Kæresten flytter ind…

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #180564
    HalliHalloForfatter

    Hvis det er ikke er et fake-indlæg for at se hvad andre vil give dig af råd, så vil jeg da anbefale dig at opsøge en parterapeut eller psykolog, da I tilsyneladende beskylder hinanden for udnyttelse.

    Det er iøvrigt da ikke nogen fordel at samleveren kommer med på skøde i et faldende boligmarked, så vil da være en fordel for spørgeren, hvis det skete.

    Som sagt, så tror jeg ikke det er et reelt spørgsmål, da jeg ligesom kender brudstykker af indholdet af indlægget fra andre tråde. Og trådstarteren har ligesom også opgivet at kommentere yderligere eller følge op på Michels, Toves og Testes indlæg, hvilket jo ville være meget naturligt….

    #180598
    AnonymForfatter

    Er ked af at måtte sige, at mit indlæg ikke var ment som en spøg. Jeg er faktisk ret træt af at høre om mænd, der elsker deres penge højere end de elsker kæresten og derfor er hundeangste for, at hun skal tage noget fra dem.
    Kan I vise mig et tilsvarende indlæg, hvor en kvinde vægrer sig ved at dele sin formue med en mand, som hun er flyttet sammen med? Michael bruger ordet

    #180600
    testForfatter

    Hej tove, noget af vejen vil jeg give dig ret. Et testamente og eller noget begunstigelse i livsforsikringe kunne være et kompromis . Alternativ kunne man jo ligge kontanter på natbordet?

    #180606
    AnonymForfatter

    Af en eller anden grund er det altid manden som har grund til at frygte for sin økonomi. Har mænd højere moral og flere penge, eller hvad skyldes denne mangel på ligestilling.

    Grav pengene ned et sted hvor hun aldrig finder dem, og få sat en ny lås i døren.

    #180612
    MichaelForfatter

    Nu er det jo heldigvis ikke Toves ansvar om Ullerfnuller skal dele ud af sin rigdom, men udelukkende Ullerfnuller selv og han skriver jo højt og tydeligt:

    Jeg er dog ikke interesseret i at dele noget med hende økonomisk

    Det er da rimelig klar tale ikke sandt? Så kan man synes om det eller ej – jeg synes det er helt iorden set i lyset af at de kun har boet sammen siden august 2011 og tøsen iøvrigt intet har bidraget med økonomisk. At hun evt. har lavet mad og gjort rent giver ikke automatisk ret til at hun skal have fingrene i kagedåsen. Husk også på, at sålænge hun har gæld vil Ullerfnuller i praksis også hæfte for denne hvis hun overtager halvdelen af hus/lejlighed, da kreditorerne vil kunne gøre udlæg i eller kræve ejendommene tvangssolgt hvis hun går fra Ullerfnuller og bevidst vælger at misligholde gælden.

    Så følg din første indskydelse Ullerfnuller og hold kvindemennesket helt ude af dine økonomiske forhold. Det her har absolut intet at gøre med man elsker penge højere end et menneske for i såfald elsker tøsen jo tydeligt penge højere end Ullerfnuller

    #180616
    k1958Forfatter

    @Tove
    Her er så indlægget:

    Jeg (kvinde) skammer mig ikke over at holde økonomi og kærlighed adskilt.

    Vi er flyttet sammen midt i livet – vi har hver vores børn. Jeg har stor friværdi i huset – han har ikke har nogen opsparing (men en god løn). Skulle jeg give ham halvdelen af min formue og risikere at måtte gå fra huset, hvis han falder bort af den ene eller anden årsag? Nej, og det ville jeg heller ikke forvente, hvis rollerne var omvendt. Hans stolthed ville i øvrigt også forbyde det.

    Vi går endda så vidt, at han betaler en form for husleje – forstået på den måde, at vi økonomisk deler de sparede udgifter, der er den økonomiske gevinst ved at bo sammen.

    Et forhold må bygge på ligeværdighed og respekt. Jeg undrer mig over kvinder, der både vil have ligeberettigelse og forsørgelse – og jeg undrer mig over, at trådstarter kan elske, når han tydeligvis ikke har respekt for sin kærestes værdisæt.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.