Kæresten nægtet Visa/dankork Pga min RKI

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87279
    AnonymForfatter

    Jeg er gået ned med en forretning for år tilbage og er erklæret insolvent og står i RKI for adskellige forhold, men min Bank ved alt om det og jeg fik et Visa electron for et par år siden. og samtidig blev kassekreditten lave om til et lån.

    Nu vil min kæreste skifte til samme bank pga af dårlig erfaringer med hendes bank, til samme bank som jeg.

    Men nu kommer det underlige… Hendes bank ved alt om min status, og udsteder gerne et visa/dankort til hende, men min bank vil ikke…øøhh

    Skal min kæreste straffes for mine personlige forhold?? må de det?

    #107286
    MichaelForfatter

    Ja, det må de skam gerne. Enhver bank bestemmer helt selv til hvem (og om) de vil udstede Dankort.

    #107320
    AnonymForfatter

    Ja, og det er også derfor at RKI’s registrering på “adresse" er forkert. Adressefeltet skulle simpelthen forbydes på dette register. Skyldner kan kan flytte folkeregisteradresse, og starte forfra. Men familiemedlemmer, tilflyttere eller andre på adressen bliver “Stemplet" af deres pengeinstitut og får unødvendige problemer, blot pga. deres adresse.

    #107322
    MichaelForfatter

    Man bliver jo også registreret med cprnr. i RKI, så det er ikke korrekt at man “bare" kan flytte og starte forfra med gældsrytteriet.

    #107324
    AnonymForfatter

    Nej, man bliver ikke registreret med CPR nr.

    #107326
    MichaelForfatter

    Ja, du har ret – man bliver faktisk kun registreret med navn+adresse – beklager.

    Men mon ikke kreditorer checker tidligere adresser også ved låneansøgninger?

    #107488
    AnonymForfatter

    Det mener jeg nu ikke passer, man kan stadig søge på cpr-nummeret. Jeg kan lave søgning både på adresse og på cpr-nummere. Mener endvidere at RKI har lovet til registere personner ved at af cpr-nr så som banker.

    Kan være jeg ikke har ret, da jeg ikke er 100% sikker.

    #107490
    AnonymForfatter

    Nej..nej.. kære “bankmanden"
    Du burde ikke udtale dig om noget du ikke ved noget om!
    RKI har ikke hjemmel til at registrerer personer på deres Cpr. nr. iflg. dataregisterloven.
    Hvilket jo krænker almindelige mennesker som er hæderlige og retskaffende som du og jeg, blot fordi man flytter til en uhældig adresse.

    Der er også adskillige eksempler på at folk ikke kan få flyttet/oprettet en telefon på en ny adresse af TDC, fordi den forrige ejer ikke har betalt sin telefonregning eller er i RKI.

    Virksomheder og specielt servicevirksomheder som betjener almindelige borgere taler meget om etik. Men når det drejer sig om at behandle sine kunder anstændigt og etisk korrekt, så bliver etikken ikke ført ud i livet.

    #107500
    pigenForfatter

    “york"…måske du lige skulle undersøge det helt til bunds inden du overfalder andre. Det er rigtigt, at du ikke bliver registreret i RKI med dit cpr.nr., men du bliver registreret med din fødselsdato. Dvs. det sjældent går ud over andre end personen selv…også hvis du flytter hen til en “uheldig" adresse.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.