Penge til hus?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92110
    AnonymForfatter

    Hej..

    Jeg har en bil lån til ca. 270.000.. Er lige startet på nyt job og tjener ca 32.000 førskat og da konen er på dagpenge får hun knap 15.000.. Vi har kørt lidt på minus det sidste pr. måneder pga. lidt gæld og vi har også en lille dreng på 1 år.. jeg har også en lille bank lån til 40.000.. Vi ønsker at købe et hus til til 1.0 til 1.2 ??..

    Hvordan ser det ud?

    Jeg ville gerne have så mange oplysninger om alt muligt, da jeg ikke kender en skid til det her;)..

    Det hus vi taler om befinder sig i Midtjylland omkring Herning..

    #171194
    HalliHalloForfatter

    Jo, det skulle nok kunne lade sig gøre, men ring lige til banken i morgen tidlig for at få et bindende tilsagn. Så er du på den sikre sige. Der kan jo være ting i din økonomi, som vi ikke kender noget til, og som kunne trække fra i den samlede bedømmelse.

    At behandle en låneansøgning er jo altid individuelt, hvorfor du kun vil få modstridende svar på sådan et forum.

    Helt ærligt, så forstår jeg ikke at nogen først spørger her? Hvad er grunden til at du gør det?

    #171202
    AnonymForfatter

    ‘Vi har kørt lidt i minus et par måneder på grund af gæld’

    Tænk dig lige om.. hvis i ikke kan få det til at løbe rundt i en almindelig lejebolig her i Herning hvor de ikke ligefrem er dyre så vil i aldrig få det til at løbe rundt i et hus.

    Hvis du rent faktisk vil have noget kvalificeret svar, skal du også komme med alle relevante oplysninger om jeres økonomi, herunder gældsposter og budget, samt jeres rådighedsbeløb efter skat og alle udgifter.

    Mit ukvalificerede bud er dog et helt klart nej.

    #171204
    AnonymForfatter

    HalliHallo godkender alle købere til fast ejendom i dag…………………..

    #171224
    AnonymForfatter

    Et billån på 270.000 var dælme da også en slat, med jeres forholdsvist beskedne indkomst. Har I overvejet at sælge den bil, og købe en billig spand, indtil I har fået betalt jeres skyld rundt omkring?

    Det lyder helt sort, at I har kørt med underskud de sidste par måneder, og du skriver at I har en bil til så mange penge, og så vil I egentligt også gerne lige købe hus. Du kan vel godt selv se det lyder dumt?

    #171274
    pppedeForfatter

    Som tommelfingerregel kan du typisk købe hus svarende til 2,5/3,5 x årsindkomst – gæld.

    #171338
    AnonymForfatter

    Dyr bil, klatgæld, underskud på kontoen hver måned.
    Og nu vil du købe et hus. Glem det. Bankerne vil sige nej og med rette.
    Få lavet en beregning i banken som viser jere rådighedsbeløb, så opdager du hvorfor det ikke kører. Herfra kan du sammen med banken lave en plan for at afdrage gælden samt få at vide hvad der skal til for at købe bolig senere hen. Det kræver formentligt en opsparing samt at I demonstrerer at det mdl budget holder.
    Deruodver bør du lige overveje hvor meget du ønsker det hus, for i min verden så bør du i givet fald overveje at få en billigere bil inden da.
    HUSK. Det er dig selv som er ansvarlig for din økonomi, ikke banken. Hvis det ikke går er det dig som står med aben…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.