vil købe en campingplads..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92354
    AnonymForfatter

    Er der nogen der har erfaring i at låne penge til en campingplads ?
    Jeg ved at man skal have mellem 15-20 % i egen kapital og dette er mit
    store problem…
    Pladsen koster 3.8 mill. banken kræver ca. 600.000 kroner i egen kapital, disse har jeg ikke. Jeg har en friværdi i huset på ca. 200.000 kr. men skal altså ud og se hvor man kan få finanisieret 400.000 kroner..
    Har både været hos Nykredit erhverv og i Nordea erhverv ( egen bank ) de kræver det sammme..
    Er der nogle gode råd derude ?

    #174806
    MichaelForfatter

    Jeg kender intet til campingpladser, men når du reelt ikke har en eneste krone (ud over en luftig lille friværdi i et meget skrøbeligt boligmarked) til finansiering af en plads til 3,8 mio ser det ærlig talt ikke særlig attraktivt ud for nogen bank.

    #174808
    AnonymForfatter

    Jeg ved udemærket godt at jeg ikke har egenkapitalen.. desværre..
    Men er der nogen steder man kan låne til egenkapitalen, så jeg kan komme videre ?
    Er der nogen banker der er mere risiko villige end andre ?

    #174818
    HJLForfatter

    Har du været forbi en resvisor?

    Har du lavet et driftbudget?

    Er det noget du/I skal leve af?

    Hvis Nej, Nej og Ja så er det op af bakke.

    400.000 kr. er der ingen der låner ud i dagens Danmark uden sikkerhed.

    Det vil i givet fald blive et forbrugslån til en rente på 15-20% og så stopper festen vel?

    Har I erfaring inden for branchen?

    Har I erfaring med at lave regnskab?

    Har I et job at falde tilbage på/en lejlighed at flytte I?

    Bor man ikke selv på campingpladsen som ejer?

    (alle mine spørgsmål stilles i bund og grund fordi jeg syntes det er et meget interessant emne. Jeg tror det bedste råd herfra må være at søge hjælp hos en fagmand inden projektet startes).

    Mvh HJL

    #174820
    AnonymForfatter

    En anden ide ville være at finde en partner der kan stille med kapitalen. Det kræver selvfølgelig en del fodarbejde, forretningsplan, hvordan firmaet skal opdeles og indtægter/arbejde fordeles imellem jer m. advokater indover kontrakterne.

    Men også en mulighed.

    #174836
    HalliHalloForfatter

    Køb dig bare sådan en campingplads, der kan være gode penge i det, og så arbejder man kun halvdelen af året, men så tilgæld næsten døgnet rundt.

    Jeg har selv været nattevagt på sådan en plads, da ejerne jo også lige skal sove lidt, men man behøver ikke at bo på pladsen selv. Min arbejdsgiver have stor villa i den nærmeste største by.

    #174846
    AnonymForfatter

    Jeg har lavet forretningsplan, budget etc.
    Har også været til samtale i Nordea men svaret var at egenkapitalen manglede.
    Forslag fra dem var at mine forældre skulle give forskud på arv i en årrække, men dette vil jeg ikke spørge dem om. Fordelen her kunne være at der ikke ville være nogle omkostninger herved.
    Camping livet ved jeg en hel masse om. Har været campist i 25 år. Har fået en mentor som har været campingchef.
    Camping chefen skal bo på pladsen hvis den er takseret som en 3’stjernet plads, det er denne i dette tilfælde.
    Jeg tror på denne plads, jeg ved den vil give overskud hurtigt da den er kørt helt ned nu, men den kræver knofedt og meget arbejde, men det er jeg klar til

    #174862
    MichaelForfatter

    Hvis pladsen er kørt helt ned skal der vel bruges en hel del på renovering også? Især i lyset af at det åbenbart skal være en 3. stjernet plads.

    Jeg aner som tidligere nævnt intet om campingpladser og muligvis kan denne da blive en god forretning. Ikke desto mindre ændrer det jo ikke på det faktum, at du ikke har en eneste krone i likvide midler og så er det altså bare ikke realistisk – uanset fremtidsudsigterne for pladsen.

    #183482
    AnonymForfatter

    Jeg vil også gerne købe en campingplads. Jeg har 1 mill. kroner, men er bange for, at det er for lidt. Campingpladsen er trestejnet og koster ca. 7 millioner kroner. Men hvis den skal give et ordentligt overskud de kommende år, vurderer jeg, at der skal investeres 4 til 6 millioner kroner. Så jeg tror, det bliver svært, men jeg vil lige som du rigtig gerne eje en campingplads.
    Lars

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.