Spørgsmål ang. min banks gebyrer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92279
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg skriver da jeg generelt synes min bank har rigtig mange gebyrer. Gebyrer for alt!
    Derfor vil jeg nu gerne høre om det er fair.

    Først skal siges at jeg intet ejer, udover en bil til 10.000. Jeg har forbrugslån på 150.000, så derfor ser jeg heller ikke mig selv som en stærk bankkunde, der kan stille krav til min bank. Dog skal det siges at jeg afdrager min gæld med 3.500,00 pr. måned, aldrig har misset en betaling, og altid har overholdt en aftale med banken.

    Men: Min kærestes indkomst vil være forsinket i september. I stedt for 1. September, kommer den først 16. September. Derfor skrev jeg til min bank i går, at vores budgetkonto vil gå i minus 7.500,00 kr. og være det 14 dage i september. Om vi kunne finde en løsning på det.

    Banken er så flink at sige det er ok, de bevilliger et overtræk på 7.500,00 kr. i 14 dage i septemper, og slutter så mailen af med at gebyret på 150,00 også vil blive trukket på kontoen 1. september.

    Her synes jeg så at 150,00 er meget for 14 dage!? Jeg siger ingenting, som sædvanlig, da jeg ikke ser mig selv i en økonomisk stærk position, hvor jeg kan kræve og forlange. For helt ærlig, så ved jeg at lige pt. vil de fleste banker takke nej til mig, grundet min usikre gæld, og sige de gerne vil have mig når den ikke er så stor.

    #173966
    pppedeForfatter

    Hmm.

    Tja. Jeg er lidt splittet. Det er jo træls at betale de 150 kroner, men på den anden side set, så slipper du jo heller ikke for at betale i Supermarkedet “bare fordi du er altid handler der." 150 kroner er peanuts, og dækker vel knap rådgiverens timeløn.

    #173992
    KrisserForfatter

    150 kroner er ikke dyrt. Det er de færreste banker der ikke tager et gebyr for at oprette et bevilget overtræk. Om det bevilgede overtræk løber i en uge eller tre måneder giver ikke nogen forskel, i forhold til den tid rådgiveren skal bruge på bevillingen. Du betaler jo også det samme for den samme frisure hos frisøren, uanset hvor langt dit hår er fra starten.

    #174006
    HalliHalloForfatter

    Et godt råd:

    Vælg altid en bank, der ikke tager gebyrer for dit og dat. Dem findes der da stadig nogle af i dagens Danmark.

    Dette gælder især for personer, der har behov lån og kreditter.

    #174264
    AnonymForfatter

    Jeg finder også gebyret i rimelig overensstemmelse med arbejdet.

    Om det så er OK at du DERUDOVER skal betale 16% i rente (det er vist deromkring det ligger hvis JEG lavede det nummer)..? Men sådan er det nu – og “man kan jo bare lade være".

    Se http://multimedia.ekstrabladet.dk/eb/archive/00348/Grafik_348456a.jpg

    Men måske var det en idé at du ved næste renteforhandling (eller telefonisk allerede idag) fandt ud af om en slags ‘kassekredit’ ville være en god ide. Hæv din normale indbetaling ‘frivilligt’ til f.x. 4.000 uden at lånets maksimum nedskrives med mere end 3.500 per måned. Om et år er du så nået derhen at du i tvangstilfælde kan springe en indbetaling over. Det forudsætter dog at du selv kan holde tjek på, hvor meget du er “forud".

    #174282
    thsvForfatter

    Vi har en kassekredit på 10.000 kr hver på forbrugskontiene til at dække den slags uforudsete betalinger, indtil man får overført fra prioriteten (budgetkontoen).

    Mon ikke banken kunne overtales til en lignende, mindre kassekredit, så problemet kan undgås fremover.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.