Erhvervskonto

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92317
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg skal til at starte enkeltmandsvirksomhed og leder efter en egnet bank. Min private økonomi er sund og jeg har blot brug for:
    – en erhvervskonto – gerne med mulighed for en mindre kassekredit
    – en gebyrfri netbank
    – et betalingskort tilknyttet (helst MC).

    Har været ved tre forskellige banker nu. Den ene savner volume i min business, så de gider ikke have mig som kunde, den anden kræver 50.000 på kontoen for at udstede et betalingskort, den tredje har en urimelig dyr netbank (30 kr / måned + gebyr for hver overførsel).

    Det burde virkelig ikke være så svært at blive kunde…
    Kender du en bank der opfylder mine kriterier og er interesseret i at få en ny kunde?

    #174488
    AnonymForfatter

    Jeg fik en erhvervskonto oprettet i danske bank som enkeltmandsvirksomhed. Det gik smertefrit og uden at de stillede spørgsmål, men jeg var privatkunde i forvejen.

    #174496
    pppedeForfatter

    Samme her. 24/7 Erhverv i Danske Bank uden de store dikkedarer.

    #174584
    AnonymForfatter

    Tak for svarene.
    Har undersøgt 24-7 Erhverv, som ser fornuftig ud og har snakket med Danske Bank. Desværre gider de kun ha mig som kunde, hvis jeg flytter mine private aktiviteter over også.

    #174588
    Bangee32Forfatter

    Hvorfor opretter du ikke bare kontoen i den egen nuværende bank.

    Så har du det hele samlet et sted

    #174590
    AnonymForfatter

    Min egen bank kræver at jeg lægger 50K på bunden og kan kun tilbyde VISA-Dankort. Giver hverken kassekredit eller MC. Så derfor kigger jeg efter alternativer.

    #174600
    AnonymForfatter

    hvilken bank er det? Man kan da altid oprette en erhvervskonto, når du i forvejen har dine private konti hos dem, ikke??? Kan ikke se, hvorfor skulle koste dette 50K….

    #174630
    AnonymForfatter

    Når nu du spørger: Finansbanken hedder den vist for tiden (er gammel Skandiabank kunde, så der er nyt navn hvert år).
    Det er altså sløj kundepleje, så måske jeg skulle flytte alle aktiviteter. Eller i det mindste true med det, så jeg kan få det fjollede krav om 50K i indestående som nystartet virksomhed fjernet. Skal bare i gang – unødvendigt at lave så meget research for at få åbnet en sølle konto. Så kan jeg skifte bank en anden god gang.

    #174678
    pppedeForfatter

    Det er ApS? Din anpartskapital er ikke tilstrækkeligt? For enkeltmandsvirksomhed behøver du ingen erhvervskonto.

    #174764
    AnonymForfatter

    Selv det ikke i en enkeltmandsvirksomhed er et krav, så er det en fordel at virksomhedskontoen er registreret på cvr-nummer. Overfor dig selv er det nemmere at adskille, og hvis du vælger ‘virksomhedsordningen’ hvor privat- og virksomhedens økonomi skal være adskilt er det nemmere overfor Skat.

    Vil banken ikke give dig Mastercard og kassekredit, så brug dit private mastercard – du slipper alligevel ikke i praksis for ‘at lægge ud fra den private lomme’ for firmaet.

    #207520
    AnonymForfatter

    Jeg står selv og skal oprette en erhvervs konto til min forretning, som endnu ikke er startet op grundet leverandøre som ønsker at man har en egentlig erhvers konto.
    Jeg er idag kunde hos Danske, dog har de givet afslag, så det er ikke så nemt idag som det måske var en gang.
    kan nogen på my banker give mig gode råd over hvilke banker som er nemmere at have at gøre med??
    Skal ikke låne penge, det er absolut til ind og ud-betalinger samt kredit værdighed.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.