Dankort – kreditkort -kontanter

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 128 i alt)
  • Indlæg
  • #174848
    AnonymForfatter

    Jamen så synes jeg at næste gang du betaler med en tusindkrone seddel for et produkt der koster 20 kr og jeg køber samme produkt til 20 kroner og betaler med en 20 krone, så skal du betale gebyr fordi du kommer med en større seddel end jeg!

    #174850
    AnonymForfatter

    Nå store forretninger som Coop, Bilka med mere vil stjæle penge fra mig i form af et gebyr på Mastercard og VISA. Så håber jeg at de ville komme til til at ligge inde med så mange kontanter at de vil blive udsat for flere røverier fra kriminelle i Øst Europa!

    #174870
    Michael01Forfatter

    http://taenk.dk/t%C3%A6nk-penge/kreditkortgebyr-l%C3%A6sses-af-p%C3%A5-forbrugerne

    Debetkort er betalingskort som Dankort, Visa/Dankort, Visa Elektron og Mastercard Direct. Her bliver beløbet trukket fra kontoen med det samme, når man betaler med kortet i butikkerne.

    Kreditkort er blandt andre Mastercard, Visa (ikke Visa/Dankort), American Express og Diners. På disse er der tilknyttet en kredittid, og beløbet bliver først trukket på kontoen senere, for eksempel 45 dage efter købet i butikken.

    Hvis butikkerne vælger at sende gebyret til forbrugerne, lægges det oven i beløbet ude i butikkerne, og gebyret skal fremgå af bonen. Butikkerne er under alle omstændigheder forpligtet til at oplyse, hvorvidt kunderne skal betale gebyret, og hvor højt det i så fald er.

    #174900
    AnonymForfatter

    Sidste nyt.

    Ifølge en person som jeg har talt med hos Bilka sker der følgende fra på lørdag i denne uge.

    Der opkræves 1.4% af køb med enten udenlandske eller danske udstedte kreditkort.

    Det betyder jo så Vi kan forvente at både Netto, Føtex og for os Jyder (Salling) i Århus og Aalborg også vil opkræve 1.4% af beløbet i gebyr for at handle med Kredit Mastercard og VISA.

    Magasin og Illum vil tilgengæld ikke kræve gebyr for Mastercard kredit og VISA kredit fra på lørdag 1.10.

    Siden 1.8 hvor Sunset Boulevard gik over til kort-terminaler, så er deres kassesystem begyndt at skældne imellem Dankort og Kreditkort (står på kvittering!)

    Derfor tror jeg også at de tager et gebyr for danske udstedte kreditkort på lørdag. Men holder jer underettet.

    Jeg foreslår at når I/jeg oplever hvem der tager gebyr fra på lørdag, at I tilføjer det til denne debattråd. Aftale?

    #174902
    AnonymForfatter

    Vi er sikret imod at skulle betale mere 0.75% pr. transaktion

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2562628.ece

    #174908
    Michael01Forfatter

    Det står også i børsen idag

    Da der så ikke sker nogen forhøjelse, mon så ikke Bilkan m.m. ikke indfører noget gebyr ?

    #174914
    HalliHalloForfatter

    Jeg håber i hvertfald at Bilka og Brugsen vil indføre gebyret i morgen, så disse relative høje kreditkortgebyrer ikke ålængere påvirker varernes priser for os der betaler med DebetCards og almindelige Dankort.

    Når de fleste af jer er så borgerlige (konservative), hvor enhver er sin egen lykkes smed, så undrer det mig at I vil have det hele gratis og/eller at andre skal betale for jer…..Det er da ikke borlig politik, men snarere dobbelmoral.

    #174918
    Michael01Forfatter

    Jeg bruger det meget i udlandet uden omkostninger, ikke pga rentefordelen men pga af det er rart med alternativer. Og man kan undgå at veksle for meget

    Eneste sted, jeg har mødt ristriktioner, har evt været, at man skulle købe for f.eks. minimum 100 kr.

    Således tror jeg også at mange udenlandske turister gør her hjemme

    Og endnu engang, hvor meget koster det ikke at administrere kontanter i forretningerne.

    #174922
    HalliHalloForfatter

    Og endnu engang, hvor meget koster det ikke at administrere kontanter i forretningerne.

    Det tror jeg ikke du skal spekulere så meget over Michael, jeg får oftest 2000 kr. udbetalt, når jeg har handlet ind, på min VISA-kort, og om du tror det eller ej, så hænder det sgu tit at der ikke er penge nok i kassen, så jeg måske må nøjes med 1000 og nogen gange kun 500 kr.

    Og jeg ser næsten altid at andre kunder, der står foran i køen, gør det samme som mig, så “kontantproblematikken" er vist ikke noget problem.

    Hvis du der indføres gebyr fra i morgen på kreditkort, hvad sker der så: 80% betaler så fremover fra med sit Dankort.

    #174926
    JydenForfatter

    Det er fordi de gemmer kontanterne væk af hensyn til røverier, ikke fordi de “mangler"kontanter, men fordi de har for mange som man har fortalt mig i butikker. Det er derfor værdihåndteringsfirmaer scorer kassen på afhentning og optælling af kontanter. Mange forretninger får kun afhentet kontanter en gang om ugen på grund af omkostningerne ved det, så det er da heldigt at renteniveauet et så lavt som det er, for eller skulle de nok ind på kontoen dagligt.

    Jeg har lige været i Fakta, og så vidt jeg lige kunne overskue de 2 A4 sider der var klæbet op ved kassen, vil de tage et gebyr på 0,75 % på danske kort og 1,4 % på udenlandske – undtagen for Coops “eget" Mastercard, det skulle efte hvad jeg kan se være fritaget for gebyr.

    De butikker der indfører kreditkort chikane gebyr må grave deres egen grav, da det jo er en ekstra udgift de pålægger kreditkortkunderne, hvor udgiften uden tvivl er indregnet i priserne i forvejen. Så sådanne foretagner kan man kun boykotte.

    #174944
    Michael01Forfatter

    Halli Hallo

    Tænk at du kan komme med sådan et indlæg

    De får mange mange kontanter, som de er nød til at GEMME i løbet af dagen.
    Du tror da ikke de er så dumme at have dem i den enkelte kasse

    #174948
    JydenForfatter

    Af debatten om gebyr på kreditkort på http://www.borsen.dk. i forbindelse med artiklen Kreditkort bliver dyrere om en uge,(fra 24.9.) fremgår af et debatindlæg fra i eftermiddags at Lidl ikke vil opkræve gebyrer, ej heller efter imorgen jf. oplysninger på deres tilbudsavis. Bravo.

    #174952
    AnonymForfatter

    At dansk supermarked og coop Danmarks største fødevarerkæder vil smide gebyret over på kunden. Det viser hvor usympatisk virksomheder de to er. Puha siger bare!

    #174954
    AnonymForfatter

    Nu har Dansk handel officielt idag dræbt Mastercard Kredit og VISA kredit som betalingsmiddel i Danmark. For som jeg ser det de vil stadig kræve 3.75 % af udenlandske kunder og nu 0.75% af danske kunder, så nu har man sejret af h-til over ens egne kunder.

    Jeg synes Vi holder 1 minutes stilhed for Mastercard og VISA i Danmark.

    #174956
    AnonymForfatter

    Hvis antallet af Mastercard og VISA kreditkort transaktioner som følge af gebyret falder 90%. Hvad gør bankerne så?

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 128 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.