Lån i danske bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • kosmetologenForfatter
    Indlæg
  • #92295
    kosmetologenForfatter

    Min mand og jeg har en del lån i danske bank og føler vi har fået rigtig dårlig rådgivning.

    Vores rådgiver var jo helt vild med at låne penge til os i huset da tiderne var gode.Jeg spurgte flere gange om vi virkelig havdet råd til det osv. men jo jo så fik man bare huset vudret igen og lagt tingen oven i så ingen problem.

    sagen er den:
    Realkreditlån på 2000000 afdragsfrit lån låst til 2014
    Boliglån restgæld 371000
    Pantebrevslån 320000
    danskelån restgæld 127000
    Billån 220000

    Vores rådgiver vil have vi betaler mere af på det dansklån, men p.t kan vi ikke og hun siger der ikke er nogen muligheder da huspriserne ikke er gået op.
    Men det må da kune lade sig gøre at lave om på tingene.

    Vi indfri vores bil lån til januar da min mand får firmabil.
    Min mand hhar et god job med fast løn og jeg er selvstændig med virksomhed i fremgang (virksomheden skylder 0 kr i banken 🙂 )

    Jeg vil tro vores hus idag er omkring 2,5 mill værd

    Jeg har bedt om en vurdering af vores hus gemmen banken

    kan nogen hjælpe

    #174310
    MichaelForfatter

    Hvad er dit spørgsmål? Du vil “lave om på tingene", men hvad er det helt præcist du vil have ændret?

    #174314
    AnonymForfatter

    Jeg ved heller ikke lige hvad det er du spørger om..

    I har lån for 3.038.000 kr
    I har værdier for 2.720.000 kr

    så i er insolvente med ca 310.000 kr i usikret gæld. Jeg vil anbefale at betale det af i nu kan da yderligere lån eller lignende er mere eller mindre udelukket på den baggrund.

    #174318
    kosmetologenForfatter

    Vi skal ikke låne, men evt lægge låne om. Så det mit spørgsmål er om man kan lægge de 127.000 kr oveni Realkredit lånet eller boliglånet ? jeg er klar over hus priserne er faldet makant. Men inden de faldt fil vi vores hus vuderet til 3,3 mill hvilket det jo nok ik er værd idag. Men jeg tror måske 2,5 mill.

    #174320
    MichaelForfatter

    Du svarer jo på dit eget spørgsmål. Hvis huset er 2,5 mio værd kan du låne 80% af 2,5 mio i realkreditten = 2,0 mio hvilket er præcis hvad du har i dag. Så derfor er der ingen muligheder for at lægge mere under realkreditlånet.

    #174322
    MichaelForfatter

    og da resten af boligværdien er belånt med boliglån og pantebrev er der heller ingen mulighed her.

    Derfor er eneste mulighed at skære ned på udgifterne og sætte afdraget på den usikrede gæld op.

    #174324
    MichaelForfatter

    Tillad mig at tilføje, at jeres situation bliver yderst alvorlig i 2014 hvor der skal til at afdrages på realkreditten. I kan ikke automatisk regne med at få omlagt lånet til en ny periode med afdragsfrihed.

    #174326
    kosmetologenForfatter

    Tak for dine venlige svar. Jeg spørger jo for at få råd og ikke svar jeg selv kan give. Så tak for venligheden.

    #174332
    testForfatter

    Desværre kan det jo være ganske svært at ændre på virkeligheden. Held og lykke. Mon ikke det går

    #174342
    AnonymForfatter

    I er desværre havnet i den situation at I har lån for mere end hvad huset er værd. Derfor er I låst. Hvis banken insisterer på at I skal afdrage mere og dette ikke er muligt for jer så er der kun en vej, nemlig at sælge. Dette vil dog nok betyde, at I kommer ud med et minus og dermed en gæld der skal afdrages efterfølgende, men hvis I finder noget at leje til en væsentlig billigere husleje kan det jo være en mulighed.

    Vil I ikke sælge med tab så har I kun den anden mulighed nemlig at skære yderligere ned på jeres forbrug eller tjene noget mere således at de ekstra penge til afdrag kan findes der.

    Det er ikke gode nyheder, men det er desværre sådan situationen er for mange der sidder i samme situation efter at huspriserne er faldet. Og ja, som en anden også sagde skal I være opmærksom på at I formentlig skal til at afdrage endnu mere i 2014. I må derfor regne lidt på om det er realistisk at I har skabt så meget luft i økonomien til den tid at I kan gøre det, hvis ikke så var det nok værd igen at regne på om I måske skal sælge trods tab. Men du skriver at din virksomhed er i fremgang så det kan jo tænkes at der kommer en væsentlig indtægtsforøgelse af den vej.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.