Jeg skal skifte bank – men til hvilken?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92022
    AnonymForfatter

    Hej alle
    Faldt over denne fine side, og tænkte at spørge her.

    Jeg har pt. jyske bank, men de fordele jeg har der opholder nu her til min fødselsdag, så jeg er igang med at undersøge markedet for hvilken bank der ville være god for mig.

    Jeg har en sund økonomi, en lille studiegæld på 25000, ellers ingen lån, max overtræk jeg har lavet et 350 kr. Jeg er studerende og dermed har jeg fast SU-indtægt.

    Jeg har følgende krav til en bank:
    – Let og overskueligt budget-muligheder, som ejg selv kan gå ind og skrive til og fra
    – Mulighed for let at få overblik over mine konti (sms-service eller mobilbank (Symbian))
    – Opsparingskonto med ok rente
    – Lønkonto
    – God rådgivning
    – Evt. mulighed for et godt billån
    – Dankort uden gebyrer
    – Let netbank som sparer mig for en masse gebyrer
    – Evt. ekstra fordelsprogram
    – Evt. dankort med eget design

    Nogle her der kan anbefale en god bank?

    Jeg er som sådan ikke utilfreds med Jyske, og er ikke sikkert jeg skifter, men det er jo en god idé at undersøge markedet..

    Jeg har kig på Vestjydsk Bank og Lån og Spar – sidstnævnte kan jeg dog se ikke er så populær herinde – nogle der kan sige noget om det? 🙂

    MVH
    Yessika

    #169924
    AnonymForfatter

    Nordea lyder som en god mulighed!

    #169926
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar.. Men kan se at der f.eks. er gebyr på 2 kr på overførsel i netbank – hvilket er noget jeg bruger ret meget, og kunne løbe ret højt op i længden..

    Derudover koster budget 550 kr :O

    #169928
    AnonymForfatter

    Nordea har Gratis Hverdag og du betaler ikke noget for overførsler eller regninger med det. Du modtager bare bs oversigter og kontoudskrifter elektronisk istedet for på papir.

    Budgettet kan du altså ret nemt selv lave.. 550 kr er hvis banken skal holde styr på det. Opret en budgetkonto, tag dine samlede årlige udgifter der skal betales via den og divider dem med 12. Overfør det beløb til kontoen hver måned.

    #169930
    AnonymForfatter

    Der er gratis netbank-funktion via netbanken.

    De 550 kr. er for en lukket budgetkonto som banken styrer.

    #169932
    AnonymForfatter

    Skulle selvfølgelig stå budget-funktion 🙂

    #169998
    HJLForfatter

    Hej Yess

    Når vi taler valg af bank er de ting du skriver der relevante. Det er dog også noget næsten alle landets banker tilbyder på mere eller mindre samme vilkår og i mere eller mindre lige smart design. Du skriver at det for dig er vigtig at få god rådgivning. Det jeg har oplevet, personligt og ved at læse med herinde er at der kan være meget stor forskel på den rådgivning du får i samme bank alt efter hvilken rådgiver du taler med.

    Derfor kunne et spørgsmål til dig være. Hvad er vigtigst for dig ved valg af bank.

    Hvis det bare skal være billigt, nemt og lækkert så har du mange mulighedder.

    Hvis det også skal være god rådgivning har du også mange mulighedder du er bare nødsaget til selv at vide en del for ikke at føle dig snydt og eller blive snydt og her er denne side jo et godt værktøj at have ved hånden.

    Når det så er sagt vil jeg foreslå at du går til møde i 2-3 forskellige banker og hører hvad de kan tilbyde dig. På denne måde finder du også udaf hvor skarpe de er i den afdeling du kommer til at være tilknyttet.

    Danske Bank hæver renten ligesom så mange andre banker gør pga. nationalbankens seneste ændring. Men jeg kan se at de har sat renten ned på billån. I følge mybanker er den pt. 5.8-8% men jfr. deres hjemmeside er den faktisk 5,5-9,35% jeg ved ikke om det er mig der tyder tallene forkert men vil da mene at hvis du har økonomi til en bil på SU ja så er du godt kørende…ha ha nå men god fornøjelse med bankvalget.

    #170000
    AnonymForfatter

    Kan forstå at snart bliver 25 år? Nordea har en Check-in-pakke der gælder til og med du bliver 28 år. Der er mulighed for saldo-sms og mobilbank. Opsparingskonti er der forskellige muligheder for, alt efter om der ønskes binding mv. Visa-dankort koster dig ikke noget så længe du er Check-in kunde, eller er tilmeldt gratis hverdag. Ved gratis hverdag giver du heller ikke noget ved betaling af girokort, overførsler mv.

    Andre fordele er gebyrfri valutaveksling, gebyrfri oprettelse af kassekredit efter behov. Derudover er der mulighed for kontakt til banken 8-22 hver dag.

    #170472
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i Spar Nord. Der er du ung indtil du fylder 28 år, og du kan selv lave budget via netbanken på samme måde som en rådgiver vil gøre det.
    Der er en feature, som kan hente dine pbs’er, således du får overblik over, hvornår de forskellige regner forfalder. På den måde har du overblik over, hvilke måneder der er dyre i tilfælde af at du fx. skal starte din budgetkonto op eller får nye store udgifter. Og så kan du selv tilføje udgifter, der ikke kører via pbs.

    #170488
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i Spar Nord og meget tilfreds, det er den billigste og mest kundevenlige bank jeg har haft, jeg har været kunde hos både Nordea, DiBa og arb. landsbank.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.