Spks. Nørre Nebel – rentenedsættelse

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • grgForfatter
    Indlæg
  • #92070
    grgForfatter

    Blot til venlig orientering – har lige opdaget at spks. Nørre Nebels reaktion på nationalbankens renteændring har været at sætte renten ned på deres indlånsprodukter.. 🙁

    #170570
    AnonymForfatter

    Hvis de så tilsvarende ikke har sat udlånsrenterne op, så er det jo fint nok 🙂

    #170574
    grgForfatter

    Kommer så sandelig an på om man har kun har indlån… 😉

    Havde en pæn sjat stående til 2,25% (troede jeg) – nu kun 2,00%

    #170576
    HJLForfatter

    Det var da smart at tage det hele i et huk så sparer de jo omkostninger ved kun at skulle rette rentetavlen 1 gang 😉 det er noget man bør bemærke hvis man er aktionær!

    #170578
    AnonymForfatter

    Kan du hæve de penge som du vil?

    #170582
    grgForfatter

    Næsten – kan hæve 2 gange årlig uden dekort.

    #170694
    AnonymForfatter

    Da jeg opdagede rentenedsættelsen, mailede jeg og spurgte, hvorfor de satte renten ned, når andre satte den op – og fik det lakoniske “svar" sådan var deres forretnings betingelser – sådan!

    Det blev jeg meget skuffet/sur over, de virkede ellers meget reelle, så nu er jeg IGEN på jagt efter et pengeinstitut, der tager mine penge’s forretning alvorligt.

    Desværre er der ikke særlig mange i øjeblikket, jeg troede ellers, man manglede indlån?

    Jeg nægter at binde mine penge i for lang tid, da tiden tenderer at renten går op.

    Hvem vil være til grin for egne penge?

    #170696
    AnonymForfatter

    FIH er nok det bedste alternativ – de giver pt. 2,20% ved binding i kun 3 mdr.

    Eller 2,50% ved 6 mdr.

    #170698
    grgForfatter

    Spurgte også til deres annoncering af rentenedsættelsen – fik at vide at det var annonceret i Jyske Vestkysten… og så mente de at det var godt nok – ingen grund til at orientere kunder der ikke lige kommer fra lokalområdet… har klaget, men regner ikke med at få noget ud af det.

    Er blevet tilbud 2,55% på 6 mdr. binding hos Cantobank, hvor jeg har placeret lidt. Men ellers afventer jeg også bedre bud.

    #170934
    HalliHalloForfatter

    Hvordan kunne du finde på at spørge om det? Og havde du forventet et andet svar?

    Når banken svømmer i et indlånsoverskud, hvorfor skal den så ikke justere rentesatsen, så pengene ikke vælter ind i så stort tempo som tidligere? Jeg mener da at det er sund logik det banken eller sparekassen har gjort.

    #170956
    AnonymForfatter

    Jeg vil prøve at give dig mit bud på bankforretninger/indlån i min optik:

    1. Stort set alle bankerne er på r…., og de får så statsstøtte – betalt af os i og med, vi alle er tvungne medlemmer af både stat og banker.

    2. Samtidig øger man så rentespændet mellem ind- og udlån igen, igen, mens de udbetaler mega bonus til alt og alle i toppen – hvad synes du om det?

    Selvom Nørre Nebel svømmer i indlån, kan det hurtigt vende, det tror jeg alle banker ved.

    Hvis vi alle finder et bedre tilbud, er vi smuttet – bare se på Østjylland og PenSam, det gik stærkt for mig at flytte, da renten pludselig blev 0,600%, hvor de før var i top – og det var IKKE annonceret i en mail til kunderne, hvilket er den letteste sag i verden.

    #170978
    AnonymForfatter

    Så må du hellere sætte pengene ind på boligprioriteten igen, da rentedifferencen ej længere er rentabel.

    Lavede selv det samme nummer, men det satte EIKbank hurtigt en stopper for, men synes nu det er et sundhedstegn at man ikke længere kan lave Ebberød bank.

    #171038
    grgForfatter

    Godt spottet – det positive problem er nu af vores boligprioritet er helt fuldt op (indlån = udlån)

    Men ja du har da ret – det burde ikke kunne forekomme i et perfekt marked, så det er da et sundhedstegn 🙂

    Eneste lille arbitragemulighed der er tilbage er F1 lån vs. 1-årige indlån hvor der stadigt kan tjenes lidt håndøre.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.