Jeg skal skifte bank – men til hvilken?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92022
    AnonymForfatter

    Hej alle
    Faldt over denne fine side, og tænkte at spørge her.

    Jeg har pt. jyske bank, men de fordele jeg har der opholder nu her til min fødselsdag, så jeg er igang med at undersøge markedet for hvilken bank der ville være god for mig.

    Jeg har en sund økonomi, en lille studiegæld på 25000, ellers ingen lån, max overtræk jeg har lavet et 350 kr. Jeg er studerende og dermed har jeg fast SU-indtægt.

    Jeg har følgende krav til en bank:
    – Let og overskueligt budget-muligheder, som ejg selv kan gå ind og skrive til og fra
    – Mulighed for let at få overblik over mine konti (sms-service eller mobilbank (Symbian))
    – Opsparingskonto med ok rente
    – Lønkonto
    – God rådgivning
    – Evt. mulighed for et godt billån
    – Dankort uden gebyrer
    – Let netbank som sparer mig for en masse gebyrer
    – Evt. ekstra fordelsprogram
    – Evt. dankort med eget design

    Nogle her der kan anbefale en god bank?

    Jeg er som sådan ikke utilfreds med Jyske, og er ikke sikkert jeg skifter, men det er jo en god idé at undersøge markedet..

    Jeg har kig på Vestjydsk Bank og Lån og Spar – sidstnævnte kan jeg dog se ikke er så populær herinde – nogle der kan sige noget om det? 🙂

    MVH
    Yessika

    #169924
    AnonymForfatter

    Nordea lyder som en god mulighed!

    #169926
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar.. Men kan se at der f.eks. er gebyr på 2 kr på overførsel i netbank – hvilket er noget jeg bruger ret meget, og kunne løbe ret højt op i længden..

    Derudover koster budget 550 kr :O

    #169928
    AnonymForfatter

    Nordea har Gratis Hverdag og du betaler ikke noget for overførsler eller regninger med det. Du modtager bare bs oversigter og kontoudskrifter elektronisk istedet for på papir.