Hjælp

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87255
    AnonymForfatter

    Min og min samlever har en gæld på 50,000. Girokortene hober sig op og vi har afdragsordninger men vi kan ikke betale alle girokortene ud på en gang…. Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre… banken er ikke villig til og hjælpe. vi ku godt tænkeos at få samlet det hele på et sted og så betale en mdr beløb hver mdr det ku også hjælpe og en del… Min kæreste har arbejde og jeg er på forrevalidering pga dårlig ryg… Kan vi slet ikke få hjælp et sted???

    #107224
    AnonymForfatter

    RKI-Sletning
    (Slettet af redaktionen)

    #107228
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt forstå at I gerne vil have samlet jeres gæld hos een – det gør det meget nemmere at overse. Måske er der også håb om af de samlede afdrag pr måned bliver mindre.

    Men I *kan* klare det selv hvis ingen banker vil hjælpe.

    Sørg for at I har oversigten over jeres gæld. Hav også et budget hvor I holder udgifterne så langt nede som muligt. I budgettet står hvad I magter at afdrage om måneden.

    Hvis det så resulterer i at I ikke kan betale alle forlangte ydelser, så vælg hvem I helst vil betale ud først og hvem I kan tilbyde et mindre beløb. Skriv og fortæl det til kreditorerne. Skriv også og bed om at de stopper rentetilskrivning – det kan I muligvis få held med. Under alle omstændigheder: Hold hvad I har lovet – hvis osse det skulle gå galt, så skriv og fortæl det før kreditor selv opdager det.

    50.000 burde ikke være umuligt.

    Har også kigget på http://www.rki-sletning.gratissider.dk
    Mener osse at huske optalen i TV – hvis det er den jeg husker, så var den dybt negativ overfor firmaet. Bortset fra at manden ikke kan skrive så virker det ikke særlig seriøst. Jeres problem er ikke RKI, men overforbrug. Det er korrekt at hvis I nægter at skylde de penge I er registreret for, så kan de ikke danne baggrund for en RKI-registrering medmindre der er dom for det. En sletning af en registrering for noget I ikke skylder kan I selv klare ved at kontakte RKI – burde også kunne ske ved at kontakte kreditoren. Hvis det er korrekt at I skylder beløbet kan registreringen muligvis også slettes hvis I påstår I ikke gør det. Så kan I gå ud og stifte ny gæld mens der påløber omkostninger til fogedretten på den gamle. Det bliver I ikke lykkeligere af.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.