3,50% i rente ved kun 1 års binding

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 57 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92019
    AnonymForfatter

    Ifølge oversigten på mybanker.biz er der den 08.04.11 opnået 3,50% i rente ved kun 1 års binding på kr. 700.000,-

    Gad vide hvilken bank/sparekasse der giver så flot en rente ved 1 års binding??

    #169906
    AnonymForfatter

    Det må være en fremsynet bank.
    CIBOR renten stiger ca 1-1,2 basispoint (1/100 %point) pr dag, og med den fart vil renteniveauet være 3-4 %point højere end det er i dag.
    Hvis man kan få småsparere til at binde deres formue til 3,5% kan det, hvis udviklingen fortsætter, vise sig at blive en rigtig god forretning, især hvis man er den første der udbyder.
    Men meget afhænger af rentens udvikling. Så intet nyt der.

    #169920
    PD 99Forfatter

    Ja, det skal nok blive en god forretning for banken. Men KAN der evt. være tale om en tastefejl? Ellers må det være en bank i Århus, Island eller omegn ;-))

    #169948
    thsvForfatter

    Betal dog gebyret og få dit eget tilbud!

    3,5% er da ikke så voldsomt, husker de gode tider med 6% for få år siden, i f.eks. Trelleborg.

    #169956
    AnonymForfatter

    3.5 % er ikke noget at råbe hurra for , man skal lige kuske at der skal betales skat af disse renter og så er niveauet nede på ca 2 procent som ca svarer til 1 års inflation så pengene i sidste ende kun beholder deres værdi . Bankerne er jo ikke dumme , de låner disse penge ud til meget højere rente eller investerer dem og tjener selv gode penge .

    #169962
    AnonymForfatter

    Til thsv og rene:

    3,50% med 1 års binding er ganske meget for tiden.

    Og at sammenligne med 6% for flere år siden giver jo ingen mening!!

    #169964
    AnonymForfatter

    Til Gummisko :

    Isoleret set har du ret i at 3.5 procent på 1 års binding er ganske pænt men du kan være sikker på at det også kun er opnået da der er tale op et pænt beløb ( 700.000 kr ) men husk som sagt at der skal betales skat af disse renter og der også er en inflations faktor . Du vil med alt sandsynlighed ikke kunne opnå samme rente på et betydelig lavere beløb .

    #169966
    AnonymForfatter

    Til Gummisko :

    Du kan på banktorvet.dk også lave denne type forespørgsel , ganske gratis .

    #169968
    AnonymForfatter

    Det er fint du snakker om efter skat og at der er inflation Rene.

    Der var jo også skat på da renten var 5-6 % – Og gæt engang – inflationen var højere.

    Vi kan jo begynde at finde tal frem og se om man reelt tjente nogle penge på ens penge i f.eks. 2008 når man tog højde for inflationen.

    #169970
    AnonymForfatter

    Jeg sidder ikke og sammenligner med for nogen år siden da renten var højere ( var i øvrigt ikke mig som skrev det ) Jeg skriver bare at man skal huske at regne beskatning og inflation med og ikke narre sig selv ved bare at kigge på brutto rente satsen , for der er mange som bare kigger på det og glemmer de andre ting . Jeg har også selv penge på en låst konto til 3.25 procent i rente så disse indlæg er ikke udtryk for at jeg sidder og gør mig klogere end andre . Siger bare at man skal huske at tage alle tal med i sine beregninger .

    #169972
    AnonymForfatter

    Nej, det var ikke dig som nævnte det.

    Men tror nu de fleste herinde husker de skal betale skat af renterne og der er noget som hedder inflation.

    Men du skriver:"3.5 % er ikke noget at råbe hurra for , man skal lige kuske at der skal betales skat af disse renter og så er niveauet nede på ca 2 procent som ca svarer til 1 års inflation så pengene i sidste ende kun beholder deres værdi . Bankerne er jo ikke dumme , de låner disse penge ud til meget højere rente eller investerer dem og tjener selv gode penge."

    Det jeg påpeger er, at da renten var 5-6%, så skulle men stadigvæk betale skat og tage højde for inflation. Hvor meget fik man så reelt ud af sine penge ved at binde dem til 5-6%? 1-1,5 %? Det er sq heller ikke noget at råbe hurra for, så hvis man låser sine penge til en fastrente, så er det for at undgå at de taber værdi, men såsandelig ikke at få flere.

    #169974
    AnonymForfatter

    Jeg tror vi er røget ud på et sidespor , må gi Gummisko ret da han skriver ; hvad kan man bruge til hvad der skete for nogen år siden . Nu lever vi jo ikke i fortiden men i nutiden .

    #169976
    AnonymForfatter

    Det er da lige meget hvad man kan opnå – Højere rente – desto højere er inflationen i samfundet også. Så det er ganske fint at sammenligne med fortiden, for når vi engang i fremtiden kan opnå 5-6 % igen, så er inflationen også højere end den er i dag.

    #169978
    AnonymForfatter

    Ja sådan er det , tingene hænger sammen .

    #169980
    PD 99Forfatter

    Tråden handler vel IKKE om hvor lavt udbyttet er efter skat og inflation, uanset hvor korrekt og sørgeligt det måtte være.

    Tråden handler derimod om at finde det mindst ringe tilbud på placering med lav risiko. I den forbindelse er der vist (desværre) ingen som helst andre banker der tilbyder 3,5% (eller mere) på 1 års binding (ENDNU…)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.