Gebyr

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92280
    AnonymForfatter

    Jeg overførte et beløb til udlandet. Desværre glemte jeg modtagerens kontonummer, og jeg fik en opringning fra banken, hvor jeg oplyste nummeret. Nu er jeg blevet opkrævet 375,- for samtale. Er det rimeligt?
    Hvad tager bankerne for at flytte en investering eller depot til en anden bank? Når jeg ikke kan finde priserne, er det så fordi, at de kan tage næsten hvad de vil?

    #174012
    HalliHalloForfatter

    Nej, det er ikke rimeligt.

    Priserne for at flytte til en ny bank varierer som bekendt fra bank til bank. Indhent derfor tilbud fra flere.

    Er du en god kunde, så forhandle dig frem til bedre vilkår i din nuværende bank. Det er meget enkelt.

    #174020
    pppedeForfatter

    Jeg mener at have læst i nogle Danske Bank vilkår, at såfremt information er mangelfuld, så vil man blive opkrævet et gebyr.

    Du kunne så i øvrigt have gjort det i din netbank til en brøkdel af prisen.

    #174024
    AnonymForfatter

    Ja det koster at glemme og beløbet ER rimeligt, idet jeg kender en person der godt nok oplyste korrekt Swift-nr. men havde forkortet kontohavernavnet og det må man ikke iflg. nogle Eban/USA-CIA regler, derfor sendte banken beløbet retur minus 400 DKK.

    Den går ikke at skrive som min bekendt gjorde: J.O.Krog som kontohaver, når det korrekte er (Jakob Otto Krog)

    Som ved flybillet skal navnet være lig navnet i passet 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.