08.07.11 Har du oplysninger om rentesats på opsparing, skriv det løbende her !!!!!

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 105 i alt)
  • Indlæg
  • #173814
    PD 99Forfatter

    Forudsat årlig rentetilskrivning giver FIH 3,75%, mens Hvetbos produkt svarer til kun 3,48%

    Men MÅSKE har Hvetbo til gengæld bedre/billigere muligheder for at hæve før tid – det fremgår dog ikke specielt tydeligt af deres markedføring hvilke vilkår/priser der helt præcist gælder for hævninger.

    Sørg for at få alle disse vilkår præciseret på skrift, så de ikke løber fra det, lukker produktet før tid, eller hvad de ellers måske kunne finde på.

    #173820
    AnonymForfatter

    PD: Ja FIH tilskriver renten årligt når det er 3 års binding til 3,75%.

    #173892
    JydenForfatter

    Ifølge diverse aviser den 16.8.2011 har Ikano Bank (IKEA)planer om at modtage indlån. Lad os håbe de kan sætte lidt gang i konkurrencen på indlånsmarkedet.

    #173910
    JydenForfatter

    På TV2 Finans byder Finansrådet flere banker og øget konkurrence velkommen i forbindelse med Ikano Bank. Det lyder godt utrolig “hult" når man tænker på den opførsel man viste i forbindelse med Northern Rock mens de var i Danmark.

    Men bortset fra det så handler denne tråd jo om indlånstilbud, og i en af de lokale “sprøjter" har jeg set en annonce fra Sparekassen Fåborg – der også er på deres hjemmeside om Højrente Plus der giver fra 2 – 4 % over 4 år, altså et gennemsnit på 3,5 % over de 4 år. Dekort på 1 % ved hævning. Renter sættes ind på en anden konto. Måske kan dette som en variant af andre tildbud være interesant for nogen alt efter hvilke vilkår man går efter. Go jagt, og vi ser som læsere af denne tråd frem til flere indlæg med gode lokale tilbud.

    #174010
    HalliHalloForfatter

    Hvis Ikano beslutter sig for dette, så skal man nok ikke regne med mere end 0,1% mere end andre banker giver, da der jo desværre ikke er den helt store konkurrence bankerne imellem. Mit gæt er at de kun vil give 2,3% uden opsigelse, sikkert ikke 2,5%, dette ville undrer mig.

    #174016
    JydenForfatter

    Hvem giver 2,2 % uden opsigelse – hvis det er på den måde dit regnestykke skal forstås ?

    #174022
    kodenForfatter

    bank med hjerte gjorde næsten…men det er slut..

    har hørt noget om at saxo privatbank gør, men der er sikkert nogle umulige betingelser??

    #174026
    HalliHalloForfatter

    Helgenæs Sparekasse giver 2,25% i rente p.a. uden opsigelse ved køb af garantbeviser for vistnok 5000 kr.

    Ikano/Sverige giver 2,4% uden opsigelse, 2,85% ved max. 4 hævninger pr. år, og ved 5 års binding er renten nu kun 4,40%, hvis er sket efter at Danske Bank nu kun giver 4%.

    Måske de i DK i starten vil komme med et rigtigt godt tilbud på f.eks 2,75%, for derefter at sætte renten ned igen, når de har fået tilstrækkeligt mange kunder ind i folden, ligesom Nr.Nebel Sparekasse gjorde det.

    #174032
    JydenForfatter

    Vi må se hvad der sker i DK og hvilke vilkår der kommer til at gælde. Noget konkurrence til de danske banker er i al fald godt.

    #174398
    Michael01Forfatter

    Er renten mon for nedadgående efter Nationalbankens rentenedsættelse ?

    Og at måske ECB ikke hæver renten før i 2013 ?

    Vi må se

    #175342
    Michael01Forfatter

    Max bank gav knock out rente 4,25%, spændende hvad der sker på indlånsmarkedet nu

    Nogen der har nogle fif ?

    #177654
    PD 99Forfatter

    Nye ideer er fortsat velkomne

    #177660
    JydenForfatter

    Det ser ud til på FIH banks hjemmeside at de nedsætter nogle rentesatser først i det nye år, så indskud til de rentesatser de har kørt med nogen tid skal modtages senest 2. januar 2012.

    #177662
    HalliHalloForfatter

    Der står bl.a. således på deres hjemmeside:

    Fast rente i bindingsperioden (førtidig hævning 1–2 % dekort).
    Indskud min. 25.000 kr., max. 10.000.000 kr.
    *Gælder for indskud modtaget senest 2. januar 2012
    ** Gælder for indskud modtaget i perioden 3. januar 2012 til 16. januar 2012

    Hvordan skal det forståes: Kommer der så igen nye satser igen fra den 17.JAN?

    Det ser da lidt mærkeligt ud…..Nå, men jeg har ingen penge at overføre til dem alligevel, så berører ikke mig.

    #177702
    kodenForfatter

    jeg er nu i finansbanken med garanteret 2% indtil 31. jan 2013.

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 105 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.