Folkesparekassen – rentefrit fup!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92312
    AnonymForfatter

    De rentefrie lån er forbeholdt lokale kunder! Lånemuligheden tildeles efter en hemmelig formel, der ikke er tilgængelig på hjemmesiden ej heller ved kontakt til BANKrådgiverne. Kan blot konstatere at mit indestående ikke gav mig den mulighed…

    #174464
    AnonymForfatter

    Jeg troede det var mig der var tosset. Har oplevet det samme, men har nu skiftet – mærkeligt koncept. Ulovligt at røve en bank, fair nok! Men hvad med kunderne?

    #180610
    AnonymForfatter

    Hej Lasse!
    Jeg kan godt forstå din frustration over at tro, Folkesparekassen gav dig et rentefrit lån, og at du så ikke kunne få det alligevel. Du skal være kunde og have opsparet mulighed for at låne – dét, der hedder årskroner (jeg tror, det er dét, du nævner, som en “hemmelig formel"). Derfor skal man også være fuldkunde for at bruge de muligheder.
    Med de regler, der er i dag, må det ikke hedde rentefrit længere. For det koster fx. 3,5 procent at administrere et lån. Ikke mere. Så kan man sige, at det er fup eller meget højt. Jeg synes, det er lavt, når jeg læser, hvad alle andre debattører her på MyBanker.dk kæmper med. Men det er vist en smags sag.
    Alle kan få samme muligheder. I Folkesparekassen er de muligheder bare lidt mere lige end andre steder.

    #181550
    AnonymForfatter

    Jeg sidder her og er godt rasende, var også så naiv at jeg troede at jeg kunne få et lån rentefrit efter at ha haft en 0-rente konto i 6år med gennemsnitlig 30000kr på. Måtte så først hører at det koster 3,5% i omk. men har på trods af opsparede 180000 såkaldte årskr.
    lige fået brev fra FS om 0,5% stigning og dermed bliver renten 8,68% , det kalder jeg f…. ikke rentefrit, løsligt anslået kommer det lån til at koste 350000,- i renter, altså 600000 skal tilbage betales på 38ÅR, det er godt nok længe!

    #188480
    AnonymForfatter

    Folkesparekassen er en genial bank – når først man har forstået konceptet.
    Forsimplet sagt kan man udlåne rentefrit til sparekassen for til gengæld at låne rentefrit af sparekassen på et senere tidspunkt. Rentefrit ja, omkostningsfrit nej – der eksisterer at administrationsgebyr på 3-3,5%, men sparekassen tjener ikke penge på det selv!
    Hvis man af overbevisning er modstander af rentebaserede lån har Folkesparekassen det bedste alternativ må markedet. Det kræver dog at man er tålmodig og er indstillet på at yde før man nyde kan.
    Eksempel: Du kan spare 250.000 DKK op og lade dem stå i Folkesparekassen i 5 år. Derefter kan du købe en andelsbolig til 500.000 DKK ved at hæve dine penge og låne 250.000 DKK af banken til tilbagebetaling over 5 år – rentefrit.

    #188524
    testForfatter

    folkesparekassen er ikke fup det er folkekassen der i mod.

    spoørgsmålet er bare om disse rentefri få i virkeligheden er specielt atraktive. Omkostnigner virker relativ høje sammenlignet med andre produkter.

    #194182
    AnonymForfatter

    jeg fik det ellers,, du skal lave en konto som hedder rentefri indlåns konto og efter 2 år opspar du den såkaldte “års kroner" som kan lånes rente frit.. så enkelt er det..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.