Ekstra Indbetaling på lån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92285
    AnonymForfatter

    Er kunde i Nørresundby Bank, og er ikke slet ikke tilfreds med dem.

    Jeg har et lån i banken på 132.500 kr. har en aftale med banken om, at lånet bliver nedskrevet med 2500 kr pr mdr.
    Jeg har indbetalt ekstra på lånet, så jeg pt. skylder 120.000 kr. Når jeg kigger på netbank, står der også jeg har et disp beløb på 12.500 kr.

    Jeg har i dag fået en regning på 2000 kr, som jeg ikke lige havde regnet med. derfor vil jeg gøre brug af det disp beløb, jeg har på min konto.
    Jeg får dog af vide af min rådgiver, at det kan jeg ikke. da de tager de ekstra indbetalinger som afvikling på lånet, Jeg siger til hende, at det har jeg meget svært ved at forstå, da der står på netbank at jeg har et disp beløb på 12500 kr og at vi har lavet en aftale om at lånet skal nedskrives med 2500 kr. til det svaret hun bare, at jeg ikke kan regnet med det disp beløb. da de ikke kigger på lånet løbende. og at når først der er gået penge ind på lånet, så kan de ikke tages ud og så selv om det er en ekstra indbetaling.

    Kan dette virkelig passe???

    #174086
    AnonymForfatter

    Det tror jeg godt det kan, ja.

    En god ide er, at have en opsparing på 5000-10000 så man ikke står med uforudsete udgifter. Lad være med at betale ekstra ind på lånet, før du har lavet sådan en opsparing så du er sikker på ikke at ende i en uheldig økonomisk situation.

    #174088
    AnonymForfatter

    Ja, det kan som udgangspunkt godt passe.

    Hvis du lægger mærke til det er et “lån" ikke en transaktionskonto, hvorfra du kan hæve/indsætte penge.

    Bankens er i princippet forpligtet til at nedskrive lånesaldoen til den faktiske saldo. Dette sker typisk ved årets afslutning.

    Når det så er sagt, så kunne din bank jo – hvis den var lidt venlig – vælge at hævet lånet med 2.500 uden omkostninger for dig.

    #174100
    thsvForfatter

    Usmidig holdning fra banken.

    Vi har en kassekredit på 10.000 kr på vores forbrugskonto for at undgå sådanne situationer.
    2.000 kr i overtræk i en hel måned vil så koste ca. 14 kr i renter, det overlever vi nok, selvom det kun havde kostet 5 kr at hæve pengene fra prioritetskontoen.

    I prakis overfører vi dog pengene, når vi konstaterer at kontoen er i minus, men det skulle jo helst ikke ske, da vores budget så er lagt for optimistisk.

    #174108
    KrisserForfatter

    Når du indbetaler på lånet, er det er ekstraordinært afdrag. Ekstraordinære afdrag kan ikke tilbageføres, da lånet juridisk allerede er nedskrevet med beløbet. At bankens netbank ikke afspejler dette er uheldigt, men det giver dig ikke krav på at hæve pengene.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.