Opsparing i udlandet rente 11% i PrivatBank Cypern

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92283
    AnonymForfatter

    Mange danskere har muligheden, få 11% i rente, der udbetales forud månedligt (-10% skat)
    Gælder for udlændinge med fast ejendom (feriebolig)
    http://www.tsig.gr/lang-en/foreign-bank-deposits/Cyprus

    #174080
    pppedeForfatter

    Minimumsindskud på EUR 150.000 og bundet i 5 år i en græsk bank til 11% i rente. Naah, ellers tak.

    #174082
    RedaktionenForfatter

    Kære jet

    Vær opmærksom på at den cypriotiske indskyder garanti kun dækker 100.000 Euro.
    Jeg har ikke undersøgt om denne bank er dækket selvom det står på deres hjemmeside.

    Blot til information.

    Med venlig hilsen

    John Norden

    #174084
    PD 99Forfatter

    Minimumsundskud 150.000 EUR, hvoraf kun 100.000 EUR (måske) er dækket af en garanti, og hvor garantien formentlig stilles af den græske stat og/eller andre banker i et land, der er helt ude på afgrundens rand, og holdes kunstigt i live af EU?

    Der er vel nærmest “garanti for tab" eller i hvert fald søvnløse nætter. Den slags indlån er vist for masochister 😉

    #174106
    thsvForfatter

    Og kravet om en ejendom gør vel, at det er yderst få “danskere", der har muligheden.

    150.000 € er trods alt en pæn sum at skulle binde i 5 år, som kun de allerrigeste har råd til.

    Thumbs down for sådant et indlæg til Jet, oplys dog hagerne ved ordningen istedet for kun fordelene!

    #174114
    HalliHalloForfatter

    Tro nu ikke på alt hvad Jet45 skriver, jeg troede egentlig at du vidste bedre selv thsv.

    Forleden var der også en diskussion om hvorvidt en udlænding kunne oprette en konto i en dansk bank, og alle var enige om at der krævedes dansk CPR-Nr., incl. dig selv.

    Lad os nu en gang for slå fast, at alle danskere kan oprette konti i udlandet uagtet fast ejendom etc., ligesom udlændinge kan oprette konti i Danmark uden dansk CPR.NR., se venligst her hvad Jyske Banks betingelser i Danmark er:

    Til brug for kontoåbningen
    skal vi bruge en bekræftet
    kopi af dit pas og en original
    (eller bekræftet kopi) af enten
    elregning eller telefonregning,
    hvoraf din adresse fremgår.
    Denne regning må ikke være
    mere end tre måneder gammel.
    Bekræftelse kan foretages
    af en notar eller en bank. Gebyrer
    og omkostninger fremgår
    af vores prislister, som du er
    velkommen til at bede om hos
    din rådgiver.
    For at kunne opfylde de strenge
    regler for finansielle virksomheder
    er vi nødt til at kræve fyldestgørende
    oplysninger af dig.
    Vi skal fx vide, hvor dine penge
    kommer fra, blandt andet for
    at undgå, at banken misbruges
    til hvidvaskning og terrorfinansiering.
    Det er dog også en klar
    fordel for dig, for jo større kendskab
    vi har til dig, jo bedre kan vi
    målrette vores rådgivning.

    Det bemærkes, at det selvfølgelig er op til de enkelte banker om de ønsker udlændinge i deres kundekartoteker.

    #174120
    AnonymForfatter

    Husk også at både gældsoptagelse og indlånsoptagelse i udenlandsk valuta , altid er med risiko da kurserne mellem valutaerne altid ændrer sig . Nu er dansk / EU kurs rimelig fastlåst , men generelt skal man være meget forsigtig . Jo højere rente man kan få i indlån ,desto mere risikabelt er det . Der er INGEN for forærer noget væk for deres blå øjnes skyld .

    #174132
    AnonymForfatter

    Kære John Norden

    Som det er gældende i Danmark for et ægtepar der deler fælles-bankkonto, må Bank EU-lovgivningen være gældende i PrivatBank Cypern, der forøvrigt er en filial, hvor hovedsædet ligger i Rusland.

    At man i Danmark lader banker gå konkurs på stribe, er ikke sket svjv i Grækenland selvom landet har store økonomiske problemer, men det rettes der op mod, idet udlændinge med feriebolig også skal udfylde selvangivelse og betale skat. Læs i linket (bedst oversatte og forklarende)
    http://www.cretanaccountant.gr/tax-liabilities-in-greece-for-non-greek-citizens/

    vh JET
    Liberal Alliance

    #174138
    PD 99Forfatter

    Hvad mon LA siger til at en person, der giver stærkt risikable “råd", underskriver sig med LA’s navn? Er det i virkeligheden en politisk modstander, der forsøger at få LA til at fremstå mindre gunstigt?

    #174160
    HalliHalloForfatter

    Er der kommet nye regler herinde vedr. reklamer, mente det var forbudt.

    vh Anders
    Enhedslisten

    Syntes at Johanne Schmidt-Nielsen er kønnere end LAs Thyra Frank, ligesom hun klarede sig rigtig godt i partilederunden i aftes.

    Troede bare ikke at man måtte reklamere for noget som helst herinde, men kunne godt forestille mig at Jet, som skriver under mange andre navne, har særstatus, men jeg ved det jo ikke.

    #174206
    AnonymForfatter

    Korrekt jeg har særstatus som mange andre som Begrænset Skattepligtig med Grænsegængerordning og får derved Grøn Check og Servicefradrag iht. gældende lovgivning, der er vedtaget.

    Derimod kan jeg og andre udlandsdanskere ikke stemme til Folketingsvalget, det var alene det link på Altinget.dk der gjorde at jeg forsøgte, hvem jeg var til og ikke til, helt for sjov 😉

    #174210
    HalliHalloForfatter

    Til lykke, til lykke, du er en meget dygtig mand, JET45. En tidligere kontorbejent, med ansvar for at tænde og slukke kopimaksinerne, under Marus Andersens styre kan sørme drive det vidt.

    Endnu engang til lykke, men husk nu at få indgivet selvangivelsen vedr. din faste ejendom i Grækenland, måske du bor på samme ø, som Pia K….

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.