kan det være rigtig af danske bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92054
    AnonymForfatter

    hej jeg vil hør om det kan være ritgig og om de overhoved må det
    jeg var ned i danske bamk og ville åben en løn konto og så sagde ham ved kassen er det vile koste 300kr hvis det var en alm løn konto og jeg stå sku ikke i Rki eller noget så hvad kan man gør her …… det navn mig-somskyder hvade jeg den gang jeg lavet mit navn

    HJÆlp

    #170392
    MichaelForfatter
    #170394
    AnonymForfatter

    De må gerne tage et gebyr for at oprette en konto.
    Bed om at få afslaget skriftligt med at man ikke må stå i RKI.

    Derefter smid en klage til pengeinstitutankenævnet.. bare for at minde dem om reglerne. Det er ikke en saglig begrundelse. Så kan de spilde lidt flere penge i deres juridiske afdeling..

    http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/

    #170396
    testForfatter

    Og hvorfor sku det ikke være en saglig grund

    #170398
    MichaelForfatter

    Trådstarter er jo altså ikke blevet afvist, men afkræves blot de normale 300 kr. DB skilter med. Ingen mystik dér.

    Hvad angår afvisning pga. RKI er der flere afgørelser i Pengeinstitutankenævnet der klokkeklart slår fast, at en RKI-registrering ikke kan godtgøre en afvisning på en alm. lønkonto uden kort.

    #170400
    AnonymForfatter

    “Finanstilsynet kan oplyse, at et pengeinstitut eksempelvis ikke kan afvise at oprette en NemKonto med den begrundelse, at kunden er registreret i Experian (tidl. RKI). Endvidere kan Finanstilsynet oplyse, at kriteriet ”saglig begrundelse” skal forstås i overensstemmelse med Pengeinstitutankenævnets praksis på området. Såfremt du er interesseret, kan du læse afgørelser fra Pengeinstitutankenævnet via dette link: http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk. "

    Men okay, hvis det ikke er en nemkonto hvor der går løn ind står sagen måske anderledes.

    #170404
    testForfatter

    Eller hvis personen son her allerede har en nemkonto ikk: -)

    #170406
    AnonymForfatter

    Den kan jo opsiges. 😉

    #170408
    testForfatter

    Ps for at nægte en person en nemkonto e.g. en som ikke har en i forvejen kræves f.eks. en individuelle grund som voldelige eller truende adfærd

    #170410
    testForfatter

    Opsiges ja med mindre du vis aftale har bunder den til et lån ikk

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.