Procedure ved gældsovertagelse + ekstra lån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • anonym 1Forfatter
    Indlæg
  • #92316
    anonym 1Forfatter

    Hej..

    Nogen som kan hjælpe mig med proceduren ved gældsovertagelse + ekstra lån?
    Jeg er ved at købe eksen ud af huset, men synes det går meget langsomt! Og for lidt info om hvordan og hvornår det hele foregår!

    Fik huset vurderet i medio juni og vi regnede os frem til, hvad jeg skulle låne for at betale eksen ud. Får at vide af ejendomsmægler, at den dag vi sætter til overtagelsesdag, vil være den dag eksen får pengene.. vi sætter det til medio juli. Da vi når dertil, får jeg brev fra kreditforening at pengene er sat ind på en konto hos dem.. får også et brev om en konto med 9 % rente..Skal jeg betale 9 % i rente for at have dem stående der …eller får jeg det ???
    Nå dvs eksen får ikke pengene til medio juli, som ejendomsmægler sagde.. for skødet skal jo tinglyses først siger kreditforening!Det starter ejendomsmægler så først på at skrive medio juli! og tager på ferie..og får afvist skødet i tinglysningen pg.a fejl! Venter til får lavet et nyt efter ferien! Skødet bliver så tinglyst medio august! Ejendomsmægler siger så, at nu er skødet sendt til kreditforening og så kan eksen få sine penge med det samme. Nu siger kreditforeningen så at det nye pantebrev er sendt til tinglysning! og det kan vare 14 dage endnu.. så er vi i ultimo august ??? Jeg er total forvirret over ikke at få de korrekte oplysninger, så ville blive glad, hvis nogen kunne hjælpe her ??

    Mvh

    Anonym 1

    #174514
    AnonymForfatter

    Det er jo svært at sige, når den ene part siger det ene og den andet noget andet. Men jeg ville nu heller aldrig have bedt ejendomsmægleren stå for det. Jeg havde hellere betalt lidt mere og fået hjælp af en advokat.
    I din situation ville jeg gå ned i banken og høre, om de ikke kan hjælpe dig med at finde ud af det alt sammen. Men det er rigtigt, at eksen ikke får en krone før tinglysningen er på plads.

    #174524
    anonym 1Forfatter

    Hmm ja det har jeg så også fundet ud af.. at det ikke lige skulle være ejendomsmægleren, men er jo lidt for sent nu! Tænkte dengang, at så var de jo inde i alle sagerne, men det synes jeg bestemt ikke, det virker som om. Skødet er tinglyst, men hvor meget ellers der skal aflyses eller tinglyses kan jeg jo ikke finde ud af længere. Må jo se om banken kan hjælpe, men nok bare mig som er utålmodig efter at få det hele på plads… og hvis bare man vidste proceduren, men får jeg hele tiden noget nyt at vide.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.