Alternative lånemuligheder til boligkøb?

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #171726
    testForfatter

    Renten er vel noget man kan diskuterer?

    #171808
    AnonymForfatter

    Kort fortalt, så betyder de nye Basel III kapitaldækningsregler, at bankerne skal oppebære højere reserver pr udlånt krone. Samtidig er det blevet sværere at funde et udlånsoverskud end tidligere. Baselreglerne og fundingadgangen betyder, at bankerne nu har færre penge at låne ud, end de havde i de glade hype-år, fra 2000-2007.

    Hvad gør bankerne så?

    Ja de prioriterer mellem kunderne, dvs. at de fravælger de mest usikre kunder, hvilket objektivt set er dem som starter i et insolvent udgangspunkt og skal købe bolig med en negativ formule.

    Jeg vil ikke udelukke, at du kan få en bank med på ideen, men det bliver svært. I dag er bankernes klare udgangspunkt, at man kun i meget begrænset omfang må have gælde, når man skal købe hus (en kassekredit på 25-50.000 kan formentlig gå).

    Hvis man endelig får lov til at købe med gæld, så bliver renten på boliglånet derefter – alt, alt for høj.

    Min klare anbefaling til jer er: Se at få afdraget resten af jeres gæld, før i køber.

    Ejendomsmæglerne er altid eksperter i at overbevise potentielle købere om at der er en unik mulighed, som ikke kommer igen. Sandheden er, at der er masser af huse derude, og at boligpriserne med lethed kan være faldet 15% fra nuværende tidspunkt til du køber hus ved udgangen af 2013. På et hus til 2 mio. kr. svarer det til en besparelse på 300.000 kr.

    #171882
    AnonymForfatter

    Nevermind folkens,

    Det lykkedes alligevel gennem min egen bank. Engang imellem kan det åbenbart svare sig at brokke sig til rette vedkommende (højeste sted).

    Tak for jeres forslag…

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.