Nordea eller Jyske Bank?

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #172764
    AnonymForfatter

    Ja, det var også hvad jeg hørte over mail fra deres rådgivningcenter idag, tak fordi du også forsøgte at tjekke.

    Er ved at “vide nok" til at kunne træffe en beslutning, men må indrømme det går mig på, at jeg mangler lige at få ÅOP på plads. Eller i hvert fald indsnævret fra det 2-5% spænd, de opgiver her på Mybanker.
    Kan self prøve at kontakte dem og se, om de kan opgive nogle retningslinier, man kan støtte sig op ad.

    Med krav mener jeg ligesom Nordea, med man mindst skal have xxx kr i engagement i banken, ind og udlån. Eller hvad der nu er af retningslinier for, hvornår man går ned i rente. Bare et eller andet.

    Med sammenligning tænkte jeg på, om der er nogen med fx samme indtægt osm os (30.000 udbetalt ca) som har lånt til et hus på fx 1.2 eller 1,5 mio, som kan oplyse renten. Men det er nok svært lige at finde 🙂

    #172776
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg er rådgiver i Jyske Bank og selvfølgelig skal du vælge Jyske Bank 🙂

    Jeg tror,at du lige nu sider i den største forskel mellem Jyske Bank og Nordea. Nordea har et system hvor det er nemt at se priser, tilgengæld er der nogle krav for at få dem og hvis og når du ikke opfylder dem ændres priserne. Det er lidt et kasse system som er godt hvis du passer i kassen.

    Jyske Bank er mere rund i det. Vi har ikke så mange kasser og krav, tilgengæld er vi nød til at have nogle prisspænd at arbejde med så vi kan stille den rigtige pris til alle kunder.Det har den “ulempe" at du er nød til at få en snak med os 🙂 for at få din pris.

    Det synes jeg dog også er vigtigt for så møder du rådgiveren og finder ud af om i passer sammen,og rådgiveren møder dig og finder ud af hvad du forventer.

    Du spørger til hvad der skal til at få de billigste priser i Jyske Bank, Groft sagt kan man sige det samme som i Nordea. Jo Flere forrentninger du laver med os og jo mere sikkerhed der er for at vi får penge tilbage jo billigere priser. Derudover spiller fremtids perspektiv også en rolle. Det er nogle at de ting der påvirker prisen.

    Jeg tror du skal gøre op med dig selv om du vil have nordea med de gennemsigtige priser og kasse system, eller Jyske Bank med det fleksible system og priser som du er nød til at spørge efter.

    Håber det gav lidt afklaring ellers ring til banken de vil meget gerne hjælpe

    mange hilsner en glad Jyske Bank Mand

    #172780
    thsvForfatter

    I Nordea er det ihvertfald muligt at opnå den annoncerede pris uden forhandling.
    I JB og DB skal man forhandle om renten, og som “kun" bankkunde er det ikke i praksis muligt at opnå den laveste rente.

    Vi har selv omlagt sidste sommer, og DBs tilbud var en hel % dyrere end Nordea, selvom vores gæld kun var 30% af en lavt vurderet handelspris, og ingen anden gæld.
    Åbenlyst at sælgeren i banken osse ville have vores forsikringer flyttet, og helst osse vores pensionsordninger.

    Som boligejer passer man fint i kassen, da man i praksis jo opretter de 5 produkter, når man skal have boliglån.

    Jyske Bank ville stå sig ved at indføre et lignende system, fremfor et langt renteinterval.

    en glad Nordea-kunde (og eks. Skandiabanken og DB) 😉

    #172814
    AnonymForfatter

    trrr, dejligt at høre fra en rådgiver også 🙂
    Fordelen ved Nordeas kasser og krav er, at det er overskueligt. Jeg ved ikke, hvor meget jeg mister i rente og ÅOP ved at vælge boliglån ved Jyske Bank. Hvor meget dyrere det er. Det gør det svært at overveje dem.

    Jeg kan naturligvis prøve, til vores samtale senere på måneden med dem, at få et skøn eller hjælp til at blive klog på nogle parametre.

    Jeg tror aldrig jeg ville kunne tilbyde, at låse mig fast til forsikringer, pension, billån osv ved én bank. For det handler om prisen. Og nej, jeg vil ikke give meget ekstra for et billån og forsikring, bare fordi de var lidt billigere end andre på fx huslån eller indlån. Så mister man jo fordelen, når man giver mere til andre ting 🙂
    For mig at se, handler det om at tilbyde mig det bedste de kan, til hvert sit produkt. Eller i hvert fald at det overordnet er billigst.

    thsv, det lyder noget vildt at DB var så meget dyrere. JEg ved ikke helt hvor jeg skal placere dem ift nordea og jyske bank. Umiddelbart ligner de Nordea på en del områder, og så alligevel ikke. Men de er gode til at være med på den teknologiske front med mobilbank og netbank, er min opfattelse.
    Men renten betyder naturligvis mere.

    Hvilke fem produkter opretter man ved huslån? Så mange kan jeg ikke få det til, men ved jo heller ikke så meget om selve købet 🙂

    “Jyske Bank ville stå sig ved at indføre et lignende system, fremfor et langt renteinterval."

    Den sætning forstår jeg ikke helt…

    #172848
    thsvForfatter

    http://www.nordea.dk/Privat/Kundefordele/Fordelsprogrammet/Produkter%2bder%2bt%c3%a6ller%2bmed/25727.html
    I vores tilfælde mindst 5 produkter, nemlig:
    Netbank
    Grundkonto med kredit m. fl. (faktisk 2, en til hver)
    Visa/dankort (osse 2)
    Nordea Prioritet – udlån m.fl. (selve lånet)
    Nordea Prioritet – indlån m.fl. (modkontoen)

    Og har faktisk osse et lån i Nordea kredit og Pension i Nordea via arbejdsgiver, men selv uden disse har vi let de 5 produkter, som blot almindelige bankkunder med et boliglån og lønkonto i banken.

    #172856
    AnonymForfatter

    Okay, ja hvis man ikke nødvendigvis behøver have minus på kreditten og altså bruge den, så er det også fint. Det er mere det, hvis det koster at have hvert produkt, for vil nok ikke bruge kreditten specielt.
    Men det lader til at være overkommeligt, så 🙂

    #172950
    HJLForfatter

    hej igen

    Jeg kan forstå at jeg er den der skal tale for DB i denne tråd, således at alle 3 fortsat forbliver I spil 🙂

    At thsv engang tilbage i 90´erne oplevede at Den Danske Bank var 1% dyrere en Unibank behøves jo ikke at betyde at Danske Bank er 1 % dyrere end Nordea er for dig i dag.

    Jeg vil anbefale dig at fortsætte dialogen med alle 3 parter og så få nogle konkrete tilbud lagt på bordet. Det kunne da være lidt sjov at se hvilke tal de kan diske op med hver især. Det jeg har observeret er at Nordea ofte kan give nogle utroligt gode tilbud, pga. den måde de har deres program bygge op på. Hvor I andre tilfælde så rammer de helt forbi fordi “man" ikke lige passer ned i detes små kasser.

    Vigtigeste detalje må være at du skal give dem de samme informationer at arbejde udfra. Et parameter JEG selv ville ligge lidt vægt på er tilgængeligheden, hvor lang tid tager det dem at vende tilbage med svar, er rådgiverne til at få kontakt til og generelt hvor informative er de når du stiller spørgsmål. Disse parameter skal selvfølgelig ikke gå før pris, hvis det er din vigtigeste beslutningsparameter. Men som skrevet før hvis du i hver samtale med banken siger pris, pris, pris ja så får du billigeste pris (forudsat din økonomi og de forretninger du ligger i banken tilsiger det) og i øvrigt ingen “fløde i kaffen" (du forstår hvad jeg mener).

    Mvh HJL

    #172964
    AnonymForfatter

    Fint at høre mere til Danske Bank vinklen 🙂
    Vil lige gøre det klart, at mht. hvilken bank vi køber hus hos, er intet afgjort før vi indhenter tilbud fra alle disse tre til den tid.

    Lige nu handler det om et skifte allerede nu, nogle år inden. Og ja, der er DB ude på sidelinjen pga. det er svært NU at forudse, hvilken pris jeg kan få ca på huset hos dem. Nordea kan jeg let regne mig frem til det. JYske Bank er også svært.

    Det er rigtigt, prisen ikke er alt, men den fylder en stor del. Eksempelvis 80%. NAturligvis skal de være gode at snakke med inden og imens, men vil ikke betale i dyre domme for en bank, hvis en anden også virker flinke og gode at snakke med.

    Var det dig, der også tidligere nævnte det med, at hvis prisen tæller meget for en kunde, så sker det på bekostning af andet? Kan det passe, at hvis jeg fx i Nordea bliver Fordel Plus kunde, så får jeg ringere betjening og produkter, end hvis jeg var basismedlem? Det giver ikke mening i mine øjne, hvis bankerne kører sådan en politik med “Hey, han har kun boliglån og ikke forsikringer hos os, plus han vælger Gratis Hverdag… Så venter vi lige et par ekstra dage på at svare ham, eller lad os undlade at hjælpe ham ordentligt næst gang!"

    I såfald er det i hvert fald dårlig forretning 🙂
    Tror I allerede nu, jeg kan sende vores “formentlige" købspris og så høre, hvad de skal have af papirer, for at give os en ca pris på, hvad de vil låne os nu?

    #172994
    HJLForfatter

    Hej igen

    Det er selvfølgelig bedst at være fordel + kunde i Nordea…, det siger sig selv.

    Din kommende bankrådgiver har utrolig travlt hvad enten du vælger DB, JB, eller N… så nej han/hun har ikke tid til at bekymre sig sønderligt om hvilken pris lige precis du har på dine lån når dine henvendelser skal behandles. Men det siger jo næsten sig selv at hvis du i et 2 timer lang møde kun har talt om konkurenternes produkter og konkurenternes priser i forsøget på at få en marginalt bedre rente så gider din kære bankrådgiver ganske enkelt ikke spilde tid på dig næste gang du har brug for rådgivning.

    Det er selvfølgelig en grov generalisering men banken er der ikke kun for din skyld men også for aktionærenes og sin egen skyld. Tjener rådgiveren ingen penge på dig vil han/hun ikke have “råd" til at bruge unødig meget tid på at nurse dig. Selvfølgelig får du tilbudt den rådgivning du som minimum har brug for i første omgang men skulle der senere dukke tilbud op som rådgiveren normalt ville bruge lidt energi på at presentere for dig, ja så vil de nok springe dig over i bunken fordi du alligevel ikke vil betale det som det koster og derved vil du gå glip af tilbud og rådgivning.

    Du vil dog let komme udenom dette ved at vise lidt interesse for de tilbud du alt andet lige vil blive stillet overfor, så kan du måske glide af på den ved at vise at du rent faktisk har nogle geniale (billeasingaftaler, forsikringer, pensionsordninger, børneopsparinger etc. andets steds), men lad da endelig din rådgiver se lidt på dine ordninger så han/hun får sin lyst styret og med god samvitighed kan sætte “hak" ved at du er dækket godt ind og billigere/bedre et andet sted. Så vil han/hun jo have in mente, at du trods alt gerne vil høre om bankens tilbud og senerehen vil de igen invester lidt af deres dybare tid på at opdatere din økonomi og sikre dig og ikke mindst dem om at du fortsat er en god kunde der bare har handlet ind et billigere/bedre sted. Måske vil de enda gå i charmeoffensiven og kaste biografbilletter, investeringsforedrag med middag eller måske teaterbilletter efter dig.

    I Jyske bank vil de måske invetere dig til en omgang bordfodboldt med kaffe late efter arbejdstid… Jeg ved ikke hvordan den slags kampe bliver sat op, men du har jo fanget en rådgiver derfra som må lade høre lidt for deres “nye" image med klovnehænder på dørene og gratis kaffebars slapperas til tilfældige forbipasserende, 🙂

    Hvis vi skal have lidt flere konkrete forskelle på banen så ved jeg helt konkret følgende; at hos Nordea får du direkte nummer til din rådgiver, du får én personlig rådgiver.

    Hos Danske bank får du ingen direkte nummer til gængeld lover de svartider indenfor 20 sekunder 24/7 365 og rådgivning i udvidet åbningstider også i weekenden. Hvis din rådgiver er optaget bliver du nemlig tilbudt rådgivning direkte fra deres kundecenter. Alle får tilbudt et helt team af rådgivere og hvis man så finder ud af, at der er en man svinger godt med kan man altid spørge efter vedkommende igen, de andre i teamet vil så let kunne være afløser hvis vedkommende har ferie da de i kraf af deres teamarbejde kender til dine sager. Eller hvis vedkommende pludselig stopper efter 45 års tro tjeneste så tager de ikke samtlige af dine sager med sig på pension 🙂

    Der er fordele og ulemper ved begge, men så meget som du selv undersøger, herinde vil jeg umidelbart gætte på at du er typen der ikke nødvendigvis skal tale med den samme hver gang, men bare gerne vil have tingene til at ske og på de bedste vilkår. Hvis det er rigtig set så vil jeg igen anbefale Danske Bank. Det vil jeg selvfølgelig fordi jeg selv er kunde der og de 2 andre debatører må komme med deres salgstaler.

    Til sidst vil jeg blot sige at du sagtens kan spille med åbne kort og spørge helt uden omsvøb, hvad ville i låne mig i dag og evt. hvad vil i låne mig om 2 år? De kan måske ikke svare på hvordan tingene vil se ud om 2 år men det er da et forsøg værd.

    Slutteligt vil jeg blot tilføje at det med hvor længe du har været kunde er relevant når det drejer sig om boligkøb. Så vidt jeg husker, så havde det en betydning at vi ikke havde været kunder i 1 år inden vi købte bolig. Men helt precis hvad det betyder husker jeg ikke. Vidst nok at så skulle rådgiveren have vores ansøgning godkendt højere oppe i systemet, men du må ikke hinge mig op på det. Hvis din rådgiver bilder dig ind at det har STOR betydning så tror jeg det er lidt salgsgas 🙂

    Ps. hvis den enkelte bankrådgiver ikke er god at snakke med så prøv i første omgang at find en anden i afdelingen eller måske endnu bedre i en nabo afdeling. Lad være med at lade en dårlig rådgiver spolere dit generelle indtryk af banken, det er der desværre nogle der gør herinde. En uheldigt engangsoplevelse kan ødelægge debatten.

    Mvh HJL

    #173164
    HalliHalloForfatter

    Af 3 onder bør man vælge det mindste, som her er Nordea. For at få en god rente i Danske og Jyske skal man desværre have en ovenud god økonomi, ligesom man skal besidde særdeles gode forhandlingsevner.

    Kan også være at sidstenævnte lokker med en “god lav rente" for at få kunden ind, for derefter henad vejen at forhøje renten stille og roligt uden at kunden opdager det. Dette har jeg desværre været ude for i Danske Bank og også i SparNord.

    eXeel, så hold dig fra Danske og Jyske, men det ved du sikkert godt altsammen, da du ikke er ny herinde, husker mange spørgsmål fra dig om optimering af dine budgetter og økonomi i det hele taget.

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.