40 års lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • SonniForfatter
    Indlæg
  • #87265
    SonniForfatter

    Findes der 40 års boliglån – man skulle tro, når man satte pensionsalderen op, at man samtidig også kunne få f.eks. 40 års lån – nogen, der har erfaring med det????

    På forhånd tak!

    #107258
    MichaelForfatter

    Nej, det findes ikke endnu, men det bliver sandsynligvis det næste realkredit-produkt. Problemet er blot, at det – ligesom de afdragsfrie lån – vil få priserne til at stige, hvilket kun vil gavne de mennesker der allerede har en bolig.

    #107260
    SonniForfatter

    det gider vi ikke ;o)

    Det er svært nok for førstegangskøbere at komme ind på markedet…

    #107264
    AnonymForfatter

    Ja, du har ret, det er meget sværtat komme ind på markedet ligenu – hævder alle ihvertfald.

    Derfor skal man også være mere end dum, hvis køber sig til en bolig ligenu.

    Jeg kan love dig, at du kan svare rigtig mange penge ved at vente med at købe til om et års tid, så lej dig en bolig indtil da.

    Alle eller rigtig mange forsøger at sælge lige nu, og jeg kan se at der kommer flere og flere emner til salg overalt i landet, så vent for guds skyld.

    Alle de professionelle siger godt nok, at markedet bare flader ud og mange siger stadig at der stadig er gode gevinster at hente i det næste års tid, men den tror jeg ikke på………………………Men husk de lever af at der er gang i ejendomssalget, og de siger ikke sandheden eller bare nævner risikoen for at du kan have risikeret at have købt på toppen.

    Jeg har allerede solgt min lejlighed på Frederiksberg for nogle måneder siden, bare for at være på den sikre side, og er flyttet i en god billig andelsbolig.

    #107266
    MichaelForfatter

    Kan du virkelig love det? Interessant…

    Men lad os da tage virkeligheden op igen om et år så her på samme sted. Min bolig kan idag sælges for ca. 2,7 mill. Jeg vender tilbage igen om et år, hvis du kan vente så længe.

    #107268
    AnonymForfatter

    Nej, jeg kan ikke love dig det, men når jeg kikker ind i min krystalkugle, så tyder noget på at markedet boligmarkedet har toppet for denne gang, og at der kan snarere kan ventes prisfald fremfor stigninger eller bare udfladning.
    Renten stiger og stiger jo iøjeblikket, og det må da have en indvirkning på huspriser m.v., og når først spekulanterne er begyndt at sætte deres dyrt købt ejerlejligheder til salg, så kan det efter min opfattelse ikke undgå at betyde noget for prisudviklingen.

    Selvom de professionelle selvfølgelig stadigvæk påstår – og de lever som bekendt af at sælge – at det går ufatteligt godt på boligmarkedet endnu, så mener jeg at der er tale om en vis ønsketænkning end realiteter, som endnu ikke kan læses af nogen statistiker. Jeg kan bare se på boligsiden at udbuddet aldrig har været større end nu.

    Nå, men selv jeg kan jo tage fejl, men jeg turde bare ikke købe en 40m2 “stor" ejerlejlighed til knap 2 mill i Københavnsområdet ligenu.

    Bemærk venligst også udviklingen på aktiemarkedet, hvilket selvsagt også kan smitte af på boligprisudviklingen.

    #113102
    AnonymForfatter

    For at komme tilbage til det med 40-års lån. Jeg er ganske uvidende om bankverdenen, men står desværre i den situation at min mand er gået ned med stress, hvilket betyder at han vil kvitte sit direktørjob til fordel for at alm. lønslavejob på 37 timer. Det får stor konsekvens for vores økonomi og vi vil have svært ved at blive boende i vores ualmindeligt dejlige nybyggede hus. Det jeg så tænkte var, at vi kunne omlægge vores 20-årige (og evt. også vores 30-årige) lån til et 40-årigt lån. Det må da alt andet lige betyde at ydelsen bliver væsentligt mindre i kvartalet eller…?
    Nu kan jeg så forstå at de 40-årige lån ikke findes, men hvad så med at lave de 20-årige om til et 30-årigt? Vil man kunne det uden at det bliver for dyrt?
    Håber nogen kan hjælpe;0) Tak

    #113106
    NultopskatForfatter

    Du kan da bare lave et afdragsfrit lån, 100 års lån bliver sandsynligvis indført i efteråret.

    Mht. bolig pris fald contr. stigning ved rentestigning, så kig på England, der begyndte renten at stige allerede forrige år, og det har ikke dæmpet prisstigningen.
    Boligprisen er ikke kun afhængig af renten, men også af arbejdsløsheden, arbejdsløsheden er mig bekendt i bund og dette ser ikke ud til at ændres foreløbig.
    At udbuddet er så stort lige nu skyldes at mange købte først og solgte bagefter, dengang det gik stærkt. Når markedet så ændres så man sælger først og køber bagefter, vil mængden af huse til salg jo altså stige.
    Det må dog være vigtigere at finde det rigtige hus/lejlighed end om den næste år koster 2 % mere eller mindre.

    #113112
    AnonymForfatter

    Ja, det ville god kunne gå hen og blive billigere, du kan gå ind på dit realkreditinstituts hjemmeside og regne den ud – men ja, umiddelbart ville det være billige – MEN vent til efter 1/7 – der ved man meget mere om de nye lån.
    Ked af det med din mand.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.