50% prisstigning på bidragssats realkreditlån!!!!

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #173962
    skatteborgerForfatter

    På grund af RDs omlægning af rabatten ved månedlige betalinger stiger mit bidrag med 70%!!! Oprindelig valgte jeg ellers RD pga. det lave bidrag.
    Jeg har fundet det oprindelige lånetilbud frem. Deri står: ”Bidragets størrelse, beregningsmetoden og 12 terminers rabat kan ændre sig i lånets løbetid”. Jo, da, ’kan’ – hvis nogen ’skubber’ til det.
    Jeg gider ikke bruge kræfter på at klage, og med min ”mikroskopiske” restgæld på under 100.000 er jeg jo heller ikke meget værd som RD kunde.
    I foråret stod jeg med penge på lommen til at kunne indfri restgælden. Efter flere timers snak med en bankrådgiver, der gerne ville give mig tillægslån (og spare stempelgebyr) og rådgive mig om min økonomi, gik jeg hjem og regnede på det selv – og satte pengene ind på en FIH 12 konto. Det fortryder jeg nu. Jeg henvendte mig faktisk blot til banken for at få oplyst størrelsen på indfrielsesgebyret, og det fik jeg da også: 600 kr.

    #177948
    AnonymForfatter

    Bidrag for 4% obl. lån 2012 i Realkredit Danmark.

    Hidtil har RD opkrævet 0,2425% i bidrag for et 4% obl.lån der holder sig indenfor 40% af ejendomsværdien. Her i 2012 er den så steget til 0,3248%.

    Tilsyneladende fremstår det som en beskeden forhøjelse, men tallene snyder – forhøjelsen er på ca. 34% i forhold til 2011 – for et lån hvor der praktisk talt ingen risiko er ved.

    #177950
    AnonymForfatter

    Bidrag for 4% obl. lån 2012 i Realkredit Danmark.

    Hidtil har RD opkrævet 0,2425% i bidrag for et 4% obl.lån der holder sig indenfor 40% af ejendomsværdien. Her i 2012 er den så steget til 0,3248%.

    Tilsyneladende fremstår det som en beskeden forhøjelse, men tallene snyder – forhøjelsen er på ca. 34% i forhold til 2011 – for et lån hvor der praktisk talt ingen risiko er ved.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.