Begrænsninger i brug af FDB-MasterCard?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #92120
    HalliHalloForfatter

    Kan man ikke bruge ovennævte kort tilsvarende steder som med et Dankort?

    Jeg har flere gange forsøgt at tanke mobiltid på internettet, men blir hver gang afvist. I går ville jeg tanke mit rejsekort op på en DSB-station, og der blev jeg også afvist.

    Hvad er grunden til det? Jeg kan købe varer i alle butikker uden problemer.

    Nogen der ved hvorfor? På FDBs hjemmeside syntes jeg da at der står, at det kan bruges overalt.

    Måske der er en fejl i mit kort? Det lyder også lidt underligt…….

    #171292
    AnonymForfatter

    Har ikke lige et FDB mastercard, men jeg har oplevet en del web butikker hvor man starter med at vælge om man vil betale med dankort, mastercard etc og der er det nok vigtigt at vælge den korrekte korttype inden man kommer til at taste kortnummer etc. ind.

    Jeg har ikke selv oplevet ret mange der ikke har taget mod mit mastercard (dog ikke FDB), DSB vil da i hvert fald godt kendes ved det både i kiosken og de få gange jeg har brugt det i en billet automat.

    #171296
    AnonymForfatter

    Det lyder som om du har tastet en forkert kode.

    FDB kortet er et mastercard, og kan bruges alle de steder, der tager Mastercard. Der er ingen forskel mellem et mastercard fra eksempelvis Nordea og FDB.

    #171308
    AnonymForfatter

    Jeg bruger altid FDB mastercard. Virker alle steder der tager mastercard hvis du taster korrekt info ind. Også taletid cbb, telenor og dsb.

    #171314
    HalliHalloForfatter

    Jeg mener ikke jeg har tastet forkert, det gør man da ikke 3 gange over længere tid.

    Jeg vil dog senere i dag eller i morgen afprøve kortet i en DSB-Automat, så må vi se hvad den siger. Her skal man jo ikke bruge kortnummeret med det 3 cifrede kontroltal på bagsiden, men alene PIN-Koden.

    #171350
    HalliHalloForfatter

    DSB-automaten har nu været ude af drift de 2 sidste dage, så jeg kan desværre ikke afprøve mit kort som lovet.

    Og jeg mangler heller ikke taletid på min mobilos, må bare vente lidt endnu til endnu en lille test kan gennemføres.

    Jeg har i øvrigt fået brev fra FDB om at jeg selv kan bestemme min PIN-Kode. Hvis jeg gør det får jeg så ikke et helt nyt kort? Og hvordan er det nu man gør det, man går vel ind på deres hjemmeside? Jeg ved godt det er et dumt spørgsmål, men jeg ved mange herinde er trofaste FDB-Kunder, som måske har valgt egen PIN-Kode og kender fremgangsmåden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.