Jeg vil gerne komme med en KRAFTIG ADVARSEL mod NyKredit Bank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92067
    AnonymForfatter

    Baggrund:
    Min kone og jeg har samlet 2 huse med en gæld på ca 1.1 million. Hvor det ene hus har en friværdi på måske 400.000,00 kr. Så har vi en kasse kredit på 20.000,00.

    Vi har læst, så vi har oprettet en friværdi konto i det ene hus på 150.000,00, så vi har noget at leve for. Vores økonomi har længe været dårlig.

    Men så fik jeg arbejde som sanitør. Jeg har før arbejdet ved samme firma, hvor jeg fint kunne tjene over 40.000,00 om måneden. Jeg kan se at vi fint kan klare den for den løn. Og så har vi en husleje indtægt på 6.000,00 fra den ene hus, som er sat til salg.

    Da jeg stoppede med at læse til datamatiker, bad vi banken om at få sat vores kasse kredit op, med 10.000,00 så vi kunne klare den, da man jo skal vente næsten 2 måneder for at få noget fra fagforeningen hvilket de gerne ville for 3 måneder. Da jeg så fik arbejde, så henvendte jeg mig til dem, hvor jeg havde min ansættelses kontrakt med, og senere tog jeg min første lønsædeel med, hvor jeg havde fået ca. 11.000,00 for 9 dages arbejde, hvor jeg stadig fik oplærings løn.

    Jeg var meget overrasket, da jeg fandt at NyKredit Bank havde uden videre havde hævet næsten hele min løn for at udligne det bevilligede overtræk på kasse kreditten. Jeg henvende mig til dem, hvor jeg sagde at når jeg havde fået arbejde, hvor jeg får en fast god løn, så må de give os et bevilget overtræk på 10.000,00 igen, jeg talte med 3 rådgivere, og de havde hver deres begrundes for at vi ikke kunne få overtræk, og ingen gav mening.

    En sagde at vi var håbløst i gæld, en anden sagde at jeg ikke tjente nok.

    Der var ikke tale om at de lavede nogle konkredte udregninger af vores økonomi, så de kan sige at vi mangler X antal kroner for at det giver overskud.

    Efter vi tale med banker gjorde vi følgende:
    Min kone og jeg gik ned til posthuset og betalte en el regning, og vi hævede hver 2.000,00 på vores dankort, så vi hade noget leve for den måned. Så gik vi ned i deres afdeling, hvor jeg afleverede vores dankort. Og jeg slettede de PBS aftaler fra vores termins konto, som jeg kunne.

    Næste dag ringede en bankrådgiver jeg havde talt med dage før, han spurte om der var nogen plan for det jeg havde gjordet, jeg forsøgte igen at forklare, at jeg jo havde en god løn, så jeg ville inden for 4 måneder betale kasse kreditten, og friværdi konto ville jeg betale ud inden for 2,5 år.

    Kritik punkt:
    Jeg syndes at man som kunde i NyKredit cykler rundt i alt for mange rådgivere, som ikke sætter sig nok ind i folks økonomi.
    Og så er det, som om de ikke har nok tid til at forstå hvad man forsøger at forklare til dem.
    En af de rådgivere jeg tale med forstod simpelt hen ikke min løn, så han troede at de 11.000,00 var min månedes løn, hvilket det jo ikke er, hvis det var min månedes løn, så skulle jeg jo havde haft ca. 33.000,00 kr.

    #170496
    Daniel (2)Forfatter

    Hvordan du kan tjene 33.000 i oplæringsløn som sanitør uden at det er sorte penge kunne være interessant at vide.
    Derudover forstår jeg ikke hvordan to studerende kan have købt to huse, det virker da helt hul i hovedet.
    Og sidst, hvis i misligeholder jeres betalinger ryger i direkte til inkasso og de vil helt sikkert kræve tvangssalg af mindst det ene hus, uanset indkomst.

    #170498
    AnonymForfatter

    Jeg købte hus da vi startede på vores studier, meningen var at købe et hus for overskuet fra det andet hus, da friværdien var meget højre den gang, så vi kunne bo billigt mens vi læste. På min første løn sadel tjente jeg næsten 11.000,00 på 9 dage, så må jeg jo ende på 33.000,00 på en mdr. Lønnen for sanitør arbejde er meget høj, i forhold til andre fag. Jeg tror ikke at det kan betale at sende mig til inkasso, da jeg betaler dem ud når jeg får min løn udbetales.

    #170502
    AnonymForfatter

    Generelt set, så må du jo se Nykredit som den bank den er, en ansigtsløs bank, som er lavet for at kunne holde omkostningerne ifm. bank ydelser nede.

    At du så gør alt for at blive betragtet som en dårlig kunde ved at lave overtræk, afmelde dine BS aftaler (som intet har med banken at gøre, de er blot formidler), og ikke at give ønske om at genforhandle din kassekredit giver jo kun banken al mulig grund til at skulle behandle dig derefter.

    Du havde fået et bevilget overtræk på en 3 måneders periode, det er da klart at når den udløber skal den indfries, og hvis pengene er der, så sker det helt automatisk, det er ikke noget din(e) rådgivere har gjort.

    Alles im alles, så bør du nok skifte til en bank, hvor du har en personlig rådigver, lyder, som om at du har behov for at betale lidt ekstra gebyrer for at have en til at sætte sig ind i din økonomi, for du har da vist behov for det.

    Beklager, men ingen sympati herfra.

    #170504
    AnonymForfatter

    Ja, jeg må skifte til en bank med en personlig rådgiver.

    #170506
    AnonymForfatter

    Men jeg undere mig stadig over at de ikke vil give mig mulighed for mere bevilget overtræk. Da jeg jo i sidste ende kan dokumentere at jeg har en god løn.

    #170508
    AnonymForfatter

    DSGL du skrev: “ikke at give ønske om at genforhandle din kassekredit giver jo kun banken al mulig grund til at skulle behandle dig derefter". Da jeg tale med banke var beskeden at jeg ikke kunde forvente noget hjælp fra deres side, der var ikke noget tilbud om “genforhandle" med de rådgivere jeg talte med.

    #170510
    MichaelForfatter

    Der findes ikke én eneste bank i Kongeriget Danmark der ligefrem vil elske at låne penge ud til mennesker i økonomiske problemer. Det er da muligt, at nogle rådgivere har misforstået elementer i sagen, men skåret ind til benet er du i økonomisk uføre og udsigten til fremtidige indtægter er ikke en sikkerhed en bank kan bruge til noget som helst.

    #170512
    AnonymForfatter

    Nu er det jo sådan at trods du selv mener at dine lønforhold er i orde, kan det jo være at banken har nogle forretningsgange der siger noget andet.

    Det du skal prøve at regne på selv er følgende:
    Rådighedsbeløb (typisk 5.000 pr voksen, og 2.000 pr. barn)
    Formue (Hvor meget gæld/formue har du/i? alt i alt)
    Gældsgearing (Hvor stor er din gæld sat op imod til årsindkomst)

    Samtidigt skal du også se på, hvor stort dit blancoengagement er, altså hvor meget pant banken har i forhold til din gæld.

    Såfremt du ikke opfylder Nykredits krav herom så har du dermed grunden for at de ikke vil have yderligere kreditgivning med dig.

    #170514
    AnonymForfatter

    Det med økonomisk uføre er jeg jo ikke enige i. Da hvis A.P. Møller ikke tjente penge, så ville han være i økonomisk uføre, da han ikke har noget indkomst, og en masse ejedomme og lønninger. Men hvis man har en indkomst, som kan dække udgifterne så må al jo være i orden.

    #170516
    AnonymForfatter

    Til DSGL: ja de krav opfylder vi ikke. Da så skulle vi have 12.000,00 i overskud. Da vi i langtid ikke har haft overskud, har vi omlagt vores livsstil, så vi i dag alle tre lever for aller højst 3000,00 for mad plus omkostninger til transport, der er ingen af os der køber dyrt tøj, går til frisør eller går i byen, da det har vi simpel hen ikke haft råd til længe. Og vi har tænkt at sådan skal der være de næste 3 år, friværdi konto i kasse kreditter er betalt.

    #170520
    AnonymForfatter

    Jeg må indrømme at DSGL’s kommentar har ændret mit syn på sagen. Og jeg ville nok ikke have valgt sådan en kritisk overskrift til dette debat indlæg. Jeg vil nok kalde det for “Mine oplevelser med nykredit bank", dog vil jeg stadig rette en lille kritik mod deres måde at rådgive på. Og så må jeg indrømme at jeg nok har valgt den forkerte bank. Men jeg er også en glad mand, da jeg kan se at min indkomst dækker mine udgifter for første gang i lang tid, og så er min kone også ved at have arbejde, så det ser lyst ud.

    #170522
    MichaelForfatter

    3000 kr. i rådighedsbeløb og jo LANGT under bankernes krav og det kan I ikke klare jer med i årevis. Hvad stiller I op med en uforudset udgift på huset, hos tandlægen eller andet? Der er jo ganske enkelt ikke en klink til den slags og så skal banken igen stille sig til rådighed med nye kreditter. Det er ganske enkelt ikke holdbart.

    #170524
    AnonymForfatter

    Jeg regner med at jeg har en indkomst på mindst 44.000,00 om måneden, her i er medregnet husleje fra vores nr. 2 hus. Lønnen kan stige hvis vi har meget overarbejde. Der til har jeg en kørsels fradrag på 35.000,00 om året, da jeg har lagt på arbejde, det er næsten 2900,00 om året. Og så har jeg en del fradrag, fra husene og min kones fradrag får jeg også, så jeg regner med at få aller mindst 25.000,00 udbetalt.

    I udgifter på vores udlejning hus har vi udgifter på 5.500,00 og vores hus hvor vi bor har vi udgifter på 8.500,00, og transport er 4.000,00 plus nogle forsikringer og andre udgifter på under 1000,00. Det giver 19.000,00, så der er 6 tusende i overskud hver månedet.

    #170526
    AnonymForfatter

    6 tusende er ikke meget men jeg regner også med mere, og så er min kone også ved at have arbejde.

    Men det er sandt, at det er ikke meget, og det må banken jo også tage hensyn til.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.