08.07.11 Har du oplysninger om rentesats på opsparing, skriv det løbende her !!!!!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 105 i alt)
  • Indlæg
  • #173006
    Michael01Forfatter

    Det er efter mion mening på jysk, ikke så tosset endda 🙂

    #173010
    Michael01Forfatter

    Lad mig lige gentage

    INGENG BINDING OVERHOVEDT, 3 % garanteret, UTROLIGT

    #173012
    PD 99Forfatter

    Kunne det være en fejl? Iflg. deres hjemmeside:

    vestjyskOPSPARING
    – en attraktiv rente uden bindinger
    0 – 50.000 0,90%
    over 50.000 1,80%*
    Rentesatserne er gældende fra 15. juli 2011.

    https://www.vestjyskbank.dk/privat/opsparing

    #173022
    PD 99Forfatter

    Ser fortsat frem til at “repo" – direktøren for Andelskassen, der deltager i dette forum – uddyber hvad der menes med den åbenbart IKKE ubetingede ret til at hæve mod dekort:

    “Der kan EFTER NÆRMERE AFTALE hæves på kontoen mod betaling af en rentedekort på 1,00% af beløbet"

    #173028
    JydenForfatter

    Hvis den “holder vand" med de 3 % unden binding, ja, så er vi jo næsten på vej til de gode gamle “rockerdage" hvor Northern Rock gav en ordentlig rente uden bindinger.

    Lad os håbe det holder, men mon der ellers ikke er et par udenlandske banker på vej til at give de danske banker lidt konkurrence på indlånsiden.

    Men prøv og læs alle de elendinge intetsigende annoncer bankerne indrykker i aviserne i disse dage – forhøjelse af udlånsrenterne, men på indlån ja da er det kun ganske få udvalgte produkter indtil nu, og i mange tilfælde 0,1 % – jeg skal lige love for at rentemarginalen bliver øget, og pengeinstitutterne skummer fløden.

    #173034
    Michael01Forfatter

    Den holdt så ikke vand, men mon ikke renterne er opadgående i den kommende tid ?

    #173036
    Lars K.Forfatter

    Har de fået røde ører, kolde tæer el. lign. – eller begge dele?
    Jeg kan i hvert fald kun se, at 2,5% er max nu.

    #173038
    Michael01Forfatter

    Det må mybanker kunne svare på, kan ikke forstå, at en sådan fejl kan ske

    #173048
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Efter at Bank Med Hjerte har dolkestødt deres opsparingsprodukt ved at sænke renten til 1% fra 01.08.2011 overvejer jeg nu, hvorhen jeg skal flytte min opsparing. Min profil er “nul"-risiko og ingen/minimal binding. Derfor mange tak for denne debatside og de gode links. Jeg overvejer FIH Pro Plus 3 med en binding på 3 måneder og en rentesats på 2,2 % p.a. Med udsigten til kommende kamp om indlånsmarkedet virker det tillokkende. En indlånsaftale hos FIH indebærer en obligatorisk oprettelse af en såkaldt FIH PRO DTD, men såvidt som jeg kan se er der tale om en normal netbankkonto.Er der nogle som kender til/ser nogle ugler i mosen med FIH eller dette produkt?

    Tak for en god side og mange gode indlæg

    Markmus

    #173050
    AnonymForfatter

    Glemte at krive, at min opsparing udgør ca. 500.000 kr.

    #173052
    Lars K.Forfatter

    – Jeg har brugt FIH`s opsparingsmulighed flere gange.
    Det fungerer fint. Og det er nemt at overføre fra netbank til netbank.
    Kan kun give det en anbefaling med på vejen.

    #173054
    grgForfatter

    FIH fejler ikke noget.

    Hvis du overvejer 3 mdr. binding – så giver cantobank 2,60%

    Få begge så husk at holde dig under €100.000 – så er der ingen risiko.

    #173056
    Michael01Forfatter

    Kan også godt anbefale FIH.

    Dog synes jeg det er mærkeligt, at renten har ligget fast på alle tidsperioder de sidste 3 måneder, hvor der iøvrigt har været 2 renteforhøjelse på 0,25 pr gang i Eu + DK

    Og af en eller anden grund, kan man ikke oprette medkontohaver.

    #173058
    JydenForfatter

    FIH har dog forhøjet renten omkring den 9. juni på 2 og 3 års binding, så vidt jeg kan se.
    FIH er efter min mening en bank med et meget fleksibelt indlånssystem der virker godt på nettet. Dog aldrig mere indskud end det der er omfattet af indskydergaratien.

    Med et indskud på 500.000 kr. er alternativet som der er en der nævner Cantobank eller evt. Vestjysk Bank tidsindskud til 2,5 % på 3 mdr.

    #173060
    Michael01Forfatter

    Jeg kan slet ikke se 3 mdr. binding på CANTO bank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 105 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.