Tinglysningsgebyr

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92191
    AnonymForfatter

    Hej
    Vi fik omlagt nogle pantebreve til et boligkreditlån for et lille års tid siden. Banken lavede fejl, og har måttet rette et par gange undervejs (men det er en anden sag), men nu næsten et år efter har vi pludselig fået et tinglysningsgebyr på over 7.000 kr. Er det normalt det kommer så sent? Vi regnede faktisk også med, at banken havde taget sådanne ting med i lånebeløbet, som de gør ved omkostninger ved omlægning osv., så det var noget af et chok at stå med sådan en regning?
    Hvad siger i?

    #172494
    MichaelForfatter

    Nej, det er ikke normalt at det kommer så sent. Derimod er det et lovpligtigt gebyr så I har jo sådan set fået et års gratis kredit hvilket vel ikke kan være et problem for jer.

    Problemet kan måske relateres til den digitale tinglysning hvilket har voldt store tekniske problemer.

    #172546
    thsvForfatter

    Hvad består tinglysninggebyret af?

    Er det flere gebyrer á 1.400 kr pga. bankens fejl?

    Eller er det 1.400 kr + 1½ af det beløb, som lånet er hævet med?

    Et nyt lån på 400.000 kr har jo et tinglysningsgebyr til det offentlige på 7.400 kr.

    #172556
    AnonymForfatter

    Ja gebyret har den rette størrelse, men da vi skrev under for 1 år siden, stod der også at det ville blive opkrævet senere – men 1 år efter! Og forøvrigt efter hvad vi kan se på det vi underskrev var dette tinglysningsgebyr med i de samlede omkostninger, som blev lagt på lånet, men pga fejl fra bankens side (de lavede boligkreditten for lav), har de ikke fået dette gebyr med, så nu sidder vi med en dejlig regning

    #172560
    thsvForfatter

    Så må de jo give jer en kredit på de 7.000 kr på samme vilkår som lånet, som afdrages de næste måneder, og henstand med afdrag på kreditten indtil da.

    Derudover er I jo sluppet lidt billigere indtil nu, på kreditten da I ikke har betalt renter af de over 7.000 kr i et år.

    #172564
    AnonymForfatter

    ja, vi håber vi kan få dem med på det, og ja godt der ikke er kommet renter på trods alt.

    #172578
    AnonymForfatter

    ja har så fået brev fra tinglysningskontoret, hvor vi kan se, at vores “dejlige" bank har sendt vort lån til tinglysning 30. juni 2011 – altså 1 år efter det blev oprettet – Flot – ser ud som om et skrivebord er blevet ryttet inden sommerferien – hov det skal vist lige tinglyses.
    Er meget skuffet over vores bank – hvordan kan man bedst klage?

    #172744
    pppedeForfatter

    Hvad vil du opnå med din klage? Banken har (sandsynligvis) begået en fejl, men du skylder dem jo stadig pengene. Hvis jeres økonomi er så stram, at I ikke har 7.000 på kreditten, så kan du nok finde en løsning med banken.

    #172748
    AnonymForfatter

    Måske der er et par bankfolk herinde , det tror jeg. Vi føler os dårligt behandlet, og det er der ikke mere i, men synes det er uhyggeligt, at det er så svært at klage over dårlig bankrådgivning

    #172750
    pppedeForfatter

    Selvfølgelig kan du klage. Klag til banken. Hvem andre er der at klage til? Og hvad vil du opnå? Du skylder stadig 7000 kroner. Det var for dårligt af banken. Du kan vælge at skifte? Du har ikke lidt noget tab, så du kan ikke få en erstatning. Maksimalt en beklagelse og en undskyldning fra banken, og det er så det.

    #172752
    HJLForfatter

    Prøv Pengeinstitutankenævnet…

    Men som andre har skrevet før, hvad vil du klage over?

    I denne sag har du jo intet tabt, man kan ikke klage over langsom ekspedition der i bund og grund har haft en positiv betydning for din økonomi.

    Jeg vil også foreslå dig at bede banken om forståelse og om nødvendigt, en kredit på gode vilkår, på de 7.000 kr. og så se at få den “regning" ud af verden.

    Jeg vil gerne pointere, at det er mig meget forståeligt at I føler jer dårligt behandlet, det er da utrolig ringe af jere bank og dårligt timet med en regning på 7.000 kr. lige op til sommerferien. Men det ændre jo ikke på at I skal betale “regningen". Eneste rigtige sted at adressere din frustration må være til den lokale filialdirektør så må han/hun tage stilling til hvilken form for kompentation de vil tilbyde.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.