Tvungen pension – Erhversevne forsikring.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • diverseForfatter
    Indlæg
  • #92217
    diverseForfatter

    Jeg er ikke tvunget i nogen bestemt pensionsordning ved mit nye job, og overvejer derfor selv at investere mine pensionsmidler. Men hvad med erhvervsevne forsikringen, som jeg selv skal du og tegne – kan den regnes billigere end de 5000 kr. om året?

    #173032
    KrisserForfatter

    Det er der ikke nogen der kan svare på, lige så lidt som nogen kan svare på om en bilforsikring tegnes billigere end 5000 kroner om året. Det kommer jo meget an på din alder, hvad du arbejder med, om du har nogen tidligere skader og hvor stor en forsikring du tegner. Spørg nogle forskellige selskaber om hvad de kan tilbyde.

    #173074
    AnonymForfatter

    Før du indhenter tilbud på ny tab af erhvervsevneforsikring, bør du lige undersøge om en eventuel gammel via dit tidligere arbejde forsætter eller holder op, når indbetalingerne stopper. Nogle gange kan man også forsætte, hvis man selv indsætter et vist beløb på pensionsordningen. Spørg evt. dit gamle pensionsselskab/din bank – også om du overhovedet har behov for den i forhold til din økonomi (indkomst, lejer/ejer m.m.).
    Derudover er tab af erhvervsevneforsikringer som regel dyre. Men det er potentielt også rigtig mange penge, som man kan få udbetalt fra dem. Og prisen afspejler risikoen.

    #173086
    diverseForfatter

    tabac tusind tak for dit svar. Jeg er klar over at den forholdvis dyr, men jeg har jo blot tænkt i forhold til at jeg plejer at have den igennem min pension. Er der nogen som forsætter, selvom man ikke indbetaler – det giver ikke nogen mening for mig? 🙂

    #173094
    AnonymForfatter

    Ja, hos nogle selskaber kan dækningerne forsætte, ofte dog kun for en periode (så man har mulighed til for at finde en ny eller fx under arbejdsløshed). Og det er selvfølgelig ikke gratis. I disse tilfælde trækkes omkostningerne i din pensionsopsparing, så opsparingsdelen bliver lavere.
    Når dit tidligere pensionsselskab opdager, at der ikke længere går penge ind på din ordning, får du formentlig også et brev om, hvad der sker med din pensionsordning og hvad dine muligheder er. Men der går som regel et stykke tid, før de reagerer.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.