Mybanker udvikler sig i forkert retning…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 46 i alt)
  • Indlæg
  • #172320
    JydenForfatter

    Brugerne af denne side
    må jo bruge de oplysninger de kan og har interesse for. Jeg mener det er en væsentlig oplysning når en bruger fortæller at Nr. Nebel Sparekasse har nedsat renten med 0.25 %, for det første fordi der er pricipielt at renten bliver sat ned under en rentestigning, for det andet fordi det det garanteret ikke er alle der er ligeglade om de får 0,25 % mere eller mindre når man kan se at indlånet i sparekassen er steget over 150 % fra 2009 til 2010. Noget tyder altså på at de har kapret kunder – og er det så på et “forkert" grundlag disse produkter er markedsført. Det er da klart at med den stigning i indlånet er det måske ikke dem der har mest brug for at sætte renten op , men…

    Desværre en pengeinstitutternes pligt til at give oplysninger om renteændriger meget dårlig og derfor er Mybanker et godt redskab til at følge med.

    #172360
    AnonymForfatter

    Jeg er også ny bruger herinde, og jeg stillede et for mig relevant spørgsmål.
    Men hold da kæft nogle dumme svar der kommer. Men disse uvidende og idiotiske svar siger jo mere om svarren end om spørgeren.

    Det der skuffer mig mest, er at “folk" ikke svare på det stillede spørgsmål, men kommer med alle mulige andre svar. Jeg kan ikke se hvad det kommer andre folk ved om man låner 300.000 kr til en bil eller til en pony. Ponyen holder bedre værdien end bilen gør, det er min erfaring. Om jeg bruger 15000 kr om måneden på at min datter kan nyde sin hobby eller om vi rejser til Thailand for 70.000 kr to gange om året er vel totalt ligegyldigt.
    Det er mig der tjener mine penge, og det kommer ikke andre ved hvad jeg bruger dem til.

    #172374
    MichaelForfatter

    Når du nu er så klog har du vel heller ikke behov for at spørge herinde til hvor du kan låne til dit gamle øg? Det virker jo som om, at du allerede har svarene klar.

    Så smut ind på http://www.ekspresbank.dk, http://www.pengeautomaten.dk osv. og ansøg om de 300.000. God fornøjelse med et livslangt gældsforløb.

    #172378
    AnonymForfatter

    Jeg forventer at ponyen kan handles til købsprisen igen efter 1½ år, så det er jo kun en gældspost jeg vil have i kort tid.

    Jeg kunne jo også har lånt til en bil, så havde jeg været for gældet mere end 1½ år, fordi at den meget hurtigere taber i værdi.

    Jeg kan ikke forstå hvorfor du skal være så nævenyttig, er det fordi du ikke selv har råd til at have en hobby ?

    #172380
    MichaelForfatter

    Hvis man skal låne 300.000 har man pr. definition ikke råd til en hobby, så jeg ville nok stikke piben ind her. Man kan ikke låne sig til at have råd til noget som helst.

    #172418
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig har vi da råd til min datters hobby. Den er dyr ja, men det er en hobby for hele familien. Ligesom andre spiller golf eller samler på biler eller både, vi har bare en anden intresse.

    Jeg kan stadigvæk ikke se forskelle på at låne til det ene frem for det andet. Hvis man betaler sine afdrag til tiden, kan det da slet ikke komme andre ved, hvad man bruger sine penge på.

    #172422
    AnonymForfatter

    Hvad er det egentlig du vil i dette forum Billig ÅOP og hvorfor er det lige du bliver så sur og agressiv over at folk ikke taler dig efter munden og siger at din quickløsning er en rasende god ide?

    Du har efterhånden fået svar på det du spurgte om!

    1. At blive kreditgodkendt til et forbrugslån til en hest på 300.000 kræver: a) En forbandt god månedlig indkomst. b) At årsopgørelsen viser, at din gæld ligger meget langt under den offentlige vurdering, således at IKANO ikke løber nogen risiko.

    2. At såfremt du har masser af friværdi i din bolig, så vil ÅOP’en på et boligprioritetslån med pant indenfor 80% af vurderingen formentlig være billigere end et IKANO lån.

    3. At du skal have undersøgt hvad det vil koste dig at førindfri et IKANO lån efter 1,5 år. Er betingelserne de samme som på et banklån i Danske Bank og Nordea, eller koster førindfrielse spidsen af en jetjager?

    #172428
    AnonymForfatter

    Vores samled gæld er 350.000 kr og vi har en årsindkomst på 750.000 kr. En pony til en værdi til 150.000 kr som ikke skal sælges nu. Og to forholdsvis nye biler.
    Det jeg kiggede på og spurgt om var Åop på de to lån former.
    Jeg vil ikke nødvendigvis tales efter munden, men at blive kald en løgner og alt muligt synes jeg er for lavt. Derfor bliver jeg sur.

    #172430
    thsvForfatter

    Det har du ret i!

    Men pantet er blot sikkere for banken i ejendommen, end i en hest, der kan være svær for banken at sælge uden tab.
    Banken er kun interesseret i udlånet, hvis de føler at I kan betale gælden tilbage.
    Dermed de forskellige rentesatser.
    Lånet via Ekpres bank har for øvrigt et renteinterval og forskellige gebyrer hver måned.
    Renten kan ligeså godt blive 15% som 8%.

    #172434
    AnonymForfatter

    ok. tak for et brugbart svar. Det kunne andre godt lærer noget af.

    #172436
    AnonymForfatter

    thsv: De årlige gebyrer er vel indregnet de årlige omkostninger, eller tager jeg fejl ?

    #172770
    AnonymForfatter

    Jeg nikker genkendende til den dårlige opførsel.

    I 2009 havde jeg brug for råd omkring lån og et ubehageligt svar fra DiBa. Jeg skrev dengang i tråden, hvordan min økonomi så ud. En vis “Michael" beskyldte mig ordret for at lyve. En anden bruger kunne se, at min udtalelse faktisk stemte overens og derefter hørte man ikke mere fra denne “Michael", som vel indså, at han på forkert grundlag havde været urimelig overfor mig.

    Jeg har ikke brugt siden i 2 år pga. denne episode, det var simpelthen for latterligt til mig. Er først her idag i min ferie lige tilfældigt landet på siden og så dette indlæg og ville lige give mit besyv med.

    Her er ikke rart at være, når man skal beskyldes for løgn eller hagles ned af disse bedrevidende personer.

    Har ikke i sinde at gøre brug af siden igen, men håber i får en god tone herinde. Det at diskutere privat økonomi er i sig selv en meget personlig sag. Det kræver modne og fornuftige mennesker, som kan debattere på et acceptabelt niveau og ikke disse “Michael"-typer.

    God sommer.

    #172806
    AnonymForfatter

    Tusindfryd, det er netop dét, der er problemet 🙂 Men det er svært at gøre meget ved, det virker ikke som om flertallet er med på det og et par stykker vil altid kunne ødelægge det.

    Det sure er også, at dem der er værst, er nogle der HAR meget at bidrage med, hvis bare de kunne gøre det på en ordentlig måde.

    #172822
    testForfatter

    nu kan vi jo så diskutere op og ned om at michael en gang eller nok snare 10 har udtrykt sin mistillid til at de historier der skrive er sande. Så kunne vi også diskutere de halihalo evindelige ide om at debatøre har flere navn eller de kommentarere der kommer i tide og utide om sammenhænge mellem stavning og inteligens.

    Kort sagt er det hvad man må forvente når man skriver i et offentligt forum og man må bare gi igen af samme skuffe hvad den gode tusindefryd jo også gjorde.

    #172824
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.

    Men det er da helt fint, at du tager let på, at visse personer herinde har trang til at provokere og kaste om sig med nedladende ord/sætninger.

    Jeg kan på sin vis være ligeglad, hvilket jeg langt henad vejen også er. Bare synd for forummet og for mybanker.dk, da det er inddiskutabelt, at nye brugere bliver skræmte.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.