Ferratum sms lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92131
    AnonymForfatter

    Hvis jeg tager et lån på 4000kr hos ferratum og kun betaler f.eks. 2500 kr tilbage efter en måned hvordan tilskrives der så renter og gebyrer?

    #171460
    AnonymForfatter

    § 283. For skyldnersvig straffes den, som for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding

    1) afhænder, pantsætter eller på anden måde råder over ham tilhørende gods, hvorover tredjemand har erhvervet en rettighed, med hvilken handlingen er uforenelig,
    2) efter at hans bo er taget under konkursbehandling, eller forhandling om tvangsakkord uden for konkurs er åbnet, foretager handlinger, der går ud på, at boets ejendele og fordringer ikke kommer fordringshaverne til gode,
    3) ved falske foregivender, forstikkelse, proformaretshandler, betydelige gaver, uforholdsmæssigt forbrug, salg til underpris, betaling af eller sikkerhedsstillelse for uforfaldne gældsposter eller på anden lignende måde unddrager sine ejendele eller fordringer fra at tjene sine fordringshavere eller nogen enkelt af disse til fyldestgørelse.

    Stk. 2. Er handlinger af den under nr. 3 angivne art foretaget til begunstigelse af en fordringshaver, bliver denne dog kun at straffe, hvis han på en tid, da han forudså, at skyldnerens konkurs eller betalingsstandsning var umiddelbart forestående, har bestemt skyldneren til at yde ham sådan begunstigelse.

    #171462
    AnonymForfatter

    Så, hvis det er din intention at låne 4000kr, og ved du kun betaler 2500 tilbage er det svaret. Ellers kan du læse deres lånevilkår. Men det er vist det sædvanlige med morarente + nationalbankens + rykker og inkassogebyrer.

    #171464
    AnonymForfatter

    Jeg har allerede taget dette lån og vil selvfølgelig betale det hele tilbage!

    #171466
    AnonymForfatter

    Jeg håber ikke det er noget fast, at du låner penge sådan et sted!
    1000,- for at låne 4000,- i en måned? Holy cow!

    Hvis du kan betale 2500,- tilbage på en måned, så vent da to måneder med at købe det du ville. Bare et godt råd herfra!

    #171468
    AnonymForfatter

    Fint nok, ville bare påpege det ulovlige i at optage et lån man på forhånd ved man ikke kan betale tilbage og spekulere i den slags.

    Jeg tjekkede lige, og deres månedsrente er 22.5%, så ved misligholdelse vil regnestykket se nogenlunde sådan her ud:

    5000 + (22,5% (debitorrente pr mdr) + 7% (morarente) + 1,5% (nationbankens)) = 6575 + 3 rykkere a’ 100 kr og inkassogebyr på 500 = 7325 kr.

    Det er efter EN måned. Så jeg ville også anbefale at betale det tilbage, meget, meget hurtigt.

    #171470
    AnonymForfatter

    Ja det er dyrt, men kan man ikke få kassekredit i banken er det smart nok

    #171472
    AnonymForfatter

    Tænk dig lige om, deres årlige rente på ‘kassekreditten’ er 270% foruden gebyrer på 1200.

    Det vil sige at hvis du låner 5000, så betaler du i løbet af et år ca 14.000 kr og skylder dem stadig 5000. Der er intet smart i det for dit vedkommende. Vær på røven i næste måned og lad være med at låne af dem. Tag et lån hos L’easy for fanden. Alt andet er bedre.

    #171474
    MichaelForfatter

    Kan man ikke låne i banken er der nok en rigtig god grund: Din økonomi kan ikke holde til et lån!

    Men du og andre der vælger denne løsning vil jo ikke høre, men må bare have den ligegyldige iPhone her og nu fremfor at spare op og købe kontant. Dine forældre har i den grad kikset i opdragelsen.

    God fornøjelse med RKI, inkasso og fogedretten.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.