HJÆLP

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 83 i alt)
  • Indlæg
  • #171740
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar.
    Vi har været nødt til at flytte bank til Nykredit….
    Erfaringer med dem?
    Vi har fået den sødeste og skønneste bankrådgiver

    #171742
    AnonymForfatter

    Godt gået….til lykke med jeres huskøb.

    #171744
    MichaelForfatter

    Så I har købt et hus til 895.000 og fået det belånt ud fra en vurdering på 1,25 mio i udkants-Danmark??

    Beklager, men historien er løgn. Det er der ingen realkreditforening der gør i 2011. Derudover er der intet at finde her med en salgspris på 895.000:

    http://www.boliga.dk/salg/soeg

    #171746
    AnonymForfatter

    Heldigvis bliver ikke ejendomme i Danmark solgt via ejendomsmægler. Jeg har kendskab til mange handler der foregår uden en mæglers medvirken og derved er der sparet mange penge 🙂

    #171748
    AnonymForfatter

    “alle" skulle have stået mellem ikke og ejendomme igen en Mybanker-fejl, at der ikke kan rettes i indlæg 😉

    #171764
    AnonymForfatter

    Hej
    Du tror ikke på mig?
    Ok…. Så lad være. Hvad skulle jeg dog få ud af at lyve.
    Jeg lovede andre på denne indlægside at melde tilbage, når handel var gået i orden.
    Det skal siges, at den nyvurderede pris på 1,25 mio. er udfra en betragtning om, at vi skal have lagt nyt flot tag og evt. vinduer til 300-350.000 kr. Derfor den høje vurdering.

    #171766
    thsvForfatter

    Såh, I betaler ikke forsikringer, grøn ejerafgift, årligt service og benzin/diesel til bilen?

    Hele indlægget er gennemsyret af en mangel på budgetlægning.
    Tag jeres kontoudtog for det sidste år, og se, hvad I bruger penge på, så har i osse en ide om hvilken husleje I kan betale fremover.

    #171768
    thsvForfatter

    Boliglånet er lidt dyrt i rente, men I er jo osse lidt dårlige kunder, når der er tab fra slag af anden ejendom og der skal lånes til renovering fra start af.
    Ellers fornuftig belåning og rentesats på forbrugslånet.

    Meget venligt af kreditforeningen/banken at forhåndsgodkende et større realkreditlån, så nu må I bare igang med at få lagt et budget og få afdraget den dyre gæld først, de 2 yderste lån skulle gerne være afdraget på 10 år, når jeres afdragsfrihed udløber.

    #171770
    MichaelForfatter

    Et nyt tag giver ikke en merværdi på 30% på et hus i Udkantsdanmark. Der er jo meget få købere i de områder og det ændrer sig ikke blot fordi du får nyt tag. I bedste fald kan et nyt tag til 300.000 give en merværdi på 100-150.000, men ok: Bankrådgiveren kan selvfølgelig godt være totalt inkompetent og sætte en komplet urealistisk vurdering.

    #171772
    thsvForfatter

    Værdien kan da nemt stige fra de 900.000 kr i usælgelig stand til de 1,25 millioner i vedligeholdt stand, som er noget lettere at sælge. Der skrives jo netop, at der ofres 300-350.000 kr på at istandsætte boligen. Og et tillægslån til istandsættelse var osse i gamle dage tilladt (op til 80% af renoveringen), så kan ikke se det odiøse i, at der på forhånd ydes et lån, blot renoveringen sikres udført, og pengene ikke bliver på tant&fjas.
    Og for øvrigt er det jo ligegyldigt, hvis banken vurderer at Heidi og hendes mand kan betale ydelserne på de 3 lån, så er det jo en fin forretning for banken, og for det par, som der byttes bolig med.

    #171794
    AnonymForfatter

    tja,… Ved ikke om vores bankrådgiver er inkompetent… Men er mere spændt på, om renoveringen kan holdes indenfor ca. 300.ooo kr.
    Et tegltag til et hus på 250 m2 er en stor udgift. Så er der også vinduer… Og vi overvejer få stokerfyr frem for oliefyr, som har en årlig udgift til varme på 36.000 kr….
    Men et nyt tag hjælper nok
    Anyway TAK til alle der har svaret og været hjælpsomme…..

    #171796
    MichaelForfatter

    Hvad får dig til at tro, at et nyt tag giver en lavere varmeregning?

    #171798
    AnonymForfatter

    Taget SKAL laves..
    Håber på det formindsker varmeregningen:-) I form af ekstra isolering osv.

    #171800
    testForfatter

    Hvad siger energi mærkning? Nyt tag efter isolering nye vinduer og måske et utæt bad? Har i overvejet at bygge nyt?

    Men i kan ikke basere jeres budget på andet ind den varme regning i kender .

    #171802
    MichaelForfatter

    Håber?? Tagsten indeholder mig bekendt ingen isolering. Et isoleringsprojekt af et hus på den størrelse kan nemt koste 50.000 ekstra.

    Der er efterhånden en del tegn i sol og måne på at det projekt er dødsdømt, så jeg ville tænke mig RIGTIG godt om inden jeg gik videre og rent faktisk købte en sådan rønne.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 83 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.