HJÆLP

Viser 8 indlæg - 76 til 83 (af 83 i alt)
  • Indlæg
  • #171876
    AnonymForfatter

    Nej vi skal have husforsikring… Vinduer mest for syns skyld, hvis der er penge til det. Eller må de males.
    Taget er fra 1993 men det er noget med noget skum. Det skal i hvert fald skiftes, det holder max. 5 år.

    #171880
    MichaelForfatter

    Det er så også i underkanten så også her har bankrådgiveren firet på de normale krav. 2 voksne og 3 børn bør have et rådighedsbeløb på ~15.000 kr. Det er helt normalt, at transport og opsparing inkluderes i de faste udgifter. 1000 kr. er endda i underkanten for et gammelt hus. Og opsparing til bilen er med i de 1000 kr? Ja, så kommer I nok til at køre i den gamle i rigtig mange år endnu.

    Men ok: Din historie kan for såvidt godt være sand. Det er ikke første gang, at der ydes halv- og heldårlige kreditvurderinger. Hvad vil I gøre hvis varmeanlægget står af eller der skal udføres omfattende kloakarbejder? Ja, endnu et lån er nok eneste mulighed og det bliver ikke på gunstige vilkår. En uventet tandlægeregning vil også ødelægge jeres budget og sådan kan man blive ved.

    Så tag det her som en kæmpe advarsel: Mange mennesker er gået helt ned med mere eller mindre bundløs gæld pga. “uforudsete" renoveringsprojekter på huset. Når man som jer starter ud med et kæmpe minus er der absolut intet at tære på.

    Men held og lykke skal du da have. Jeg ønsker absolut ikke noget dårligt for jer.

    #171884
    testForfatter

    jeg mente ejerskifteforsikring. Husforsikringen skal i ha ellers kan i slet ikke få lån i en kreditforening.

    Hvis det du siger er at det er taget er understrøget med skum skal i huske at check for råd. Skummet suger vand. Hvis der er isoleret under taget, e.g. en udnyttet tag etage kan det være meget slemt.

    #171888
    AnonymForfatter

    Michael:
    Jeg blev nok lidt ked af at blive hængt ud som løgner. Jeg vil endda gå så vidt at sige, vil jeg gerne sende en privat mail til dig med en kopi af salgsaftalen:-)
    Og så blev jeg ked af, at man som folkeskolelærer ikke må lave en tastefejl… Jeg ved da godt, at der ikke er d i lån…. Det går bare stærkt af og til. Med tre små børn kan man ikke sidde ved Internettet i mere end få minutter af gangen….
    Test: Tak for dine gode råd:-)
    Det er rigtigt det med skum,.. Men tre erfarne tømrere har sagt, at spærene ser fornuftige ud. Det samme gør lægterne men de skal vist skiftes.
    Efter alt det I skriver bliver man da også i tvivl om vi kommer til kort økonomisk. Vi har ikke det fulde overblik endnu…
    Hvis alt går galt og bilen går i stykker, man bliver arbejdsløs, tænderne skal udskiftes, kloakken skal udskiftes osv. ja så har jeg mulighed for at optage endnu et lån (men kun absolut nødløsning) hos lærernes tjenestelåneforening. 200.000 kr. til max.6 procent rente. Om 2 år stiger jeg i løn. Min mand gør det samme om et par måneder, derudover er han lovet helårsbeskæftigelse fra nu af. Så 6000000 kr er kun en pt. løn.
    Men synes selv at vi med en årsløn på mindst 600.000 kr. burde have råd til at sidde for 1,4 mio i et stort hus med nyt tag og evt. vinduer, hvis det kan fåes for 350.000 kr.

    #171890
    testForfatter

    jeg det skal nok gå. held og lykke. Godt at i har haft en til at se på det tag

    #171906
    thsvForfatter

    Det kommer jo helt an på et budget, om der er rådighedsbeløb og de faktiske udgifter.

    #171928
    BecoolForfatter

    Hej,

    Gå ind på Penge og Privatøkonomi’s hjemmeside og beregn om det kan hænge sammen, så har du næsten svaret om banken vil hjælpe jer eller ej.

    http://penge.dk/forbrug/forbrug/beregn-dine-privatoekonomiske-noegletal

    #171970
    HalliHalloForfatter

    Ja, folkeskolelærere staver uudsigeligt dårligt i vore dage. En lærer der staver sin stillingsbetegnelse i 2 ord, og ikke kan stave til ordentlig og sgu – er sgu ikke så slemt, det er nok bare lidt “slåfejl".

    Tror dog hverken Heidi eller denne person nogensinde har været lærere.

    Fremgangsmåden i hendes indlæg ligner nemlig masser af andre lignende stillede spørgsmål på dette website, behøver vist ikke at uddybe, men gør det gerne hvis der er behov….

Viser 8 indlæg - 76 til 83 (af 83 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.