Hvilken højrentekonto?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #195156
    AnonymForfatter
    #195158
    JydenForfatter

    JPUSA

    Det er rigtig god og relevant information. Lad os få de lokale tilbud frem i lyset.

    Ærgerligt at Den Jyske Sparekasse ikke selv kan finde ud af de tilbud de har – må jeg så desværre erfare.

    #195160
    JydenForfatter

    Selvføgelig også tak til J Larsen som jo startede denne oplysning.

    #195162
    JydenForfatter

    Punto,

    Helt enig med dig i dine betragtninger om BRF Bank. Mener de er “storslemme" med alle deres renteændringer – både på ind- og udlån.

    #195168
    J LarsenForfatter

    JPUSA

    Skals sparekasse køre videre som en selvstændig underafdeling, med egen område direktør, så renterne skulle være rigtige nok.
    Garantbeviserne bliver dog til djs garantbeviser, så man skal kun have 750k tilsammen i de to afdelinger.

    #195172
    JydenForfatter

    Bette Bent.
    Så er der kommet nye rentesatser på FIHs hjemmeside

    #195176
    AnonymForfatter

    *JPUSA

    Skals sparekasse køre videre som en selvstændig underafdeling, med egen område direktør, så renterne skulle være rigtige nok.
    Garantbeviserne bliver dog til djs garantbeviser, så man skal kun have 750k tilsammen i de to afdelinger.*

    Ærgerligt at de ikke fremgår mybanker’s hjemmeside. Jeg ville da godt have haft 2,75 % i stedet for de 2,5 % jeg lige bundet et større beløb til. Men som JYDEN siger: *Lad os få de lokale tilbud frem i lyset.*

    #195178
    AnonymForfatter

    Renten på 3,1 % er endda bedre end FIH’s nye rente på 3% for 5 ÅR

    #195188
    HeyForfatter

    3,1 % er lige lidt nok, med en binding på 5 år, så hellere 2.75 % i 3 år, vi må håber at den vil stige her i 2013.

    #195938
    JydenForfatter

    JPUSA

    Blandt de lokale tilbud som jeg ikke lige har kunnet se på mybankers lister – har Skjern Bank i øjeblikket 4 forskellige højrentekonti, bl.a en højrente trappe hvor pangene ikke er bundet. Måske kan den være interessant for nogen, men som JPUSA skriver så land os få de lokale tilbud frem, så kan enhver jo tage stilling til om det er interessant med det man har at gøre med, bindingesperioder, dekort osv. og hvordan man tror renten vil udvikle sig.

    #196850
    Jesper nyForfatter

    Hej med jer
    Jeg synes bankerne er langt nede i rentesats i DK og bevæget min opmærksomhed til Sverige, se http://www.compricer.se

    Her får man snildt 3% på 1 års binding med indskydergaranti.

    Ser I nogen problemer i den henseende?
    Har læst lidt om en bank Hoist Spar….. den skal man vidst holde sig fra, men bank Avanza synes OK de har dog en form for binding til et firma som hedder Klarna ved valg af opsparingskonto. Ved nogen hvad en sådan binding betyder?

    #196852
    testForfatter

    Ja hvad sker der hvis den svenske kr falder med 20%?

    #196854
    testForfatter

    Ps plus kurs tab når du veksler frem og tilbage. Det går hårdt ud over 3 da et tab på bare 0,5 er 17% af din forventning

    #197080
    Jesper nyForfatter

    synes du det er sandsyndligt at den svenske krone falder 20%? kunne den ikke lige så godt stige?

    Hvad mener du med “plus kurstab"?

    #197086
    testForfatter

    nå du sender valuta mellem lande hvilken valuta kurs afregnes der så til? Du taber penge ved at sende dem frem og tilbage. Både gebyr og kurstab.

    en flydende valuta som den svenske er helt klart en risiko. Du har en helt enorm følsomhed for tab da din rente gevinst er næste nul efter omkostninger.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.