Erfaringer med skift af bank til Kbh. Andelskasse som udenlandskdansker?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92051
    AnonymForfatter

    Min mand og jeg bor i udlandet, så selvom vi gerne vil skifte bank er vi lidt nervøse for alt det praktiske i forbindelse med et bankskifte da vi ikke fysisk lige kan smutte forbi banken i tide og utide.

    1. Er der nogle andre udenlandskdanskere som har erfaringer med at skifte til f.eks. Kbh. Andelskasse? Gik det knidringsfrit og er I glade for banken?

    2. Nogle der kan fortælle mig om det er meget risikofyldt at købe andelsbeviser – Kbh. Andelskasse kræver at man køber en række andelsbeviser for at få den bedste rente hos dem.

    #170368
    AnonymForfatter

    I bør kikke vedtægterne igennem på dette link
    http://www.kbh-andelskasse.dk/OmAndelskassen/VedtægterBetingelser/Forretningsbetingelser/Almindeligebetingelserprivate.aspx

    Flere banker/sparekasser ønsker ikke kunder med udenlandsk “folkeregisteradresse" og heller ikke kunder der ikke er opført i CPR-registeret i København.

    Banker/sparekasser kræver som minimum jeres udenlandske TIN (søg på google eller se SKATs internetsite)
    I skal være forberedte på at der sker udveksling af oplysninger til landets skattevæsen, det er et EU-lovkrav, bl.a. om rubrik 31 i dansk begrænset selvangivelse

    /jet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.