Nyt realkreditlån til nybyggeri

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • ToftenForfatter
    Indlæg
  • #92010
    ToftenForfatter

    Vores nybyggede hus er klar om to måneder og så skal vi ud og låne 1,6 mio. kr. i realkredit, svarende til en belåningsprocent på ca. 65%.

    Kan de lade sig gøre, at optage to lån, dvs. f.eks. 1,0 mio. kr. på en F1 og 0,6 mio. kr. på en 5% fast ?

    #169828
    robin (2)Forfatter

    Ja du kan sagtes optage 2 lån og det kan være en god ide – du skal blot være opmærksom på, at der ofte så følger lidt ekstra omkostninger med – 2 gange tinglysning og måske også 2 gange gebyr til realkreditinstituttet – men på den lange bane kan det som sagt være en ok ide. mvh bankmanden.

    #169834
    MichaelForfatter

    Tinglysningsafgift beregnes som en procentsats af det lånte beløb og vil derfor være præcis det samme der skal betales uanset antallet af lån.

    #169836
    robin (2)Forfatter

    Ja michael stempelafgiften vil være den samme men gebyret er pr. pantebrev og kreditforeningen behandler den sikkert også som 2 sager..bare for en god ordens skyld. mvh bankmanden.

    #169838
    ToftenForfatter

    Tak for Jeres svar.

    Vil bidragssatsen være den samme på begge lån ? jeg tænker i forhold til om den bliver højere på lånet som står som nummer to (risiko).

    #169840
    robin (2)Forfatter

    Hej nej ikke nødvendigvis – bidraget og satsen styres af hvor den placeres i ejendommen. Jeg kan ikke svare uden flere oplysninger men spørg i kreditten – det er nemlig ikke helt uvæsentlig – på sigt er det mange penge..
    Når jeg skriver hvor den placeres betyder det i forhold til ejendommens værdi. f.eks værdi 1 mio og lånet med 1. prio er 400.000 ligger det op til 40% af værdien og det har en bidragssats osv. men spørg dig for – håber du kan bruge det. mvh bankmanden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.