Dankort – kreditkort -kontanter

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 128 i alt)
  • Indlæg
  • #174004
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes det er fint at Coop lægger kreditkortomkostningerne over på de kunder, der ikke vil nøjes med et DanKort. Hvorfor skal kunder, der ikke har brug for kredit i op til 52 dage betale betale ekstra for de varer de køber kontant?

    Ændringer træder vist nu først i kraft pr. 1.10 d.å., så vent dog at se hvordan reglerne bliver før du destruerer kortet.

    #174018
    JydenForfatter

    Det jeg vil med denne debat er, at der ikke kun er fokus på kreditkort. Lad os få på det rene, hvad dem der betaler med kontanter skal give ekstra for at få lov til det. Når jeg tager Coop som eksempel med deres kreditkort, er det jo fordi de er gået så kraftigt ind i markedsføringen af dette, og nærmest udråbt det til verdens vidunder, så passer det sig ikke allerede at kræve betaling for brugen.

    #174028
    HalliHalloForfatter

    Når jeg skrev med kontanter, så mente jeg jo bare betaling med dankoret, som jo fortsat vil være gratis.

    Men hvis Coop bliver pålagt nye ekstra gebyrer af PBS på kreditkort, så bør Coop da – efter min opfattelse – sende regningen videre til kunden.

    Afskaf alle disse mærkelige kreditkort, som er nogen fanden har skabt.

    #174030
    JydenForfatter

    Ja, dankortet er nok fortsat gratis for forbrugeren , men ikke for forretningerne, så også det har de udgifter til.

    Coop er jo netop også begyndt at modtage Diners Club, og modtagelsen af alle disse kort gør de ikke for deres blå øjnes skyld.

    Når du ser på hvor mange steder du kan få rabat med FDMs mastercard, så kan også disse forretningssteder se deres fordel

    Med vi må se hvad gebyret evt. bliver, og handle derfter, evt.ved boykot af visse forretninger.

    #174340
    Michael01Forfatter

    1. LIC Lærenes indkøbsforening bruger Mastercard som medlemskort

    2. Ge money bank med 3 gratishævninger i udlandet

    3. Nordea, Jyske m.fl. med rejse/elektronikforsikring

    Spændende at se, hvad der sker

    #174782
    JydenForfatter

    Ifølge Jyllands Posten idag har Dansk Supermarked og Coop besluttet at tage 0,75 % i gebyr på kreditkort – Mastercard m.v. fra den 1.oktober. Hvor snæversynet, gå dog i forhandling med bankerne om gebyrets størrelse istedet. Ellers går vi jo bare igang med at bruge kontanter – det dyreste betalingsmiddel – siger nogle i deres butikker, og så kan de bøvle med det.
    Det bliver jo et eldorado for tyve og røvere når vi vælter kontanter ud i butikkerne. Til detailhandelen, kom dog op på hesten, eller indfør også gebyr på kontantbetaling.

    #174784
    AnonymForfatter

    Tja, bare hæv pengene i den nærmeste automat. Det er gratis for de fleste kort når det er ens egen bank og de ta’r ikke noget gebyr for at tage imod 500 lapper. Så slipper man også for at ens pinkode bli’r afluret inde i forretningen hvor det oftest sker 🙂

    #174786
    Michael01Forfatter

    Så der også kan ske overfald på dem som fylder automaterne op, hvor må det ikke koste samfundet, at anvende kontanter

    #174788
    Michael01Forfatter

    Og pinkoderne bliver ikke afluret ved pengeautomaterne

    #174792
    AnonymForfatter

    Jo, men meget mere sjældent, bedre sikkerhed, og afstand til andre mennesker. Du har ikke Frk. Jensen ti centimeter bagved dig eller al den larm rundt omkring dig. Udover det, så slipper man stadig for alle kortgebyrer og får et meget kontant forhold til sine penge.

    Jeg ser det egentligt bare som ren og skær udnyttele og profitmargin med bankernes gebyrer for noget der har reduceret deres omkostninger. Det kan jeg ikke lige se hvordan det kommer forbrugerne til gode udover at bankerne vil tjene mere på at levere mindre under alle mulige og umulige påskud.

    Hvad bli’r det næste. Jeg skal betale 0,1% i gebyr når jeg sætter penge ind på en konto eller hæver dem igen? .. *FACEPALM*

    #174834
    HalliHalloForfatter

    Nævn venligst bare et kreditkort, hvor man kan hæve gratis i “egen bankautomat"?
    Mig bekendt tager alle et gebyr, oftest 2% min. 50 kr.

    På et Dankort kan man normalt stort set i alle banker hæve gratis, dog tager enkelte et gebyr, hvis man hæver uden for åbningstiderne.

    Til Experimentality og Jyden: Jeg syntes I lyder lidt krakilske………

    #174838
    JydenForfatter

    Jeg synes det “chikanegebyr" nogle forretninger er ved at indføre på brug af kreditkort er af værste skuffe. Forretningerne er jo selv begyndt at modtage disse kort fordi de ser en fordel i det, og derfor reklamerer for det på deres tilbudsaviser hver uge. Det koster at drive forretning, og udgifter til kontanthåndtering, dankort modtagelse og kreditkortmodtagelse er naturligvis indregnet i det det koster at drive forretning og dermed i deres priser. At der så af uransagelige årsager bliver åbnet for at man kan tage dette gebyr på kreditkort, behøver jo ikke betyde at man skal chikanere kunderne på den måde. Hvis ikke forretnigerne kunne se deres fordel og meromsætning med disse kort ville de jo ikke være begyndt at modtage dem. At store kæder som Dansk Supermarked og FDB Coop så kommer til at hoppe på den, er for mig ubegribeligt, da de normalt er ret prof. i handel. Kortselskaberne har mig bekendt ikke forhøjet genyret på 0,75 %, så her er ingen ændring til det man har indregnet i udsalgspriserne. Men jeg synes man skal gå i kødet på kortselskaberne og få nedsat betalingen til dem, det må vel være til forhandling, og de skal selvfølgelig ikke score kassen ved urimelige gebyrer. Men jeg savner fortsat at høre hvad butikkerne har af udgifter til kontanthåndtering og kasseopgørelse mv. af de kontanter de får ind, istedet for rationel betaling med dankort og kreditkort.
    Vi må se hvor omfattende chikanegebyret bliver og lave en liste her på mybanker.dk over de forretninger der vil chikanere kunderne, for de er da ikke værd at handle med.

    #174840
    AnonymForfatter

    Jeg synes det er tåbeligt at pålægge kunden et gebyr. Selvfølgelig koster det penge at have kort betaling, men på den anden side så skal der jo også bruges penge på at tælle mønter og sedler op.
    Jeg synes at det man vil vælte et gebyr over på en bruger af et kreditkort kommer til at ramme forretningerne selv. For hvis jeg vil købe et fjernsyn i Bilka til 10.000 kroner så 0.75% er jo 75 kroner i gebyr. Hvad f*nden sker der? Så vil kunden jo droppe at købe et sådan tv!

    #174842
    HalliHalloForfatter

    Når brugsen og Bilka pr. 1.10. skal til at betale 0,75% ekstra for at modtage betaling med et kreditkort i forhold til et Dankort, så er det da fornuftigt at lægge denne merudgift direkte på de forbrugere, der benytter sig af disse kort.

    Hvorfor skulle jeg, som altid betaler med dankort eller evt. kontanter, være med til at betale for at andre har en kredit på måske 52 dage?

    #174844
    JydenForfatter

    Nu skal brugsen og Bilka ikke betale mere end de har gjort hidtil, så du kan ikke kalde det ekstra, og det koster dem jo også at modtage dankort, gratis er det jo heller ikke.
    Men da butikkerne selvfølgelig har indregnet de højeste omkostninger ved betaling og øvrige forretningsomkostninger i deres priser, så betaler du jo for det allerede i forvejen. Hvis ikke du har betalt med kontanter eller kreditkort har de så sikkert haft lidt yderligere fortjeneste på dig, og du er blevet “snydt" ved ikke at benytte den for dig gunstigste betalingsmåde og kredittid, enten ved at have konto i forretningen eller bruge kreditkort.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 128 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.