Indfrielse af egne boliglån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92203
    AnonymForfatter

    Hejsa
    Min bank har sendt mig en regning på 4000 for at indfri mine lån i realkredit selskabet i forbindelse med salg af en lejlighed.
    Jeg kan godt finde kontanter til selv at indfri lånet her og nu.

    Er der nogen her der har erfaringer med dette og kan sige mig om det er en ørkenvandring selv at foretage sig dette?

    Jeg forestiller mig at følgende skal ske.
    1. jeg finder penge og stiller dem på en konto
    2. ringer til kreditselskabet og siger jeg vil indfri mine lån.
    3. venter på at salget går igennem hos banken endeligt skøde tinglyses
    4. modtager mine penge for salget af min lejlighed fra banken

    Lad det være sagt at jeg ingen erfaring har på dette område og at der nemt kan gemme sig detaljer der gør dette langt mere kompliceret end som så – jeg kan blot konstatere at jeg kan holde fri fra arbejde en lille uge for de gebyrer jeg i så fald kan spare..

    Glæder mig til at høre jeres feedback.

    #172714
    KrisserForfatter

    Jeg gætter på der er andet end bare indfrielsen af realkreditlånet indeholdt i de 4000 kroner. Hvis du kan indfri realkreditlånet kontant uden at røre de deponerede penge kan du spare lidt, ja. Afhængigt af dit lån, vil du også teknisk set kunne stå for en del af indfrielsen selv. Det du sparer vil dog nok være en ret lille del af de 4000 kroner. Herudover vil du selv have ansvaret for at tingene bliver gjort rigtigt, herunder at køber får stempelrefusion for dit lån. Hvis de laver en fejl med dette, kommer det let til at koste dig meget mere end de 4000 kroner.

    #172880
    AnonymForfatter

    Mon ikke de 4.000 kr. er givet meget godt ud?

    Dog vil jeg medgive dig, at banken og du ikke har haft en optimal kommunikation omkring salget af din lejlighed og hvilken rolle banken spiller, for du har ikke forstået, hvorfor det kan være så dyrt. Så spørg.

    Bl.a. sørger banken for:
    – Rådgivning om indfrielsesmetoder af realkreditlån og sørger for at vælge den bedste metode.
    – Rådgivning om kurssikring af indfrielsen af realkreditlånet og sørger for kurssikring, hvis du vil have det.
    – Sørger for at køber evt. overtager eksisterende ejerpantebreve eller aflyser dem for dig.
    – Opretter deponeringskonto og sørger for rettidig frigivelse af pengene til dig.
    – Sørger for kommunikationen til købers bank og advokat samt din ejendomsmægler.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.