Afslag fra bank? Nyt forsøg.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #172114
    AnonymForfatter

    Endnu engang tak for de svar og kommentarer i er kommet med.

    Vi har sat os ned og trukket de argumenter frem, som vi overhovedet kan komme med.

    Vi ønsker jo ikke en konkurs! Og i værste tilfælde, må jeg opsige mit lejemål…betale for de 3 mdr., jeg så ikke bor der..og håbe der dukker noget lign op.

    Vi ønsker bare og mener det er realistisk at betale for de lån vi har. Vi håber at en konto fra svigerfar kan hjælpe. Den skal bare stå….ikke meningen der skal bruges af den. For så skal alarmklokkerne ringe..og huset skal sælges.

    Vi må bare håbe at argumenterne holder! Og at de er villige til være flexible.

    Min største frygt er jo ligenu, at det er et nej…inden vi overhovedet træder ind i banken.

    Mvh Rikke

    #172116
    HJLForfatter

    Hej thsv

    I stedet for at kommentere der hvor jeg åbenlyst har skrevet forkert og altså bestemt ikke forsøger at male fanden på vægen, hvorfor kommenterer du så ikke på den nye del jeg bringer ind i debatten?

    Er du enig/uenig?

    En anden ting, du har længere oppe skrevet at banken godkender ud fra fast rente med afdrag. Hvorfor foreslår du så nu at man måske kan omgås reglerne, det er da en modsigelse og som du sikkert også ved forkert. Jeg er nemlig enig med dig at banken godkender ud fra fast med afdrag. Men igen hvad siger du til min “nye" vinkel?

    Mvh Hasse

    #172120
    AnonymForfatter

    Vi har faktisk snakket med 2 fra andre banker.

    Den ene som " kunde", mens anden er en bekendt. De er ansat i 2 forskellige banker.

    Begge sagde at man GODT kunne godkende fast rente uden afdrag. Hvis man ellers var kunde i banken. Det kunne godt forsvares!Og de synes faktisk i vores tilfælde og med det rådighedbeløb min mand ender med…så ville det da være dumt ikke at gøre det.

    (Men nu er det jo så heller ikke de 2 to der har risikoen 😉

    Mvh Rikke

    #172124
    HJLForfatter

    Hej Rikke

    Det er meget interessant, tør/må man spørge hvilke banker der har den holdning?

    Hvad er så bankens plan om 10 år når afdragsfriheden udløber?

    Mon ikke det de mener er at han vil kunne blive godkendt som hans økonomi ser ud i dag og at han vil kunne vælge at finansiere huset med afdragsfrie lån.

    Det er jo noget andet end at sige at han vil kunne blive godkendt fordi hans økonomi lever op til bankens krav om rådighedsbeløb så længe han har lån med afdragsfrihed.

    Nå sagen er for kompleks til at vi kan komme det nærmere.

    Lad os holde os til de overordnede linjer…. Ingen bank i DK godkender kunder på baggrund af fastforrentede lån uden afdrag. Sandt eller falsk?, hvis sandt; hvilke?

    Mvh HJL

    #172136
    thsvForfatter

    Din fejl er jo vigtig, da du baserer dine argumenter på den fejl!

    Og der er helvedes til forskel i sikkerhed for banken på et fastforrentet lån og et flekslån, hvor renten hurtigt kan 3-dobles.

    Personligt betalte jeg 5,7% i 2009 og nu 2,2% i 2011, begge incl. adm.bidrag, som endog er blevet forhøjet med 10% af Nordea kredit.

    og selvfølgelig kan en bankrådgiver, der kender økonomien bedre, måske strække reglerne lidt, problemet er jo at bankrådgiveren nok ikke kender mandens økonomi alene, da Rikke jo hidtil har bidraget til økonomien.

    Og det er HalliHallo, der foreslår løsningen, der kan bringe eksmanden på tvang, men I 2 er åbenbart sammen bruger, siden du kommenterer på mit svar til ham, og ikke på mit svar til dig?

    #364401
    tommy JakobsenForfatter

    Når Banker spille “guld fugle", jeg har haft min økonomi iorden og det er den også endnu.. men banken mener min rådigheds beløb er langt under hvad jeg kan leve for, nu har jeg “afhændig af de job jeg har haft" haft forskellige “rådighedsbeløb", nu mener bank pludslig at de skal bestemme over det min konti, de har valgt at lukke mit dankort, og give mig et dibeit kort, selv om jeg altid og stadigvæk har normal styr på min overtræk, og igen moralen er lige pT er jeg kommet uid af et vikariat.. hvilket forskyder dagpenge. men kunne nemt styre det, men efter banken har spæret mine kort er alt det som er normal fungerende total slået ud, har jo Benzin, vaskehal, mobil, og et par andre som trækker fra min normal NEMID konto, men jeg har så ingen mulighed for at flytte da min rådigheds beløb er lille, hvilket jeg sagtens kan leve for og har gjort flere gange i det sidste par år, da jeg har skiftet imellem forskellige job og uden job.. Nu er jeg godt nok klemt da banken ikke er til at stikke i, og de andre vil ikke tage mig ind.. Jeg har haft samme bank i over 10år og aldrig skyld noget eller været ude i noget rod, men det har min bank sørgeret for jeg er nu, da alt betaling er ødelagt grundet det her pis. jeg har ikke brugt kontanter i snart 10år, har altid haft dankort.. men det er sgu åbenbart slut.. kan absolute ikke anbefale Sparekassen kronjylland til nogen som helst.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.