Lån til andel som studerende?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92255
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg har et par spørgsmåle vedrørende hvorvidt en bank ville låne penge til en studerende, til en andelsbolig. Jeg har nemlig hørt at de ikke er særlig glade for det og ønsker ikke at gå ned til dem med et fuldstændig urealistisk mål.

    Jeg er som sagt studerende. Med et fritidsarbejde ved siden af hvilket lige pt giver mig en indtægt på på 7000 kr. om måneden udbetalt. Jeg er ikke og har aldrig været i gæld (har en kassekredit på de 5000 kr som stabilt ligger og svinger et par tusind op og ned, men intet at bemærke).

    Hvor realistisk er det at banken vil låne mig pengene til en andelsbolig der koster 424.000 kr? – den månedelige ydelse er lav, omkring 1700 kr. Og planen er egentlig ikke at bo der alene, men jeg ønsker alligevel helst selv at stå i lejemålet.

    #173712
    testForfatter

    100% ? På studie job, su, opsparing o, ingen anden sikkerhed? Næppe men prøv at spørg dem

    #173716
    thsvForfatter

    Uden opsparing til udbetaling og flytteomk. er det nok tvivlsomt om de vil låne dig penge.

    Banken tjener jo ikke penge på at låne dig pengene, men derimod på at du betaler tilbage.

    #173718
    AnonymForfatter
    #173722
    MichaelForfatter

    Det “tilbud" har med rette været skarpt kritiseret for at være et meget farligt produkt. For det første er hele andelsmarkedet et minefelt i øjeblikket med risikable lån i mange foreninger. For det andet er det farligt ikke at betale så meget som én krone af på lånet i de år studiet løbet samtidigt med at de færreste jo trods alt er sikret et job efterfølgende. Heldigvis får de fleste et job, men på den måde at sætte noget af sin økonomiske fremtid på spil er yderst spekulativt.

    #173724
    AnonymForfatter

    Tak for svarene!