Dankort – kreditkort -kontanter

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 128 i alt)
  • Indlæg
  • #174958
    JydenForfatter

    Se lige hvad Coop sagde til ekstrabladet den 29. maj 2008 da man begyndte at modtage kortene:

    “Vi vil gerne give vores kunder mulighed for at betale med de kort de foretrækker. Samtidig kan adgangen til at bruge de internationale kort i vore butikker lette håndtering af kontanter, hvilket giver os nogle administrative fordele, siger koncerndirektør Jesper Loiborg fra Coop Danmark"….

    “Danskerne vil ikke blive afkrævet et gebyr, når de bruger deres danskudstedte internationale kort hverken hos Coop……"

    De har nok nu glemt at vi har hjulpet dem med håndtering af kontanter og administrative fordele.
    De er hamrende ligeglade med kunderne, det er lige som det passer ind i deres kram de agerer, uanset hvor utroværdig det bliver i forhold til tidligere udtalelser.

    #174960
    HalliHalloForfatter

    Ja, tænk at jeg kan skrive sådan et indlæg, men nu er det jo ikke alle steder de hånterer kontanter på samme måde min gode ven. Bare til din orientering…

    I øvrigt er jeg en meget, meget glad mand i dag, hvis det er rigtigt at Brugsen og Bilka vælter gebyret over på kunden.

    Alt jeres polemik om håntering af kontanter er lidt under lavmålet. Som om at alle kunder der hidtil har brugt deres kreditkort i Brugsen og Bilka til indkøb af dagligvarer nu pludselig skulle hæve i automaterne for at betale med kontanter, den skal I vist længere ud på landet med.

    Mon dog ikke 98% bare bruger deres VisaDankort i stedet? Og så kommer er jo ligesom ikke flere kontanter i omløb.

    #174970
    Nicolai BForfatter

    Det er helt korrek opfattet.
    COOP Mastercard informerer idag om sagen: http://www.fdb-betalingskort.dk/content/339/Gebyr

    #174972
    JydenForfatter

    På OKs tankanlæg kan jeg se de opkræver 0,75 % gebyr ved brug af Diners Club kort og 0,85 % ved brug af Mastercard.
    Er der mon en god forklaring op de 0,85 % på Mastercard, da jeg mener at 0,75 % burde være max. , eller er det en misforståelse ?

    #174980
    HalliHalloForfatter

    Jeg skal nok undersøge det for dig på mandag, da det tilsyneladende går dig meget på. Fmt. er der jo nok tale om en skrivefejl, ligesom Føtex nok ikke har nået at få ændret sin hjemmeside med de nye regler.

    Til dig “Jyden" og andre gniere: Vil det sige at I nu vil boykotte Kvickly, Fakta, Irma, Superbrusen, Bilka, Føtex A-Z, Superbest o.l butikker, når I ikke kan få gratis kredit som hidtil? Måske I så vil handle i Lidl indtil de sikkert følger efter på et tidspunkt?

    Jeg glæder mig så til at der så bliver bedre plads i Møllerens butikker og FDBs. I såfald mange, mange tak.

    #174984
    AnonymForfatter

    Argumentet med at kontanthåndtering koster penge og er besværligt er irrelevant, da alle forretningsdrivende er lovmæssigt tvunget til at modtage kontant betaling, og vel-alt-mærket uden at kræve gebyr for det. Det naturlige gebyr ved at håndtere “fysiske metalklumper udstedt af staten" er selvfølgeligt stort. Nok mindst en 5’er per transaktion når man tager udgifter til kasser, svind, ekspeditionstid, kasseopgørelse, kontant aflevering og it-udgifter. men det er jo irrelevant for diskussionen når det er et lovkrav.

    Hvis butikkerne måtte opkræve gebyr på kontant betaling så blev det ikke under 5 kr.

    #175008
    JydenForfatter

    Hej Jesper,
    Enig i at det kun er billedligt at kontanter kan bruges i debatten, uanset hvor dyrt det er at håndtere dem.

    Til HalliHallo,
    Du skal ikke bruge tid på at undersøge noget om OK Benzin og deres satser, det skal nok komme frem.
    Jeg glæder mig bare over du er glad og tilfreds over de nye regler, uanset at Føtex åbenbart prioriterer det højere at få indført gebyrer end at informere kunderne på rette vis. Du må være en drøm for butikkerne.

    #175022
    JydenForfatter

    Hej Jesper

    De 5 kr. du omtaler som udgifter for kontanthåndtering pr. ekspedition er det noget der er baseret på statistisk materiale eller ?

    #175026
    Michael01Forfatter

    Ud over Lidl kan jeg ikke se, at Netto og Rema1000 tager gebyr

    #175028
    AnonymForfatter

    @Jyden,

    Nej, selvfølgeligt ikke. Det er ment som en generelt vurdering. Jeg har dog indsigt i priser på den hardware og software som store butikker skal bruge til kontakthåndtering, kasseovervågning, selvscanning, mm. og det er ikke småpenge. Dertil kommer medarbejdernes tid. Derfor har jeg ingen fantasi til at forestille mig en pris under 5 kr.

    Et sådan gebyr vil iøvrigt uundgåeligt følge check’en og indbetalingskortnes dødspiral med: gebyr -> færre der benytter kontakter -> øget gebyr -> færre der benytter kontakter -> øget gebyr…. fordi der er store faste omkostninger. Med mindre der er en lovmæssig beskyttelse af kontanter, som nu.

    #175030
    Michael01Forfatter

    Hvilket skulle være med til at indføre et gebyr for at aflevere kontanter

    #175032
    perasdkForfatter

    Jeg lagde ikke mærke til noget opslag i Føtex igår, men jeg har nu kontrolleret min bon efter at være blevet opmærksom på problemet her på siden, og jeg kan ganske rigtigt se at de har lagt et kortgebyr på kr. 1,53 på bonnen, så snydt igen !!!

    Næste gang jeg handler ind i den biks, må jeg så hellere betale med 5-ere eller 20-ere for at genere dem så meget som muligt, problemet er bare at deres kassepersonale hverken kan tælle eller regne, hvilket kan gøre det temmeligt dyrt at betale med kontanter, det var faktisk en af grundene til at jeg gik over til at betale med kort.

    Sjovt nok nægter min arbejdsgiver at tage imod checks og kontanter i kassen, har undret mig over at det var lovligt, men eftersom at de altid har 3 jurister til at kontrollere alle beslutninger i firmaet, gik jeg ud fra at det var en lovlig beslutning ?

    #175034
    Michael01Forfatter

    Det er jo så en KLOKKEKLAR overtrædelse af loven

    #175040
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne have en forklaring på hvorfor Dansk Supermarked,Coop,Dagrofa mener de ikke har råd til betale de 0,75% af beløbet som det åbenbart koster dem at jeg ville betale med Mastercard. Tjener disse virksomheder så godt at de har råd til at kunderne lader deres penge blive i lommen?
    For det bliver da slut med hovsa-køb i de forretninger fra min side i de forretninger som tager gebyr. Det er jeg da 100% overbevist om det bliver et stort tab for forretningerne.
    Mit råd til andre med kreditkort er som følger. Prøv og regn på hvor mange transaktioner I plejer at lave om måneden og hvis gebyret for at betale i forretningerne overstiger hvad en kontanthævning koster i en automat, så hæv kontanter i en automat istedet.

    Mit ønske er da forretningerne kommer til at tabe på det her gebyr!

    #175044
    AnonymForfatter

    At tillade transaktion-gebyr på kreditkort er en lovliggørelse af tyveri fra kunden.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 128 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.