Omlægning af 5% fastforrentet bolig-lån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Lars KrogForfatter
    Indlæg
  • #92351
    Lars KrogForfatter

    Jeg har et huslån som jeg skylder 672.000 kr. på (fastforrentet 5% kreditforenings-lån – løbetid 30 år. 23 år tilbage).
    Jeg er 48 år.
    Er der idé i, at jeg så småt begynder at overveje at konvertere? Jeg ville egentlig også gerne forkorte løbetiden.
    Så det kunne være 15 års 3% lån (kurs 97,325), eller et 20 års 3% lån (kurs 94,05) – begge med fast forrentede.
    Se evt. de første linier her:
    http://rd.dk/da-dk/privat/koeb-bolig/Kurser-og-renter/Pages/Aktuelle-priser.aspx?segment=P
    Er det værd at overveje?

    Ind i mellem har jeg også set, at der dukker en mulighed op for at optage “kontant lån" med en løbetid på 15 år til en kurs på lige knap 100 (den er nok over 100 nu, så lige i dag er den ikke med).
    Hvad er det for noget i forhold til de fastforrentede obligations-lån?
    Er det “attraktivt" i forhold til “de almindelige" kreditforenings-obligationslån?

    På forhånd tak for hjælpen.

    #174826
    Lars KrogForfatter

    Slet ingen respons? 🙂

    #175392
    AnonymForfatter

    hej

    det er åbentbart et emne som ikke er så interessant at svare på 🙂 jeg har nogenlunde samme sitaution omkring belåning som dig … og det vælter ikke ligefrem ind med forslag på mit indlæg 🙂
    Men som du nævner kunne et 3 % fastforrentet obligitionslån være godt når det kom i bedre kurs …
    Hvad med at udnytte den lave rente på f.eks et F1 20 årigt lån ?

    mvh
    C

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.