F1 eller F3 med salg om 2-3år?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92331
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    Mit lille dilemma kan måske læses i overskriften. Jeg har et F1 lån i dag på ca. 2,4 mio. og det skal refinansieres i år. Jeg overvejer at sælge om ca. 2-3år når vi er færdige med renovering, og er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Vi har haft stor succes med F1 de sidste to år (læs billigt!!) og tænker lidt på at fortsætte, da jeg mindes at et F3 kan være lidt dyrere at komme ud af før tid… Husker jeg rigtigt?
    Havde jeg stået med samme problemstilling da jeg tog min uddannelse havde jeg selv haft svaret, men det har jeg lykkelig glemt… Håber på hjælp/forklaring/gode råd!

    #174638
    MichaelForfatter

    Med en så kort tidsramme skal du bare fortsætte med F1. Der er ingen grund til at betale omkostninger til omlægning + kurstab ved førindfrielse af F3.

    #174646
    AnonymForfatter

    Du husker rigtigt omkring kursen. Ved refinansieringen kan du altid indfri de variabelt forrentede realkreditlån til kurs 100 og i mellemperioden er kursen ofte over 100. Jo længere binding, jo højere er kursen ofte i mellemperioden, hvilket gør indfrielsen dyrere.

    Udover kursen kommer det også an på, hvad du tror, at der sker med renten de næste 2-3 år og om hvor hurtigt du tror huset kan sælges (der kan jo godt gå lang tid nu om stunder).

    Omkostningerne ved at skifte fra binding i 1 til 3 år koster ikke særlig meget, hvis du ændrer det op til refinansieringstidspunktet (kun lidt administrationsgebyr). Du får som regel et brev, hvor du får at vide, at du skal kontakte banken inden den og den dato, hvis der skal foretages ændringer.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.