Bank med Hjerte – Fairtrade konto rente ændring

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92177
    AnonymForfatter

    Øv, øv – har lige fået fået brev fra Bank med Herte.
    Så skal jeg igen ud og finde en anden konto…
    mvh
    Nic

    ============================
    “Renteændringer i Bank med hjerte
    Fairtradekonto
    Vi ændrer renten på eksisterende Fairtradekonti med virkning fra og med den
    1. august 2011.
    Vi kan desværre ikke bibeholde den nuværende rente og ændrer derfor renten fra 2,05 % p.a. til 1,05 % p.a. Ændringen træder i kraft den 1. august 2011."

    #172144
    cbmForfatter

    Samme her. Pænt ærgerligt.

    Synes ikke der findes gode alternativer, når man ikke ønsker binding. Nogle forslag?

    #172158
    AnonymForfatter

    Tjaa .. Jeg har selv BRFkredit til 1,3% i rente uden binding eller andre finurligheder. De er vist pt. det bedste alternativ, hvis du/I ønsker frit at kunne sætte ind og hæve.

    Ellers er der FIH Erhvervsbank med 3 mdr. binding til 2,2%. 3 Mdr binding er jo ikke voldsomt, hvis man nogenlunde kan forudse sin økonomi.

    #172162
    AnonymForfatter

    Skal banken så holde renten fast i de fx 3måneder ?
    Altså i den valgte bindingsperiode.

    #172164
    AnonymForfatter

    Ja, det et en fast rente i bindingsperioden. Jo længere du er villig til at binde pengene jo mere rente får du typisk. Prøve evt. at se her på siden under “opsparingskonto" i menuen til venstre. Hvis du ønsker at hæve dit indskud, koster det en dekort på typisk 1% af det du hæver, så la’ vær med det. Husk også at læse alle de andre betingelser for en evt. konto! 🙂

    Med mindre du har rigeligt overskud i hverdagen, vil jeg personligt ikke anbefale at binde dine penge i mere end 6 mdr. af gangen.

    http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?bank_overrule_saerlige_betingelser=on

    #172178
    Mor51Forfatter

    Jeg har også i dag fået brev fra “Bank med hjerte" med besked om rentenedsættelsen og er nu også på jagt efter et sted at placere mine frie midler uden at føle mig helt til grin. Jeg kiggede på Mybankers “Opsparingskonto uden binding" – (Trixters link, men så skal man også lige trykke på knappen “Ingen binding" øverst på siden), og her springer Helgenæs Sparekasse jo lidt i øjnene med en rente på 2,25%. Betingelsen er, at man køber forskellige mængder af garantbeviser alt efter hvor mange penge, man ønsker at indsætte. F.eks. skal man købe for 10000 kr. garantbeviser, hvis man vil have lov til at indsætte op til 300000 kr. Det lyder lidt fristende, og garantkapitalen bliver oven i købet forrentet med p.t. 4,75%.
    Jeg er naturligvis klar over, at garantkapitalen er tabt, hvis sparekassen går konkurs, så derfor vil jeg gerne høre, om nogen ved, om Helgenæs Sparekasse er i farezonen.

    #172200
    cbmForfatter

    På side 14 i Børsen fra i fredags var en liste over 99 risikovurderede pengeinstitutter (listen kan også ses her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41075020:se-om-din-bank-er-med-i-risikovurdering.html). Helgenæs Sparekasse fremgik ikke af denne oversigt. Hvorfor ved jeg ikke. Om det er sikkert at investere i garantbeviser ved jeg derfor ikke. Kan læse mig til at de sidestilles med aktier, og derfor står bagerst i køen af kreditorer ved eventuel konkurs. Nogle andre der ved mere?

    Tror mest jeg hælder til FIH Erhvervsbank for at undgå risikoen.

    #172224
    AnonymForfatter

    Jeg har også modtaget brevet fra Bank med Hjerte, og da jeg så forsiden af kuverten tænkte jeg, at de måtte have noget godt at melde. Der stod i øverste venstre hjørne: “Lån og opsparing med Ekstra Fordele for dig…"
    Efter åbning af brevet var der jo tale om en rentenedsættelse – så man kan vel ikke andet end mene, at banken har humor ?
    Hvis man kan forudse sin økonomi rimelig sikkert – og han frie midler – kan man jo overveje Sparekassen Østjylland, der tilbyder fast 2,5% p.a. i rente på bunden konto til 12. marts 2012 eller 3,15% p.a. med binding til 12.3.2014. På begge konti er der dekort 1,25% af det hævede beløb (2012-konto og 2,25-1,25 på 2014-konto), men man kan jo bare have midler stående andetsteds også.
    Jeg opretter begge konti. For mig er Bank med Hjerte herefter en bank kun til placering af et mindre beløb.
    Jeg antager, at der ikke bliver udsigt til voldsomme indlånsrenter de nærmeste år, så for mig er sagen rimelig klar.

    #172334
    Peder Friis-HolmForfatter

    Ja, og hvis der er lån hos BRF får man 0,25% ekstra

    #172336
    AnonymForfatter

    Endte hos FIH.
    Det var godt nok kvikke til at åbne en konto.
    Det tog cirka 10minutter efter de havde modtaget mail med sygesikring og billed ID.
    Så var kontoen klar til at jeg kunne logge ind.

    Jeg husker hos bank-med-hjerte tog det flere uger….Swedbank..i januar måned – det kan naturligvis have ændret dig.

    #172366
    AnonymForfatter

    Jeg har to børneopsparinger i bank med hjertet, jeg har da ikke fået noget brev om rentenedsættelse. Er det kun på nogle kontoer ?

    #172390
    testForfatter

    hej nej da. Det er alle konti som det står i overskrifte.

    faktisk er børneopsparingerne specielt ramt. De bliver alle brugt til heste.

    #172408
    AnonymForfatter

    test. Gud hvor er du latterlig at høre på. Misundelse, eller hvad ?
    jeg har IKKE, som jeg skriver fået brev om denne rentenedsættelse.

    #172412
    testForfatter

    Klemmer dine sko? Eller kan du bare slet ikke tåle en vits? Overskriften sku du måske læse. Halihalo

    #172414
    OBSForfatter

    Det pågældende brev angår kun Fairtrade konti som er almindelige opsparingskonti uden binding.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.