Jeg vil gerne komme med en KRAFTIG ADVARSEL mod NyKredit Bank.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #170528
    AnonymForfatter

    Får din kone ingen penge? troede hun studerede?

    #170532
    AnonymForfatter

    Hun fik SU, og skulle i gang med en PHD, men vi kunne se at det ikke kunne gå økonomisk. Hun nåede at tage noget som heder det 11. semester på universitetet, så da hun stoppede og vi ville på dagpenge, skulle vi vente 2 måneder inden vi fik udbetalt penge, hvor vi fik det bevilligede overtræk. Men min kones a-kasse meddelte hinde at hun ikke kunne få dagpenge, da de ikke betrakter 11. semester, som en uddannelse, men som et kursus, selv om uddannelses ministeriet betrakter det, som en uddannelse. Hun prøvede at klage men fik ikke medhold.
    Min kone har søgt om dansk stages borger skab, hun har været til alle prøver og lov forslaget ligger klar til vedtagelse, hvor min kone bliver dansk borger, så kan hun får kontant hjælp. Vi har overvejet at hun skal tage kontant hjælp nu, men så skal hun vente 7 år til, og får måske aldring dansk stags borgerskab. Det skal siges at min kone skriver bedre dansk en jeg gør. Hun rettede alle mine rapporter da jeg var på skolen, og så er hun meget vel uddannet, hun har hele 3 universitet uddannelser.
    Fordi min kone ikke søgte kontant hjælp kunne jeg heller ikke søge, da man har fælles forsøger pligt over for hinanden, da jeg ventede på at få dagpenge.

    #170534
    AnonymForfatter

    Ja din situation er bestemt ikke nem at “kringle", men jeg kan kun anbefale dig at du finder en bank, som du kan få et godt forhold til, for det får du aldrig ved Nykredit.

    Jeg ville ikke forvente at enhver bank ville afvise jeg blankt uden nogen saglig grund, arbejder selv i en bank, og jeg ville aldrig give afslag til en kunde uden et saglig grundlag.

    Forsøg at tage kontakt til en lidt mindre bank, som er mere fleksible på deres beslutningsgrundlag end Nykredit fx. er, og så vil du nok se at der er nogen som kan give dig et godt grundlag for, hvad der skal gøres, og på hvilke vilkår det bør foregå på.

    #170536
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne give en særlig tak til DSGL, for en god rådgivning, du har hjulpen mig og min konge meget, til at se sammen hengen i hvad der sker.

    #170540
    AnonymForfatter

    En bank må ikke yde et overtræk i en længere periode en 3 måneder. Det skyldes kreditaftaleloven og er egentlig ment som en beskyttelse af dig som forbruger, idet man efter 3 måneder skal indgå en skriftlig kreditaftale hvor bl.a. ÅOP fremgår.

    #170554
    HJLForfatter

    Hej Johnny

    Jeg går ud fra at du har styr på det med din løn men hvis det er 11.000 kr. for 9 arbejdsdage får du en overraskelse. der er nemlig ofte kun ca. 20 arbejdsdage på en måned og så ender du ikke på 33.000 kr. men nærmere 24.500 kr. men det er jo blot en detalje…

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.