Sparekassen Farsø – dyre renter

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87254
    AnonymForfatter

    Jeg har fået at vide at banken er den tredje billigste i landet – det er så hvis man har været kunde der igennem 5-8 generationer! Jeg har været kunde der i snart 10 år og de er HAMRENDE dyre når man vil låne til et hus eller ha’ en lille kassekredit. Jeg ville låne 115.000 af totalkredit (til renovering af kloak/oliefyr+div.)og det ville banken have 18.000 kr. P.A. eller 16,21% for P.A. …
    – for penge jeg låner af totalkredit… Farsø Dyr – ja!

    Andre banker tager 2% af de 115.000 (svarende til 2300 kr. P.A.)

    Sp. Farsø vil have 2% af HELE hovedstolen (80% af 1.165.000)932.000*2% = 18.640 kr P.A. og da der på Fyn er 1000’vis af huse der skal have skiftet kloak, kan jeg ikke regne med at få lavet kloak før næste år, og det er først når Total-kredit kan godkende hele renovationen at de kan udbetale de 80% af 115.000 kr. så jeg kan slippe ud af kløerne på grådige Farsø! Er der andre der har haft en lignende oplevelse med Farsø eller andre banker i huskøbs-sammenhæng – så vil jeg gerne høre fra dig…

    Venlig hilsen “Renteræseren"

    #107176
    MichaelForfatter

    Det kan simpelthen ikke passe – du må have misforstået et eller andet. Du skal da ikke betale renter af 932.000 kr. hvis du kun skal låne 115.000. Har banken tilbud en omlægning af hovedlånet eller hvordan?

    #107178
    MichaelForfatter

    Du skrev intet om, at I skulle til at købe huset til at starte med. Jeg forstod det sådan, at I ville optage et tillægslån på 115.000 kr.

    Iøvrigt forstår jeg stadig ikke problemet – du vil lånet 1.165.000 kr., som du selvfølgelig skal betale renter af?! Prøv lige at skære fakta ud i pap.

    #107196
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Jo, jeg skal tage et lån til et hus og vil låne 115.000 ekstra til kloak/oliefyr/div. af Totalkredit. Da det er banken der formidler lånet kan de selv bestemme hvor grådige de vil være og i alle andre banker/Sparekasser jeg har snakket med, tager de 1½ % af de 115.000 (1725 kr. p.a.) og ikke 1-2 % af 940.000 /80% af hovedstolen (9.400 – 18.800 kr. pa. i rente)

    Vh. Mak

    #107200
    MichaelForfatter

    Du skal altså betale renter 2 gange af de samme penge? Er du sikker på, at du ikke har misforstået noget? Det har jeg godt nok aldrig hørt om for. En højere rente på de 115.000 kr måske… men man betaler da ikke renter af penge man ikke låner eller allerede betaler renter af?! Tror du skal prøve at udrede historien med banken igen.

    #107202
    MichaelForfatter

    Hvilken bank/banker er det iøvrigt, som tilbyder realkreditlån til 1,5%? Laveste flekslånsrente er iøjeblikket knap 1%-point højere.

    #107276
    AnonymForfatter

    Det er ikke renten på lånet (de 115.000 kr.) jeg har beskrevet her, det er regarantien som alle banker opkræver når man skal låne penge til forbedringer: FORSKELLEN er at hvor “alle" andre tager 1½ – 2% af de penge man låner INDTIL byggeriet kan godkendes og pengene derfor bliver udbetalt til banken fra kreditinstituttet, den PERIODE som p.g.a mangel på håndværkere kan blive lang, DER vil FARSØ have 2% af HELE lånet på 880.000 plus 92.000 (cirka-tal) og ikke kun af 80% af de 115.000 (92.000)

    Vh. Mathias

    #137078
    AnonymForfatter

    Ja.. min kæreste skulle have en kassekredit på 50k som hun kan bruge lidt af HVIS det bliver nødvendigt. Der skulle vi betale 26% i rente på. Så det var vist et NO GO. Samt de tvinger folk til at tegne SPARFAR’s egne krydslivsforsikringer som koster det 4 dobbelte af hvad den ville koste hos et forsikringsselskab. De kalder det bare for en kundeforholdsforsikring. Men jeg har nu været godt tilfreds indtil nu…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.