Opsigelse af realkreditlån.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • friværdi Forfatter
    Indlæg
  • #92057
    friværdi Forfatter

    Jeg er på dagpenge og min kone har fornylig mistet arbejdet. Vores situation er kritisk, men vi tror på at det nok skal gå. Mit spørgsmål er, om realkreditinstitutet kan opsige vores lån uden grund når vi nu er kommet i den situation som vi er i.
    Vi kan klare os et godt stykke tid. Vi har 60.000,- i opsparing. Friværdi for 250.000,- og jord for ca. 150.000,- som kan sælges fra dag til dag. Mn vi kan jo ikke indfri et lån på 1,6 million hvis realkriditinstitutet opsiger vores lån.

    Thomas

    #170438
    AnonymForfatter

    Hej.

    Så længe i betaler Jeres terminer, kan jeres lån ikke blive opsagt på nogen måde. Hvis I stopper med at betale, vil de prøve at inddrive pengene, evt. ved tvangsauktion. men som sagt kun hvis i ikke overholder betalingerne.
    Med hensyn til Jeres økonomi, skal du lige vide at det er meget usikkert om Jeres friværdi kan bruges til noget i Jeres situation. Det er jo ikke sikkert at nogen vil låne Jer penge.

    #170440
    friværdi Forfatter

    Tak for det klare svar 🙂
    Jeg tænkte nok at friværdien nok ikke bare kan bruges i vores situation, men vi håber på at komme i arbejde igen hurtigt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.