børneopsparing i Bank med Hjerte

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #92303
    nielsensForfatter

    Jeg blev medlem af Coop Danmark for at kunne være kunde i Bank med Hjerte, men nu er de ikke konkurrencedygtige længere, og jeg har kun en beskeden børneopsparing stående i Bank med Hjerte. Den vil de have 150 kr. for at flytte, og når jeg spørger, hvad der sker med den, hvis jeg melder mig ud af Coop Danmark, kan de ikke rigtig svare. Ved nogen det?

    #174442
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke rigtigt se, hvad de skulle gøre hvis du melder dig ud af Coop Danmark. Kontoen kan jo ikke hæves, og hvis ikke du har et alternativ at flytte den til…

    Jeg kan dog ikke se hvorfor du vil melde dig ud af Coop Danmark, når der ikke er flere udgifter forbundet ved medlemskabet end hvad du allerede har betalt.

    Når du har indsat 3000 kr. på børneopsparingen, som lige svarer til hvad du må indsætte per år, kan du gratis flytte børneopsparingen til en anden bank, og inden du når det beløb kan jeg ikke se, hvorfor du vil jagte den bedste rente.

    Da rentegevinsten ved en anden bank ikke kan opveje gebyret på 150,- ved en flytning, vil jeg foreslå, at du lader kontoen være i Bank med hjerte til du har opsparet 3000,- og i øvrigt beholder dit medlemskab i Coop Danmark.

    #174444
    nielsensForfatter

    Tak for dit svar. Når jeg evt. ville flytte børneopsparingen var det såmænd for helt at afslutte mit engagement med banken, der ikke er konkurrencedygtig, siden indlånsrenten blev sat ned fra 2,05 til 1,25.

    #176846
    AnonymForfatter

    Flyt kontoen evt. til BRF – de giver en høj rente på omkring 3 pct – mener jeg.

    #176860
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg har da fået brev omkring at samarbejdet med FDB stopper, og i brevet stod der at man kunne flytte børneopsparingen frem til 31.01.2012 uden gebyr.

    #176874
    AnonymForfatter

    Afhængig af, hvor meget, der står på børneopsparingen, bør man altid være opmærksom på køb/salgsomkostninger, depotgebyrer etc. etc. ved investering i obligationer/aktier. Kontanter (“The King") giver måske umiddelbart en smule mindre i forrentning, men her påløber ingen omkostninger.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.