Overførsel fra CHF til DKK – Kurs i Schweiz eller DK?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92115
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    Jeg skrev tidligere vedr. en arveforskud jeg får fra mine forældre. Jeg vil snart overføre ca. 90.000 Schweizerfranc til min Konto i Danmark.

    Når jeg ser på valutakurserne fra banken i Schweiz og Sydbank her i Danmark er jeg i tvivl hvordan jeg skal håndtere det.

    Umiddelbart ser det ud til at det kan bedst betale sig at jeg får overført beløbet i Schweizerfranc, på en Konto i Sydbank. Hvorefter jeg væksler til Danske Kroner. Er det rigtig? Eller er det bedre jeg får overført beløbet fra Schweiz allerede vækslete til Danske Kroner.

    Hvis jeg væksler i Schweiz til Danske Kroner er kursen i dag ca. 6,05. Hvilken kurs på den her liste skal jeg sammenligene det med?

    http://www-2.danskebank.dk/link/PopupOffice2007CMSValuta

    Mange tak for jeres indput

    #171230
    HalliHalloForfatter

    Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, jeg håber at JET45 alias BoSol vil besvare spørgsmålet uddybende. Han er nemlig den der ved mest om emnet herinde på forummet.

    Men har du indtil nu forespurgt nogen steder hvad der er billigst, f.eks i Sydbank og den udenlandske bank?

    #171232
    AnonymForfatter

    Du skal kikke i kolonnen: Betaling fra udlandet

    men når det drejer sig om så “mange" penge, bør du forhøre dig såvel i Schweiz som i den Bank du bruger i Danmark

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.