Kæresten flytter ind…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92102
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Bare et ganske kort spørgsmål.

    Min kæreste flytter ind i mit hus som jeg alene ejer.

    Kan hun, i fald vores forhold ikke holder, gøre nogen form for udlæg i min ejendom/formue ?

    Når hun flytter ind, vil hun skulle betale en “symbolsk" husleje + div. andele af forbrug m.m.

    Jeg står for alle faste omkostninger ift. huset/forsikringer m.m.

    #171070
    AnonymForfatter

    Ikke med mindre I er gift. Når hun flytter ind, så flytter hun reelt ind som en slags lejer.

    #171072
    MichaelForfatter

    Udlæg?? Hvis du med dit spørgsmål mener om din kæreste har ret til en del af huset i tilfælde af at I går fra hinanden så er svaret nej.

    #171076
    ToftenForfatter

    Fint løsning for dig som ejer huset. Set fra din kæreste´s side, bør hun nok være opmærksom på, at det er et lejemål uden opsigelsesvarsel og lejekontrakt, du kan jo reelt smide hende på gaden fra den ene dag til anden, hvis og hvis.

    Nogle tænker på dette – andre gør ikke – jeg har oplevet flere skræk-eksempler i vores vennekreds, hvor de næsten ender i retten, da de gik fra hinanden og modparten som ikke ejede huset mente (hun havde jo betalt “husleje i 2 år), at kunne dokumentere at vedkommende havde været med til at afdrage gælden i huset.

    #171080
    HalliHalloForfatter

    I et ejd.marked hvor salgspriserne næsten falder dag for dag (og fmt. vil gøre det i flere år fremover) er der vist ingen problemer her. Og når huslejen samtidig er symbolsk, så er det jo en kæmpefordel for ham/hende, der skal bo tilleje med kærsten.

    I øvrigt har emnet været diskuteret herinde op til flere gange, så prøv evt. den fatastiske søgemaskine.

    #171082
    AnonymForfatter

    Mange tak for jeres svar.

    Idéen er at se om det fungerer, og gør det det, vil jeg sælge ½-delen af huset til hende indenfor en periode på ca. 1 eller 2 år til en eller anden markedsbestemt pris.

    Hun flytter ind med sine 2 teenagebørn, så mon ikke det rent pengemæssigt ender med at blive en underskudsforretning for mit vedkommende 😉

    #171106
    ToftenForfatter

    Vi har selv gjort det samme. Efter et år købte min daværende kæreste (nu er vi gift) sig ind i “mit" hus. Vi gik til en advokat og fik det strikket sammen. Ved siden af skødet, fik vi fik lavet en samejeoverenskomst (generelle spilleregler ved samlivets ophør), som vi så havde i 4 år før vi blev gift.

    Ved købet (for 4-5 år siden) værdiansatte vi selv ejendommen og min kæreste betalte en kontant sum (til mig) og overtog halvdelen af gælden (obs. det koster gebyr i kreditforeningen, når de skal godkende en ny kunde). Har “køberen" ingen kontante midler bør det også kunne “skrives". Den kontante sum som min kæreste betalte dengang, er jo så i dag bare gået ind i vores fælles økonomi.

    Vi har ihvertfald være glade for “klare linier" og det har bestemt styket vores forhold til en fælles fremtid. Ikke sagt at alle skal gøre dette – men det har været godt for os.

    #180520
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Vi har nu boet sammen siden august 2011 og det går rigtigt fint. Problemet er blot at hun nu er begyndt at fable om at hun er utryg ved at jeg ejer alt, dvs. hus, inventar, biler m.m. Hun ejer intet andet end det tøj og de sko hun har i skabet. Jeg har i perioden fra vi flyttet ind spenderet hvad der ligner kr. 150-200.000,- på bl.a. en brugt bil hun kunne køre i, en masse inventar, renoveringer af hus, you name it…
    Hun betaler intet i husleje overhovedet og betaler kun for kost til 4 x personer (deraf er 2 hendes egne børn som også bor ved mig/os). I perioden vi har boet sammen har jeg betalt hende ca. kr. 20.000,- i ekstra lommepenge fordi hun aldrig har en krone og afdrager på en forholdvis stor gæld som jeg intet kendte til før vi flyttede sammen. Jeg har betalt hendes klatgæld til venner og bekendte som hun også har lånt penge af, viste det sig. Jeg betaler hendes bensinforbrug, udover alle de andre omkostninger i form af kæmpe vand og varme udgifter. Alt hjemme er finansieret af undertegnet.
    Hvad fanden gør jeg ? Hun vil have sit navn på min livsforsikring, hun “antyder" at hun efter 2 år mener hun kan komme efter huset, hvilket jeg har forklaret hende at hun IKKE kan. Hun er verdens sødeste pige og jeg er meget glad for hende og hendes to børn. Jeg er dog ikke interesseret i at dele noget med hende økonomisk. Jeg har prøvet det i mit tidligere ægteskab og det tog mig 5 år at komme ovenpå igen økonomisk. Har simpelthen ikke lyst til at blive “barberet" igen og det piner selvfølgelig hende at jeg ikke vil dele alt med hende og sikre hende økonomisk hvis der skulle ske det ene eller det andet. Jeg overvejer at købe en lejlighed til min søn som snart fylder 18 og gerne vil flytte hjemmefra (han bor ved min ex. kone), men også her vil hun med som 50% ejer. Behøver jeg sige hvem der skal financiere dette køb ? Det seneste er at jeg også skal finansiere hendes nye internet butik, og det gør jeg gerne da jeg elsker og støtter hende i alt hvad hun foretager sig.

    Hvad mener i andre ? Er sku efterhånden lidt betænkelig ved det hele …. :-/

    #180524
    MichaelForfatter

    Du skal sige til hende, at hun kan komme tilbage når hun har afdraget sin gæld. Du skal under ingen omstændigheder finansiere hendes konstante overforbrug og slet ikke overdrage noget af huset til hende. Det faktum at hun har en gammel gæld hun har

    #180526
    MichaelForfatter

    arh pis – nu røg resten af indlægget igen og orker ikke at gentage det.

    Konklusionen får du alligevel: Vær varsom med den tøs. Det virker ikke til at hun har helt reelle hensigter og vil begynde at belåne enten dit hus eller din søns lejlighed hvis hun bliver medejer.

    #180528
    AnonymForfatter

    Kunne du ikke kræve delvis fælles økonomi, forstået på den måde, at hun stadig selv hæfter for og afdrager på sin gæld, at du stadig står som ejer af hus, bil osv., og så kunne I lave et hverdagsbudget, hvor I deler alle de faste udgifter, herunder også terminer på huset, bilen, udgifter til mad, forsikringer, osv.

    På den måde “lærer" hun, at det hele ikke bare kommer til hende. Når I har haft denne delvist fælles økonomi i en periode, og når hun har afdraget sin gæld, så kan I tale om, at få hendes navn på huset, bilen osv.

    Bottom-line: Når hun har vist en betalingsvillighed, så kan hun blive medejer.

    #180530
    testForfatter

    Hvis du betaler alle omkostninger på huset har hun ingen legitime eller moralske krav
    Jeg tilslutter mig Michael s konklusion

    #180532
    AnonymForfatter

    Hør lige, drenge: Hvad er det I har gang i? Hvis I har en kvinde i jeres liv, som I elsker, så vil I selvfølgelig dele alting med hende. Smålige overvejelser om penge er da for langt ude.

    Fnullermand, hvorfor skal det lastes kæresten, at du har brugt penge på nyt inventar og forbedringer af dit hus? Du bestemmer vel selv, og det er forbedringer af din ejendom. At købe en gammel brugt bil til hende er ikke nogen heltegerning – du kunne da bare låne hende din?

    Hvis du ser det fra den anden side, så prøv at regne på, hvor mange timer kæresten – uden betaling – har brugt på at gøre rent i dit hjem, indrette det så det ikke ligner noget fra den første krig, lave mad og hygge om dig, rydde op og vaske dine beskidte underbukser. For slet ikke at tale om alle de penge du har sparet, fordi du har fået gratis sex.

    Ved du ikke, at mænd, der lever sammen med en partner, har et langt bedre liv end enlige, og oven i købet lever længere? Jeg synes, du skal bøje hovedet i taknemmelighed, og tilbyde den søde pige at gifte dig med hende. Så er det juridiske i orden, og du har gjort din pligt!

    #180534
    testForfatter

    Tove har kvinder ikke noget ud af sex? Er det bare en vare i sælger?

    #180540
    MichaelForfatter

    Hmm.. går ud fra at Toves indlæg er en spøg??

    Smålige overvejelser om penge?? Ullerfnuller har efter eget udsagn brugt 5 år på at komme ovenpå efter en lignende golddigger så det er da absolut ikke smålige overvejelser, men et fuldstændigt gravalvorligt emne der i den grad skal håndteres seriøst!

    Uanset man elsker sin mand eller kvinde så skal de økonomiske forhold da være rimelige og det er de da overhovedet ikke her. Kan du iøvrigt give én eneste grund til at Ullerfnuller skulle give kæresten medejerskab af den lejlighed som han vil købe sin søn? Hvad vil hun bruge det til tror du?

    Man skal ikke dele noget med én der ikke giver noget til husholdningen. Kvinderne har forlængst fået frihed, stemmeret og er kommet på arbejdsmarkedet så sig til kæresten at hun skal blive klippet og få sig et arbejde (mere).

    Med rettigheder følger også pligter kære Tove og dem løfter kæresten jo overhovedet ikke her. Din henvisning til hvad man sparer på prostituerede er jo decideret åndssvagt. Hvis det er sådan du ser på sex så er det da virkelig sørgeligt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.