Hvilken bank giver mig den bedste indlånsrente, hvis jeg indsætter 90.000,00 kr ?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 52 i alt)
  • Indlæg
  • #113240
    AnonymForfatter

    Beløb i den størrelsesorden er slet ikke noget man spørger en hoben amatører som os om. Du må ud og lave lidt ben-arbejde, snakke aftaleindskud med 10 banker, beslutte dig for hvilken tidshorisont du vil gå ud fra og regne (eller få nogen til at regne på) hvilken indflydelse den har. Du kan meget vel ende med kombinationer af forskellige aktier, forskellige obligationer og kontantindskud.

    Kontantindskud er det nemmeste at overskue. Herfra er der ikke langt til realkredit, men erhvervskredit giver mere etc..
    Havde jeg 10.000 til overs i nogle måneder kunne jeg godt finde på ‘hvilken bank giver bedst rente?’ Men dit spørgsmål er ‘for simpelt’ når vi snakker større beløb.

    #113242
    AnonymForfatter

    Det må være et “gas"spørgsmål – det var min første tanke da jeg så det imorges og reagerer derfor ikke på sådanne spørgsmål.

    #113254
    AnonymForfatter

    Gode råd, du er helt til grin.

    Som om man ville spørge tilfældige mennesker på et forum om hvordan man skal investere 18 millioner?

    #113256
    AnonymForfatter

    Jeg har lige solgt et rederi og tænkte på hvilken bank der giver den bedste indlånsrente ved et indskud på 5,5 milliarder?

    Med venlig hilsen
    Flemming Hansen

    #113258
    AnonymForfatter

    Nuvel…..
    Men det var sådan set ikke beløbets størrelse jeg hentydede til – jeg ville bare forklare forskellen på 2% obligationer og opsparing på højrentekonti.

    5,5 mia.
    Hmmm, jeg vil gerne give dig 2% om året…..

    #119482
    AnonymForfatter

    Jeg har fået udbetalt en menskadeserstatning på kr 200.000,og vil ligesom ovenstående som spørger om renten på kr 300.000,høre om højeste indlånsrente uden bindinger?

    #119484
    JydenForfatter

    Højeste indlånsrente uden bindinger og hvor der altid er åbent for indskud er de 5 % du kan få hos Northern Rock.

    #119486
    AnonymForfatter

    Svaret er det samme som sidst – http://kortlink.dk/mybanker/4vdf

    Og som Jyden sir: “uden bindinger", så er det Northern Rock

    #119502
    fk2001Forfatter

    Inden man åbner en konto hos Northern Rock bør man nok lige kigge de seneste måneders emner igennem der omhandler denne bank. En søgning i div aviser vil heller ikke blive uden relevant information.

    #119752
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Hvis man har 90.000 kr. giver Northern Rock Bank en rente på 5% i rente, du behøver kun at indsætte 5000 kr. og der er ingen gebyer, og nogle gange er der bonusrenter så det i virkeligheden er 5,5%

    Der er heller ikke nogen bindninger for at få de 5% p.a., det eneste er at man skal have 5000 kr. på sin konto.

    De første 350.000 kr. af din opsparing er sikker selvom banken skulle gå konkurs pgr.a af dem danske og engelske garantiordning. Den går heller ikke konkurs fordi den britiske regering har garanteret dens overlevelse. Læs mere på http://www.northernrock.dk.

    vh.

    Niels.

    #119764
    AnonymForfatter

    Jeg vil foreslå Sparekassen Østjyllands Vejle-afdeling (www.sparostjyl.dk), der som “åbningstilbud" (gælder for konti, der oprettes inden den 19.3.2008) tilbyder deres kunder 5,71% p.a. i rente indtil den 30.9.2008. Derefter er det uvist, hvad renten vil blive. Der er ingen bindinger af nogen art, men der kan kun indsættes til den 19.3.2008.
    En anden mulighed kan være Bank Trelleborg, som efter sigende (efter at være overtaget af Sydbank) tilbyder nye kunder 5,5% p.a. i rente med rentegaranti til den 1.3.2009.
    Som sidste alternativ foreslås Northern Rock, som jeg selv har gode erfaringer med, og det trækker jo ikke ned, at den britiske regering garanterer indskuddet, uanset størrelse. Northern Rock tilbyder 5% p.a. i rente uden begrænsninger af nogen art og uden gebyrer.

    #120020
    SputnikForfatter

    Et opfølgende spørgsmål til denne debat efter at Northern Rock har meddelt at de lukker deres DK afdeling.

    Hvad gør de af jer som har penge stående hos Northern Rock, altså hvor skal pengene flyttes hen ?

    Det med at skulle “gå tilbage" og få en lavere rente end hvad Northern Rock kunne tilbyde er lidt af en “gok i nøden", og ikke mindst at de garanterede 100% for ens indestående, og at det var helt uden binder af nogen art. Jeg har været helt tilfreds med Northern Rocks service og netbank.

    Tidfristen for at få 5,7% i rente hos http://www.sparost.dk er desværre netop lige udløbet.

    Hos Bank Trelleborg står der ikke umiddelbart noget om 5.5% i rente på deres side., det er ihvertfald ikke noget som de ligefrem skilter med. Overser jeg mon noget ?

    Banken (bankerne) som jeg benyttede før at Northern Rock kom på banen har ikke været til at forhandle om at få en rente på 5% eller bedre (+1M)

    Når der kigges på de sidste 30 dage, så har højeste rente været 5.9%. Jeg har dog ikke sat mig helt ind i denne mulighed om “forhandling" af renten :

    https://www.mybanker.biz/?nid=21

    287 dage 5,90 %

    Er der en/nogen som kan komme med et bud på hvad der kunne gøres for at opnå en rimelig rente, og/eller som kan henvise til et relevant sted ?

    Thomas

    #120026
    Lars KrogForfatter

    Østjyllands Sparekasse har forlænget muligheden for at få del i deres Vejle Konto ind til 31/3. Jeg har talt med dem.
    Har selv lige fået oprettet en konto og pengenen blir` flyttet fra Northern Rock lige efter påske.
    Det er ret nemt at oprette en konto. Send dem: En indscanning af kørekort & sygesikringsbevis. Og så er kontoen ellers ikke længere væk end et par klik med musen i din “tidligere" Northern Rock bank.

    #120030
    AnonymForfatter

    Til Sputnik:

    5,5% i BankTrelleborg gælder så vidt jeg har kunnet læse mig frem til kun for nuværende kunder.

    De tilbudte renter på mybanker.biz er baseret på udbud og efterspørgsel – de 5,9% som er tilbudt gælder beløb over 1 mio.

    #120032
    AnonymForfatter

    Hvilken rente kan jeg få ved indlån på kr 250.000,- i 12 mdr.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 52 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.